Citat:
Ursprungligen postat av
highbanker
Om man tänker lite fritt skulle det ju kunna vara så att fördelningen inte är helt jämn
Helt riktigt att den inte är jämn. Det har jag också påtalat tidigare. (Vilket den lite observante noterat).
Den nyexade civilingenjören har studieskulder och rimligen inga tillgångar vilket gör att denne startar vid 25 års ålder med nettotillgångar på minus fler hundra tusen. Men vid 65 års ålder lär stå på flera miljoner plus.
Citat:
Ursprungligen postat av
highbanker
dvs att yngre står för BR delen av tillgångarna och samtidigt har hög skuldsättning samtidigt som många äldre har sålt till de yngre och nu har ett högt övrigt sparande.
Nu diskuterade jag i huvudsak tillgångar förutom bostäder.
Vill du blanda in bostäder så har de äldre större dyrare bostäder än yngre. De äldre har helt enkelt ackumulerat mer tillgångar under åren och har råd att ha större (dyrare) bostäder.
Sedan förstår jag inte vad du menar med att de äldre skulle ha sålt. Du lär knappast mena att de bor i tält. Äldre är inte så intresserade av att sälja. Dom vill bo kvar i en invand miljö. Du har själv berättat flera ggr hur du sitter i en HR och väntar på att dina föräldrar skall dö så du kan ärva deras villa.
Citat:
Ursprungligen postat av
highbanker
Dina slutsatser är ju i princip, ett fåtal har en massa pengar, så därför borde alla vara säkra, typ.
Nej. Var läser du den slutsatsen?
Svar: det gör du inte. Det är du som fantiserar som vanligt.
Citat:
Ursprungligen postat av
highbanker
Känns logiskt....
Detta är highbanker i ett nötskal. Du har helt enkelt inte den blekaste aning om vad logik är. Din formulering är så galen att det svartnar för ögonen.
Nej, logik är inget som känns. Logik är strikt matematisk, utan varje tillstymmelse till känsloinslag.