Citat:
Ursprungligen postat av
Svenne-i-Banan
Egentligen är det väl just där som skon klämmer för bajsbosse. Han och flera andra bubbelbabblare har en tydlig agenda att försöka provocera fram prisfall genom att lura i folk diverse saker. Som t.ex. att räntan ligger i stigande trend så fort den tickar upp 0,01%, men håller helt tyst när den sedan faller mer än så.
Du är inte lite paranoid om du verkligen tror det du skriver. Det finns knappt ord att beskriva hur absurt och verklighetsfrånvänt du resonerar.
Det bevisar hur rädd du innerst inne är för en stor krasch och det förklarar varför du är så aktiv i den här tråden. Det är för att dämpa din ångest, ingenting annat.
Bubbelbabblare kan inte provocera fram prisfall. Du tror oss ha på tok för mycket makt och inflytande om vi genom ett antal inlägg i en tråd på flashback skulle kunna provocera fram prisfall på bostadsmarknaden. Det är bara korkat att tro något sådant. Skulle ett större prisfall inträffa så är skulden inte en handfull bubbelbabblare på flashback.
Sveriges ekonomi i djup recession på grund av en handfull bubbelbabblare på flashback.
Hör du inte själv hur dumt det låter?
Jag tror att du innerst inne själv inser att svensk bostadsmarknad är kraftigt uppblåst och en korrigering nedåt är ofrånkomlig, men konsekvenserna för dig själv i ett sådant scenario är för obehagliga och att du därför försöker slå bort sådana tankar så gott du kan.
Till sist, bubbelbabblarnas motiv är inte att provocera fram prisfall utan, jag kan egentligen bara tala för mig själv, jag och andra med samma inställning förmodar jag, vi vill varna för ett prisfall på grund av att konsekvenserna inte är särskilt trevliga. Och det oavsett om man har bostadslån eller ej.
En större krasch drabbar oss alla, vi är alla förlorare.