Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-01-28, 20:22
  #1
Medlem
Fiffelquists avatar
Helt plöstsligt vid start får jag upp ett felmeddelande som säger att jag har nått fel i en fil och skall köra chkdsk, trycker ok och ingenting mer än muspekaren är på skärmen. inget mer händer tills jag väljer att starta om "the hard way" när jag sen startar daton så kör datorn en diskcheck och sen kommer den till samma läga med svart skärm och inget mer.

försöker starta om i felsäkert läge men samma problem där.
jag har inga som helst skivor för det kom inte med när ja köpte datorn och självklart har jag inte hunnit göra en recovery skiva som dne säger till mig att göra..

så vad fan ska man göra då?

datorn är en acer aspire från förra hösten. har inte modellen just nu men kan snoka reda på det om det krävs..

tacksam för svar
Citera
2010-01-28, 20:46
  #2
Medlem
Walkman1337s avatar
Problemet med datorn är att det är en Acer. Jag har en Extensa 5630G som just nu är på sin andra resa till Tyskland bara för att den helt plötsligt har bestämt sig för att ge mig Bluescreens hela tiden.

Försök att lämna tillbaka skiten och köp en annan .

Ursäkta mitt "icke-hjälpsamma" inlägg. Är lite putt över Acer's datorer för tillfället :P.
Citera
2010-01-30, 15:55
  #3
Medlem
Fiffelquists avatar
Så finns det nånting man kan göra?

jag vill ju inte gärna sitta o kolla på en muspekare den närmsta tiden.

finns det nått sätt att få tag på en recovery skiva från nått företag eller liknande?
Citera
2010-01-30, 16:12
  #4
Medlem
hasenfrasens avatar
http://www.google.se/search?q=acer+v...epiratebay.org

Du har ju en fabriksdator så den har redan både SLP och SLIC2.0 i BIOS så vilken OEM-version som helst funkar med rätt certifikat och oem-nyckel. Mer detaljerad info @ mydigitallife
Citera
2010-01-30, 16:23
  #5
Medlem
Har du testa Recovery partitionen?

Brukar stå både i manualen och på tillverkarens hemsida vad man måste trycka på när datorn startar för att komma åt den. Men vid hälften av felen funkar inte den heller och det är därför mycket viktigt att man bränner DVD skivorna som datorn tjatade på dig att göra.
Citera
2010-02-01, 18:51
  #6
Medlem
Fiffelquists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panpo98
Har du testa Recovery partitionen?

Brukar stå både i manualen och på tillverkarens hemsida vad man måste trycka på när datorn startar för att komma åt den. Men vid hälften av felen funkar inte den heller och det är därför mycket viktigt att man bränner DVD skivorna som datorn tjatade på dig att göra.


Det funkade mycket bra. .tack så mycket allihopa.. datorn är igång igen och ja ler av lycka =)
Citera
2010-02-01, 19:37
  #7
Medlem
Bra.
Glöm inte att bränna Recovery DVD skivor nu innan nåt mer går fel.
Citera
2010-02-01, 22:57
  #8
Medlem
Fiffelquists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panpo98
Bra.
Glöm inte att bränna Recovery DVD skivor nu innan nåt mer går fel.


nej det vore väl dumt att chansa =)
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback