Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2013-05-21, 23:45
Medlem
Ferry31s avatar
Det är också lite suspekt att allting skjutits upp hela tiden. Han fick skadan i april 2012. Spelade sin sista match dagen innan han fyllde 20 mot Excelsior, men kunde inte delta i matchen mot ADO den Haag 22 april pga "skadan". Som du skriver var spel i EM tveksamt, men längre vila än sommaren ut var det ju inte tal om direkt. Guidetti nämnde ju till och med i sin egen presskonferens att han förmodligen hade kunnat spela EM halvskadad, men att han inte ansåg att det var värt riskerna.

Han kom dock inte tillbaka till säsongsstarten, men enligt hans läkare talade mycket för att han skulle vara med igen i slutet av oktober eller i början av november. Det hände ju inte och man väntade sig att han skulle vara tillbaka i januari istället. Så har det hållit på i ett års tid nu.

Har någon känsla av att City stängt av honom för något men vägrar gå ut offentligt med orsaken och istället håller tyst om vad som egentligen har hänt. Är det tal om något straff Guidetti fått är det mycket möjligt att City vill att det stannar inom klubben.
Senast redigerad av Ferry31 2013-05-22 kl. 00:02.
Citera
2013-05-21, 23:46
Medlem
Mellbergans avatar
Hur relevant skulle en eventuell giftig ål vara i detta sammanhanget? Är det de gamla giftiga ålbettet under Afrika tiden som kommit tillbaka och nu spökar för hans hälsa?
Senast redigerad av Mellbergan 2013-05-22 kl. 00:06.
Citera
2013-05-21, 23:47
Medlem
Fast om han skulel vara avstängd så skulle väll det läcka ut ganska snabbt? Syftar på allt balotelli gjort och media har fått reda på det snabbt..
Citera
2013-05-21, 23:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
Har någon känsla av att City stängt av honom för något men vägrar gå ut offentligt med orsaken och istället håller tyst om vad som egentligen har hänt. Är det tal om något straff Guidetti fått är det mycket möjligt att City vill att det stannar inom klubben.

Jag med och då kanske för någon form av doping? Inte kan det vara något brottsligt iallafall för då hade han ju dömts av polisen och inte City.

Det jag undrar över är om du eller någon annan har koll på när hans kontrakt förlängdes? Gjordes detta före skadan eller under tiden han varit skadad?

Citat:
Ursprungligen postat av Whitelarge
Fast om han skulel vara avstängd så skulle väll det läcka ut ganska snabbt? Syftar på allt balotelli gjort och media har fått reda på det snabbt..

Mario hyser större nyhetsvärde än Guidetti.
Citera
2013-05-21, 23:56
Medlem
Mellbergans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benzema
Jag med och då kanske för någon form av doping? Inte kan det vara något brottsligt iallafall för då hade han ju dömts av polisen och inte City.

Det jag undrar över är om du eller någon annan har koll på när hans kontrakt förlängdes? Gjordes detta före skadan eller under tiden han varit skadad?

Mario hyser större nyhetsvärde än Guidetti.
Kontraktet skrevs under skadetiden. Återkommer med länk när jag inte har mobilen.
Citera
2013-05-22, 00:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mellbergan
Kontraktet skrevs under skadetiden. Återkommer med länk när jag inte har mobilen.

Negativt för oss som hoppas på något smarrigare än en skada. Inte hade City förlängt med någon som de stängt av för något? Jag kan ha fel men jag hade iallafall inte gjort det.

Ter sig allt mer konstigt det hela. Kanske rör det sig om någon sjukdom som de helst försöker bota innan de går ut med det tråkiga beskedet?

Ska enligt egen utsago ''Döda sig själv i sommar'' nej det handlar inte om självmord utan träna så hårt att han kan komma tillbaka på planen. Ska bli kul och se om det lyckas eller om han ''behöver vila'' även nästa säsong.

