2019-06-03, 10:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Och ändå är det jag som hela tiden haft rätt och ni fel. Det är väl heller knappast arrogant att hänvisa till observationer från verkligheten som beter sig på ett sätt som ni sagt är omöjligt. Lite ödmjukhet inför verkligheten tack.

Svammel. Du påstår att marknaden återhämtat sig men presenterar inga som helst källor bakom det påståendet. Precis som Alpha101, samma beteende. Tullius-index presenterat i tråden motsäger dessutom dina påståenden.
Senast redigerad av MagnusBengtsen 2019-06-03 kl. 10:42.
2019-06-03, 11:17
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagnusBengtsen
Svammel. Du påstår att marknaden återhämtat sig men presenterar inga som helst källor bakom det påståendet. Precis som Alpha101, samma beteende. Tullius-index presenterat i tråden motsäger dessutom dina påståenden.

Är det svårt att gå till valueguard och kolla?
2019-06-03, 12:18
Medlem
fluffiss avatar
Hur ska detta sluta?
Den så kallade bostadsutvecklaren Bonava försöker sig på en nylansering av ett projekt på Kungsholmen. Inflytt är redan till hösten för de första lägenheterna, men man har fortfarande 152 osålda och verkar inte sålt knappt en enda lägenhet senaste halvåret.
https://cornucopia.cornubot.se/2019/05/bonava-nylanserar-pa-kungsholmen-154.html

Nu är det 154 lediga lägenheter av totalt 182 som ska byggas. Kul för de få som ska flytta in i höst då husen i princip kommer stå tomma samt värde på lägenheterna som dalat.
https://www.bonava.se/bostad/stockholm/kungsholmen/kristineberg/kristinebergs-slottspark?msclkid=145dc879b1a217c58a4f948d41e1b47 2#unitListFilters[Status][0]=ForSale&unitListFilters[SortField]=Status&unitListFilters[SortDirection]=Desc&unitListFilters[From]=0&unitListFilters[Size]=12

Fler projekt som är på gång att haverera?
2019-06-03, 14:50
Medlem
Botrygg lockar med uthyrningsdel och färdigt klotter i Barkarby för att sälja sina lägenheter.

Projektet ska rymma alltifrån bostadsrätter med uthyrningsdel till konstnärsateljéer och privata innergårdar enligt ett så kallat Gated Community-koncept. I linje med sitt övergripande affärskoncept – Botrygg avsätter varje år cirka två procent av vinsten till olika idrotts- kultur- och konstevenemang – planerar bolaget investeringar i fasadkonst till de boende i Barkarbystaden. Enligt Piotr Nowak handlar hela konceptet om att skapa en trygg och trivsam boendemiljö som präglas av liv och rörelse. I kvarteret kommer det även att finnas butiker, caféer och restauranger samt konstnärsverkstäder.

https://www.fastighetssverige.se/artikel/botrygg-satsar-pa-boenden-med-uthyrningsdel-32179
2019-06-03, 15:16
Medlem
Citat:
Om du formulerar frågorna som du vill ha svar på så dåligt att du inte får de svar du vill ha får du väl bättra dig. Jag har flera gånger svarat på vad jag tror om bankernas framtid men du verkar inte gilla svaren, det är ditt problem. Jag tror som sagt var inte att bankerna har en ljus framtid och köper därför inte bankaktier, den uppfattningen har jag haft i flera år och det har visat sig vara klokt.

Du har INTE svarat på vad jag frågar. Du svarar, precis som andra Timbro troll i tråden, på något helt annat. Men jag förstår att ämnet är känsligt för dig av någon anledning. Jag får helt enkelt nöja mig med att du inte vill diskutera statens omfördelning till banksektorn.

Tack o hej
2019-06-03, 15:23
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vasaboy28
Du har INTE svarat på vad jag frågar. Du svarar, precis som andra Timbro troll i tråden, på något helt annat. Men jag förstår att ämnet är känsligt för dig av någon anledning. Jag får helt enkelt nöja mig med att du inte vill diskutera statens omfördelning till banksektorn.

Tack o hej

Jo jag har svarat att jag inte tror att bankerna har en ljus framtid, vill du att jag ska säga att de har det trots att jag inte tror det? Vilket svar begär herren?
2019-06-03, 15:44
Medlem
Trillskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vasaboy28
Detta var alltså ett svar på min fråga...? Ehum ok.. jag var otydlig.

Jag ska omformulera.

Ta i beaktande att jag förstår bankens "affärsidé". Du behöver ej förklara detta närmare.

Omformuleringen av frågan lyder;

skulle bankväsendet fortsätta kunna ta betalt för sina"tjänster"(alltså kreditgivning) och skulle detta vara lönsamt (på samma nivå som idag) om inflationen (1987års definition) skulle minska drastiskt? Är (statligt reglerad/påverkad) inflation negativt eller positivt för banken i lönsamhets aspekt?
Dina formuleringar och grammatik till trots, så förstår ändå en apa precis vad du syftar på och att det är en korrekt observation.

Just saying.
2019-06-03, 16:23
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Och ändå är det jag som hela tiden haft rätt och ni fel. Det är väl heller knappast arrogant att hänvisa till observationer från verkligheten som beter sig på ett sätt som ni sagt är omöjligt. Lite ödmjukhet inför verkligheten tack.
Hade du rätt när prisuppgången bröts? Reality check vi ligger fortfarande på minus sedan ATH.
Detta trots högkonjuktur, minusräntor och stödköp av obligationer.
Kamma dig och kom in i matchen.
2019-06-03, 16:51
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Hade du rätt när prisuppgången bröts? Reality check vi ligger fortfarande på minus sedan ATH.
Detta trots högkonjuktur, minusräntor och stödköp av obligationer.
Kamma dig och kom in i matchen.

Ja det hade jag, jag har alltid sagt att kortsiktigt finns det alltid risk för nedgångar respektive chans för uppgångar. Du hade däremot fel när du efter nedgången sa att det inte fanns något som kunde ge en uppgång och att det måste falla mer.
2019-06-03, 19:12
Medlem
ronken82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cellen85
Intressant sätt att locka nya köpare. Bjuder på tåget för stockholmare för att komma till Eskilstuna på visning.

BRF Förstlingen

Du missade dock det roligaste på deras hemsida, nämligen texten längst ner:

”Bilder och ritningar som visas på sidan kan avvika från verkligheten.
© 2019 BRF Förstlingen | Design: Korsitaket & Diakrit”

LOL! :-D
2019-06-03, 20:10
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ja det hade jag, jag har alltid sagt att kortsiktigt finns det alltid risk för nedgångar respektive chans för uppgångar. Du hade däremot fel när du efter nedgången sa att det inte fanns något som kunde ge en uppgång och att det måste falla mer.
Är två år kortsiktigt?
2019-06-03, 20:18
Medlem
brutalares avatar
Antalet budgivare ser man ju iallafall sjunka och sjunka, särskilt på 2or i Stockholm vad jag kan se.

Dessa t.ex
https://www.fastighetsbyran.com/sv/sverige/Objekt/?source=Hemnet&objektID=2105009
https://www.notar.se/kopa-bostad/objekt/4TBAKQ47T9GJI94R

Det var krig om dessa tidigare. Den översta köptes av nuvarande ägare för 2.450.000 år 2016. Undrar hur stor förlusten blir?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in