2010-02-03, 18:43
  #649
Medlem
leprasjuklings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Mayito har bakåt i tiden visat sig vara väl påläst inom diverse rättsfall som diskuterats här på FB, varför hans inlägg bör tas på allvar. Dock anser Fula Gubben att lappkastet vad gäller tongångarna kring Kapten Klänning-fallet är märkligt, och i ett litet och i vissa avseenden gravt korrumperat land som Sverige, så gäller ingen rök utan eld... tills en rimlig förklaring lämnats varför polisens tonfall ändrades så drastiskt, och varför såna omfattande resurser använts.

Vidhåller alltså

- F.G

Det är ju fullt tänkbart att Kapten Klänning haft ett stort antal andra udda gruppsexmöten med allehanda kända eller okända personer, men så länge det var mellan samtyckande vuxna och inga pengar var inblandade så är det inga brott och det finns alltså ingen anledning för polisen att fortsätta utreda vem som knullat med vem och på vilket sätt.

Detta anser jag vara den mest rimliga förklaring till att lockat är på angående resten av utredningen. Inga brott bara smaskigt skvaller i övrigt.

Det är nog dina kända rättshaveristiska problem som lurar dig.
Citera
2010-02-03, 20:18
  #650
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mayito
Givetvis ska allt hemligstämplas eftersom lagen kräver det - förundersökningssekretess. Det betyder att ALLT utan undantag är hemligt.

Nej, det betyder det inte. Konsultera sekretesslagen istället för att prata strunt om sådant som du inte begriper dig på.
Citera
2010-02-03, 20:46
  #651
Medlem
th3vils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Groffe
Nej, det betyder det inte. Konsultera sekretesslagen istället för att prata strunt om sådant som du inte begriper dig på.
Eller kanske Offentlighets- och sekretesslagen eftersom den ersatte Sekretesslagen i somras?
Citera
2010-02-03, 21:25
  #652
Medlem
Anta att en utländsk diplomat är inblandad i härvan. Skulle det vara möjligt att utreda härvan med alla inblandade utom denna diplomat, eller skulle man tvingas välja ett offerlamm som man tror inte kan peka ut diplomaten?
Citera
2010-02-03, 21:30
  #653
Medlem
Lofaszasegedbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pjabas
Anta att en utländsk diplomat är inblandad i härvan. Skulle det vara möjligt att utreda härvan med alla inblandade utom denna diplomat, eller skulle man tvingas välja ett offerlamm som man tror inte kan peka ut diplomaten?

Av vilket skäl skulle man behöva hemlighålla diplomaten? Diplomater är emellanåt inblandade i brottslig verksamhet och det brukar inte stoppa utredningar. Det finns protokoll för hur man normalt hanterar sådant.
Citera
2010-02-03, 22:24
  #654
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lofaszasegedben
Av vilket skäl skulle man behöva hemlighålla diplomaten? Diplomater är emellanåt inblandade i brottslig verksamhet och det brukar inte stoppa utredningar. Det finns protokoll för hur man normalt hanterar sådant.
Jag tänker t.ex. på om utländsk säkerhetstjänst skulle föredra utreda diplomaten själv, för det fall diplomatens förehavanden anses vara en säkerhetsrisk för aktuellt land. Eller kan inte utländska diplomater tvingas till förhör i sverige när de misstänks för brott i sverige?
Citera
2010-02-03, 22:44
  #655
Bannlyst
Kan det vara Robert Aschberg, snälla
Citera
2010-02-04, 00:47
  #656
Bannlyst
https://www.flashback.org/t967442p6

Om man korrläser tråden på olyckor om Wiholms leverne, framkommer det att hela hans familj nu har skyddade personuppgifter pga hot, men gärningsmannen (norrmannen) åkte in i finkan så pass snabbt att han aldrig kunnat hinna hota familjen efter Wiholms flygtur från balkongen i Bredäng.

Med tanke på att kapt klännings fingeravtryck fanns över hela lägenheten lutar det väl mer åt att han var hallicken och Wiholm var en torsk. Varför skulle en mångmiljonär med 100-tals mille i skuffen komma i bråk med en hora om vilka intäkter hon ger i skenet av en hallick.

