Citat:
Ursprungligen postat av
supertastic
Känner inte igen det här alls. Jag skulle tvärtom säga att duktiga och kompetenta utvecklare enkelt kan få 50k i lön. Därmed inte sagt att man hunnit bli det redan vid 25.
Jag har viss insyn i marknaden för utvecklare och hör precis tvärtom, det är huggsexa om duktiga utvecklare.
Vad gäller bostadspriserna så är jag inte jätteorolig för en generell nedgång. Jag ser det snarare som ett bra tillfälle att byta lägenhet, men jag är visserligen inte särskilt högt belånad.
Du skrev att 50-60K är en standard för utvecklare med 3 års erfarenhet. 3 års erfarenhet har man vid 25 års ålder efter kandidat om man pluggar direkt efter gymnasiet. Men nu har man det tydligen inte enligt dig? Ni verkar inte riktigt tänka efter innan ni skriver.
Skrattretande det ni beskriver. Jag har inte stött på en enda till min vetskap 25-26 årig utvecklare som tjänar 60K. Haha. Och jag tror många kan hålla med.
Som sagt det är bara cirka 500 personer under 30 år i hela Stockholm och Stockholms län inkluderat som taxerar över 640K / år.
Majoriteten är om man tittar inte utvecklare.
Hur det går ihop med det ni säger det vet jag inte. För det gör det inte.
Återigen, var är statistiken för dessa? Stockholm kryllar av utvecklare.
För duktiga utvecklare ja. Det kommer alltid finnas en efterfrågan på duktig x inom vilket yrke som helst som har en marknad.
Nej var inte det. Alla som inte är oroliga över priserna och tror att de ska gå upp har inga argument för det. Typiskt.