2010-01-29, 01:24
Medlem
Worriors avatar
• Jag är inget modelejon. Det finna andra vettigare intressen!
• Jag gillar inte popkläder för att dom alltid sitter som skit på kroppen!
(Min kropp är helt OK. Varken för mycke eller för lite!)
• Jag tycker inte märkeskläder är värd pengarna. Löjligt fenomen!
Anser att det är bara menlösa puckon som går på det!
Och "menlöst pucko" vill man ju inte vara.

Jag har en något strikt klädstil (ok, erkänner - lite gammaldags kanske).
Ofta raka s.k. finbyxor, en rutig skjorta och V-tröja och får då ofta
spydiga kommentarer att jag är gammaldags klädd, underförstått att det är negativt,
Jag begriper inte vari det negativa består!!?!
Modevärlden är så manipulativ att den styr tycke och smak!

.
Citera
2010-01-29, 01:32
Medlem
avans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Worrior
• Jag är inget modelejon. Det finna andra vettigare intressen!
• Jag gillar inte popkläder för att dom alltid sitter som skit på kroppen!
(Min kropp är helt OK. Varken för mycke eller för lite!)
• Jag tycker inte märkeskläder är värd pengarna. Löjligt fenomen!
Anser att det är bara menlösa puckon som går på det!
Och "menlöst pucko" vill man ju inte vara.

Jag har en något strikt klädstil (ok, erkänner - lite gammaldags kanske).
Ofta raka s.k. finbyxor, en rutig skjorta och V-tröja och får då ofta
spydiga kommentarer att jag är gammaldags klädd, underförstått att det är negativt,
Jag begriper inte vari det negativa består!!?!
Modevärlden är så manipulativ att den styr tycke och smak!

.

Säger bara: stå på dig. Det är inget fel i att klä sig propert. Vem fan vill se ut som nåt jävla drägg eller spillevink. Drägg är alla dessa killar som går i kläder som ser ut att vara plockade ur soptunnan bakom second handen, de kläderna som ej gick att sälja. Helst ska det vara talibanskägg, en rödsvart-randig halsduk, grön parkas och en ful mössa på det ovårdade håret ihop med ett par manchesterbyxor. Jag kallar dem för P3-bögar/skogsmullar/drägg. Sedan har du spillevinkarna aka partillejohnnys/modebögar. Men de växer väl upp och blir män dom också nån dag.
Citera
2010-01-29, 01:32
Medlem
Det låter som du har en fin och proper stil som vittnar om god smak. Själv har jag både en klassisk stil (med pullover och skjorta) och en stil med exempelvis hoodtröja som är mycket skön att gå i. För den saken skull ser jag inte ut som en rappare med size XL tröja och jeansen dinglandes vid fotknölarna.
Citera
2010-01-29, 01:42
Medlem
KaptenLiszts avatar
Klädseln beror ju ofta på vilken ålder man är i, om man är 35 år gammal och klär sig som en synthare så har man inte alla fåren hemma. Men dock, Worrior, så tycker jag att din klädseln lite sådär överklass-aktig, är du en 08:a?
Citera
2010-01-29, 01:43
Medlem
Jesusvodkas avatar
Om alla hade gått runt som de gjorde på 1940-talet, dvs. kostym o.s.v. så hade jag blivit glad.
Citera
2010-01-29, 03:00
Medlem
Ireqoms avatar
Fan det är ju stil, jag tycker det är asballt!

Ibland ser jag en snubbe som är klädd som snubben på bilden här
http://www.folkdrakt.se/bild/bohuslan/man01.jpg

fast med kostym byxor och svarta skor med vita tyg saker som går ned från byxorna ut på skorna längst sidorna (Vet inte vad det heter). och så har han käpp. Ser skit häftigt ut haha är inte äldre än 25 kanske.
Citera
2010-01-29, 03:18
Medlem
tältpinnes avatar
Hur gammal är du då TS?
Citera
2010-01-29, 03:50
Medlem
Jag förstår inte riktigt, vad är "gammaldags" med att använda kostymbyxor och skjorta? Låter bara klassiskt och propret. Välklätt med andra ord.

Beror nog mer på var man bor/jobbar/är än vilken man ålder i när man får kommentarer som att man klär sig gammalmodigt. Tror jag...
Citera
2010-01-29, 08:16
Medlem
VaGKs avatar
Du verkar ju klä dig snyggt och klassiskt, tror snarare det är dina vänner som inte har koll!
Citera
2010-01-29, 08:23
Medlem
Worriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenLiszt
Klädseln beror ju ofta på vilken ålder man är i, om man är 35 år gammal och klär sig som en synthare så har man inte alla fåren hemma. Men dock, Worrior, så tycker jag att din klädseln lite sådär överklass-aktig, är du en 08:a?
Jag bor i Vetlanda och jobbar på SAPA (knegar [och trivs] på golvet). Jag har väl alltid hållit en låg profil i klädsel. Komfirmationsstassen hänger liksom kvar som stil. Ren och hel är väl mina enda riktlinjer. Trendriktigt har aldrig attraherat mig. Dessutom köper jag ytterst sällan nya kläder. Tänker att; dom jag har duger.

.
Senast redigerad av Worrior 2010-01-29 kl. 08:29.
Citera
2010-01-29, 08:25
Medlem
Worriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tältpinne
Hur gammal är du då TS?
Jäkligt känslig information men OK! 29

.
Senast redigerad av Worrior 2010-01-29 kl. 09:16.
Citera
2010-01-29, 08:41
Medlem
kitschlemurs avatar
Hellre klassiskt och propert än dagens Johnnyboii och halvfabrikat till stekare som återfinns i varenda svenskt samhälle.
Skulle dock uppskatta om du kunde posta en bild på dig själv.

Jag har sett alldeles för många utstyrslar som påstås vara "klassiskt strikt" och som visat sig vara helt åt helvete.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in