Det är riggat lång väg, jag vågar gissa att kapt klänning sjunkigt till allvarligare saker än luder, då Wiholm uppenbarligen var en rik torsk är det mycket möjligt att kapt klänning ville försöka pressa stålar av Wiholm genom en arg norrman där det gick för långt, och när sen krim gick igenom allt visade det sig att wiholm varit oförsiktig och tagit med sig mobilen med känsliga saker i som kapt klänning inte varit medveten om.

När så wiholm varit död i ett par dagar, norrmannen var inlåst med restriktioner och så även ludren de första dagarna, ser det mera ut som om kapt klänning då fått nys om mobilen med listan i och då genom sina hejdukar börjat hota familjen Wiholm för att försöka tysta ner historien. Att senare intans nu sänkt från 4 till 2 år till norrmannen som dels sparkat sönder skrevet och sen kastat ut mannen stinker lång väg, även ett svin har rättigheter. Det är nog därför som man har haft span på klänning i 6 mån för att försöka luska ut vilka andra rötägg som finns i kåren och som kan gå klänning ärenden. en sak är dock klar, Wiholms mobil hade sprängstoff i sig och någon/några på Bergsgatan vill verkligen torpedera klännings upplägg, samtidigt som mycket starka krafter jobbar emot dom, så vi har nog ett större inbördeskrig just nu inom sveriges polis och säkerhetspolis.
Att Wiholm bara var en rik torsk och klänning en psykopat, kan inte förklara de märkliga saker som inträffat efter mordet- som inte ens längre klassas som mord......
Citera
2010-02-04, 10:15
  #657
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av centralen
https://www.flashback.org/t967442p6

Om man korrläser tråden på olyckor om Wiholms leverne, framkommer det att hela hans familj nu har skyddade personuppgifter pga hot, men gärningsmannen (norrmannen) åkte in i finkan så pass snabbt att han aldrig kunnat hinna hota familjen efter Wiholms flygtur från balkongen i Bredäng.

Med tanke på att kapt klännings fingeravtryck fanns över hela lägenheten lutar det väl mer åt att han var hallicken och Wiholm var en torsk. Varför skulle en mångmiljonär med 100-tals mille i skuffen komma i bråk med en hora om vilka intäkter hon ger i skenet av en hallick.

Det är riggat lång väg, jag vågar gissa att kapt klänning sjunkigt till allvarligare saker än luder, då Wiholm uppenbarligen var en rik torsk är det mycket möjligt att kapt klänning ville försöka pressa stålar av Wiholm genom en arg norrman där det gick för långt, och när sen krim gick igenom allt visade det sig att wiholm varit oförsiktig och tagit med sig mobilen med känsliga saker i som kapt klänning inte varit medveten om.

När så wiholm varit död i ett par dagar, norrmannen var inlåst med restriktioner och så även ludren de första dagarna, ser det mera ut som om kapt klänning då fått nys om mobilen med listan i och då genom sina hejdukar börjat hota familjen Wiholm för att försöka tysta ner historien. Att senare intans nu sänkt från 4 till 2 år till norrmannen som dels sparkat sönder skrevet och sen kastat ut mannen stinker lång väg, även ett svin har rättigheter. Det är nog därför som man har haft span på klänning i 6 mån för att försöka luska ut vilka andra rötägg som finns i kåren och som kan gå klänning ärenden. en sak är dock klar, Wiholms mobil hade sprängstoff i sig och någon/några på Bergsgatan vill verkligen torpedera klännings upplägg, samtidigt som mycket starka krafter jobbar emot dom, så vi har nog ett större inbördeskrig just nu inom sveriges polis och säkerhetspolis.
Att Wiholm bara var en rik torsk och klänning en psykopat, kan inte förklara de märkliga saker som inträffat efter mordet- som inte ens längre klassas som mord......
Enligt någon av de tjejer som intervjuats så hade hon också blivit filmad. Var finns filmen?

