Citat:
Ursprungligen postat av Stepup
För min del känns det bara fel att säga att du är kristen när du mest bara skulle ha använt det när du skulle förklara att du inte är fanatisk till andra människor. Det låter bara knäppt när du säger det. Ifall du sa att du bara tror på att det finns en gud så skulle du låta mycket mindre fanatisk.
Om jag mötte en på krogen som började snacka om att personen var "kristen" så skulle jag satt en "nutcase" stämpel över personen. Tror många andra skulle göra det också då det inte är så många som tror på religion här i sverige. Det skulle nog ha passat bättre in i större delar av USA.
Vill inte vara för elak eller så, men jag säger bara vad jag tycker om saken. Hoppas du inte tar illa upp.
Vad skall jag göra, skrika på dig över internet?

Klart jag inte tar illa upp kompis, man förväntar sig inte precis att folk på FB skall hålla med en. Men det är ju också därför jag lägger upp det här på FB där jag kan göra det, där det är nästan förväntat. Det är ju inte ett ämne jag snackar om med första bästa människa på krogen, för som du säger, man kan bli ganska dumförklarad.
Jag skulle kunna definiera mig själv som religiös, troende, eller liknande, då jag ju tror på konceptet med en Gud, men jag väljer att definiera mig som kristen då det är den kristna guden jag tror på, och jag försöker leva som Jesus lär, som man säger. Låter det tydligt?