Citat:
Guidetti: ”Kommer att döda mig själv i sommar”
John Guidetti är fast besluten att komma tillbaka till toppformen och planerar att köra stenhårt i sommar.

http://www.fotbollskanalen.se/england/guidetti-kommer-att-doda-mig-sjalv-i-sommar/
Citera
2013-05-22, 00:03
Medlem
EugeneHutzs avatar
Den tråden liknar mer en konspirationstråd...

Men att han inte fått spela är väl inte så konstigt med konkurrensen i Man C. Visst han är duktig, men inte alls världsklass. Och att klubben vill mörka en skada eller få en kronisk sjukdom att verka banal handlar väl kanske om att inte sänka värdet på sin produkt som man eventuellt ska sälja.
Mystery solved!
Citera
2013-05-22, 00:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EugeneHutz

Men att han inte fått spela är väl inte så konstigt med konkurrensen i Man C. Visst han är duktig, men inte alls världsklass. Och att klubben vill mörka en skada eller få en kronisk sjukdom att verka banal handlar väl kanske om att inte sänka värdet på sin produkt som man eventuellt ska sälja.
Mystery solved!

Det har inget med konkurrensen i City att göra. Hade det varit pga det hade han blivit utlånad till någon Championshipklubb/alternativt bottenklubb i Premiership. Allt för att förbereda sig för spel i den engelska ligan och en dag ta steget över till Citys a-lag.

Vad tycker ni om min sammanfattning, har jag missat något? Bör den vara kvar i första posten?
Citera
2013-05-22, 00:13
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EugeneHutz

Mystery solved!

Nu talar du i nattmössan. Hans värde har ju troligtvis sänkts avsevärt nu jämfört med ett år sedan. Då var han kung i Feyenoord, i sitt livs form och en av Europas hetaste talanger. Nu har han inte spelat på hög nivå i över ett år, är ur form och bortglömd för många.

Hade allt varit som det skulle hade ju Guidetti lånats ut till ett nytt lag den här säsongen som varit. Konkurrensen för stor i City som du säger, men har man fixat nivån i Holland borde ett hyfsat lag i en större liga vara nästa steg.
Citera
2013-05-22, 00:17
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
http://www.fotbollskanalen.se/england/guidetti-kommer-att-doda-mig-sjalv-i-sommar/

Det tråkiga är att dessa typer av meddelanden inte blir ett dugg trovärdiga längre. Man har hört samma snack i ett helt år, men stegen framåt har gått i snigelfart.

I och med att jag älskar Guidetti hoppas jag dock att allt är bra med honom och att vi får se honom igen nästa säsong. Jag vidhåller dock att jag inte tror en sekund på att denna otroligt långa frånvaro enbart beror på en "mystisk skada".
Citera
2013-05-22, 00:34
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Negativt för oss som hoppas på något smarrigare än en skada. Inte hade City förlängt med någon som de stängt av för något? Jag kan ha fel men jag hade iallafall inte gjort det.

Ter sig allt mer konstigt det hela. Kanske rör det sig om någon sjukdom som de helst försöker bota innan de går ut med det tråkiga beskedet?

Ska enligt egen utsago ''Döda sig själv i sommar'' nej det handlar inte om självmord utan träna så hårt att han kan komma tillbaka på planen. Ska bli kul och se om det lyckas eller om han ''behöver vila'' även nästa säsong.

Apropå FK så har ju Patrik Ekwall flera gånger pratat om att det ligger något allvarligare bakom Guidettis skadebekymmer.
Citera
2013-05-22, 00:45
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira
Apropå FK så har ju Patrik Ekwall flera gånger pratat om att det ligger något allvarligare bakom Guidettis skadebekymmer.

Tror knappast på all dynga som rinner ut från Ekwalls blogg på FK, men förmodligen finns det personer som vet mer om det här. Tror knappast det är en grej man kan hålla helt hemlig så att säga.

Borde kunna gå att få fram sanningen om man grävde lite i det här, för annars lär vi inte få något svar på alla frågetecken. Tror varken City eller Guidetti känner att de någonsin behöver presentera i media hur allting ligger till egentligen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in