Antingen har filmen hittats av arvingarna eller så kommer de att hitta den. Det kanske finns deltagare i filmen där som absolut inte vill att den ska komma fram.

Det är kanske inte så svårt att gömma en film när man lever men det måste vara oerhört svårt att gömma den så att inte de som går igenom hela dödsboet hittar den.

Om de har hittat den så har de antagligen förstört den och det kan de inte medge (frörstörande av bevismaterial).

Om de inte har hittat den så finns den någonstans och kan förr eller senare dyka upp.
Citera
2010-02-04, 10:51
  #658
Medlem
z2joiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av centralen
https://www.flashback.org/t967442p6

Om man korrläser tråden på olyckor om Wiholms leverne, framkommer det att hela hans familj nu har skyddade personuppgifter pga hot, men gärningsmannen (norrmannen) åkte in i finkan så pass snabbt att han aldrig kunnat hinna hota familjen efter Wiholms flygtur från balkongen i Bredäng.

Med tanke på att kapt klännings fingeravtryck fanns över hela lägenheten lutar det väl mer åt att han var hallicken och Wiholm var en torsk. Varför skulle en mångmiljonär med 100-tals mille i skuffen komma i bråk med en hora om vilka intäkter hon ger i skenet av en hallick.

Det är riggat lång väg, jag vågar gissa att kapt klänning sjunkigt till allvarligare saker än luder, då Wiholm uppenbarligen var en rik torsk är det mycket möjligt att kapt klänning ville försöka pressa stålar av Wiholm genom en arg norrman där det gick för långt, och när sen krim gick igenom allt visade det sig att wiholm varit oförsiktig och tagit med sig mobilen med känsliga saker i som kapt klänning inte varit medveten om.

När så wiholm varit död i ett par dagar, norrmannen var inlåst med restriktioner och så även ludren de första dagarna, ser det mera ut som om kapt klänning då fått nys om mobilen med listan i och då genom sina hejdukar börjat hota familjen Wiholm för att försöka tysta ner historien. Att senare intans nu sänkt från 4 till 2 år till norrmannen som dels sparkat sönder skrevet och sen kastat ut mannen stinker lång väg, även ett svin har rättigheter. Det är nog därför som man har haft span på klänning i 6 mån för att försöka luska ut vilka andra rötägg som finns i kåren och som kan gå klänning ärenden. en sak är dock klar, Wiholms mobil hade sprängstoff i sig och någon/några på Bergsgatan vill verkligen torpedera klännings upplägg, samtidigt som mycket starka krafter jobbar emot dom, så vi har nog ett större inbördeskrig just nu inom sveriges polis och säkerhetspolis.
Att Wiholm bara var en rik torsk och klänning en psykopat, kan inte förklara de märkliga saker som inträffat efter mordet- som inte ens längre klassas som mord......

Fast det faller lite på det där med morsan. Varför skulle en torsk som gillar lammkött vilja träffa en pensionär? Och våldet mot pärmförsäljaren W var ju uppenbarligen utfört i vrede. Sånt är svårt att fejka för en vanlig ligistlelle. De brukar dessutom sällan spöa någon ensam. Och i synnerhet inte med vittnen. Därför tror inte jag på din teori. Därmed inte sagt att Klänning kan ha tipsat W om Bredäng. Eller tvärtom.

W kom till lägenheten med löfte om en snabbis, ev trekant. Kåt som en marskatt åkte han direkt. I lägenheten (ludret bor i en lägenhet i Bredäng ovanpå sin mammas lägenhet... eeeh?) väntar Punk på honom tillsammans med Ludret och Mamma.

Punk är Ludrets pojkvän. Han har just fått reda på att L "tvingats" hora åt W. L har gråtit ut hos mamsen och de vill polisanmäla men är rädda. P ska reda ut saker och ting, men vill först konfrontera W. (Han är kanske osäker på sanningshalten i Ls berättelse?)

