Citat:
Ursprungligen postat av
kurt-sune
Att löneökningarna inte hängt med på noterna är inte konstigt alls. Priset är helt enkelt inte kostnaden.
Själv tror jag att jag aldrig någonsin bott såhär billigt ever... Och fler med mig upplever exakt samma sak. Detta trots höga priser. Nu har många råd att öka amorteringarna rejält eller spara på annat sätt inför framtiden.
Säg att du köpt ett nyare hus för fem millar och lagt in en mille själv kontant.
Är man en bra kund hos banken så bör man landa på en ränta runt 1,1%.
Då landar räntekostnaden på ynka 2566 kr efter ränteavdrag.
Och är man två så blir det bara 1283 kr var.
Vad är det för hemska utgifter att snacka om om det bor ett par i den villan med 30 lök var i månaden?
Det smarta paret utnyttjar det låga ränteläget och gör sig av med lånen under den här låga ränteperioden.
Och vad gör bubbelbabblaren i sin allt dyrare hyresrätt?
Vem vinner över tid och vem förlorar tror du?
Tror du gemene man orkar göra något så tråkigt som att amortera? överskottet dom tjänar in går direkt till shopping och leva flashigt i storstäderna. Snälla det är bara kolla hur alla lägenheter i närförort och innerstan ser ut på hemnet, allt är renoverat nuförtiden med inbyggnadshällar, spisar och trendmöbler.
Modekläder, louis vutton väskor, trendfika, märkesbarnvagnar för 10 000 kr, senaste inredningstrenden och renoveringen, trendresturanger, reser 3 ggr per år, nya ärtiga bilar med dieseldriven bajsmotor som släpper ut 20 gram mindre koldioxid och shopping blir det eko mat och Ben&jerrys. Pengarna rinner iväg...Blir inte många kronor över där varje månad.
Speciellt när man inte handlar på REA, begagnat eller bryr sig om att ändra försäkringar, mobilabonemang och annat för att få lägsta kostnaderna som många skiter i och mycket pengar kan sparas. Där rinner ännu mer pengar iväg.
Du pratar om dig själv, det är du som amorterar, handlar på lidl och är snål utav helvete.
Hur går volvo 940in föresten?