Här spårar det ut. P ser på bild ut som en kille som är van att ta en smäll på roppar och hemkört. Så till tonerna av Basic Element börjar han slå W. Får av honom brallorna och börar systematiskt tortera kuken. Kvinnorna börjar gråta och skrika. P börjar skrika åt kärringarna. W försöker smita ut på balkongen. P kommer efter och knuffar ner honom. P hotar kärringarna att de ska samma väg om de tjallar.

Ingen i hovrätten verkar tycka särskilt synd om pärmförsäljaren. P kommer undan så lindrigt som möjligt. Under tiden har flickvännen bytt pojkvän. Morsan tiger. Men kvar finns en film som sagt. Eller så fanns det aldrig någon film. På ett par ställen har jag läst att W hotat ludret med att visa filmen för morsan. Det kanske blev upprinnelsen till mordet?
Citera
2010-02-04, 11:22
  #659
Medlem
Ezzelinos avatar
De ärrade Flashbackdebattörernas favoritmurvelsugga (hon har flera egna trådar), den virulent svenskfientliga manshaterskan Ann-Charlotte Marteus, avlönad av Bonnier för att tota ihop sina sunkiga lådvins"ledare" i tabloiden med X och dess klon KvP, tar Klännings eskapader till förevändning för att pressa den landsförrädiske ättlingen till en cirkusneger till att även han nu ska börja svänga sig med "den symboliskt kastrerande" självetiketteringen "feminist" - som alla andra "genusmedvetna avantgardemän", typ Göran Lindberg :

http://www.kvp.se/ledare/1.1868986/ann-charlotte-marteus-vi-behover-er-feministman

Citat:
Lindbergaffären kan ses som ett motbjudande kvitto på att jämställdhet är mainstream i Sverige. Men kan affären också innebära en backlash? Kommer män att tveka att kalla sig feminist, framöver, av rädsla för att misstänkliggöras, ungefär som manliga förskollärare lätt misstänks vara pedofiler?
Det vore förfärligt. Om genusmedvetna avantgardemän backar tillbaka in i herrlaget minskar trycket på alla män att tänka och handla jämställt.
Citera
2010-02-04, 12:09
  #660
Medlem
Mayitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z2jois
Fast det faller lite på det där med morsan. Varför skulle en torsk som gillar lammkött vilja träffa en pensionär? Och våldet mot pärmförsäljaren W var ju uppenbarligen utfört i vrede. Sånt är svårt att fejka för en vanlig ligistlelle. De brukar dessutom sällan spöa någon ensam. Och i synnerhet inte med vittnen. Därför tror inte jag på din teori. Därmed inte sagt att Klänning kan ha tipsat W om Bredäng. Eller tvärtom.

W kom till lägenheten med löfte om en snabbis, ev trekant. Kåt som en marskatt åkte han direkt. I lägenheten (ludret bor i en lägenhet i Bredäng ovanpå sin mammas lägenhet... eeeh?) väntar Punk på honom tillsammans med Ludret och Mamma.

Punk är Ludrets pojkvän. Han har just fått reda på att L "tvingats" hora åt W. L har gråtit ut hos mamsen och de vill polisanmäla men är rädda. P ska reda ut saker och ting, men vill först konfrontera W. (Han är kanske osäker på sanningshalten i Ls berättelse?)

Här spårar det ut. P ser på bild ut som en kille som är van att ta en smäll på roppar och hemkört. Så till tonerna av Basic Element börjar han slå W. Får av honom brallorna och börar systematiskt tortera kuken. Kvinnorna börjar gråta och skrika. P börjar skrika åt kärringarna. W försöker smita ut på balkongen. P kommer efter och knuffar ner honom. P hotar kärringarna att de ska samma väg om de tjallar.

Ingen i hovrätten verkar tycka särskilt synd om pärmförsäljaren. P kommer undan så lindrigt som möjligt. Under tiden har flickvännen bytt pojkvän. Morsan tiger. Men kvar finns en film som sagt. Eller så fanns det aldrig någon film. På ett par ställen har jag läst att W hotat ludret med att visa filmen för morsan. Det kanske blev upprinnelsen till mordet?

I min värld är detta också ett - mord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in