2010-01-28, 12:36
Medlem
trass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hellstorm
Du kan med andra ord inte på något vis leda i bevis att fortuynismen har ett dugg med sekterism att göra? Att du sedan avslutar detta ditt misslyckande med ett citat hämtat från en extremt sekterisk bloggare (den grek-ortodox-liberale Fas, vad det nu är för ideologi?) säger det mesta om din analytiska förmåga och trovärdighet.

Jag har inget principiellt emot sekterism, det är liberal sådan jag har svårt för, och jag har redan svarat på hur jag resonerar. Fortuynismen är ett extremt uttryck för tidsandan, helt enkelt, vilket inte hindrar att det kan beskrivas som sekteristiskt. Om tidsandan skulle förändras skulle sannolikt fortuynisterna stå kvar vid denna livssyn.
Citera
2010-01-28, 12:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av tras
Jag har inget principiellt emot sekterism, det är liberal sådan jag har svårt för, och jag har redan svarat på hur jag resonerar. Fortuynismen är ett extremt uttryck för tidsandan, helt enkelt, vilket inte hindrar att det kan beskrivas som sekteristiskt. Om tidsandan skulle förändras skulle sannolikt fortuynisterna stå kvar vid denna livssyn.

Inte på något vis har du definierat/förklarat hur fortuynismen är sekterisk. Förstår du inte terminologin...eller vad är det frågan om?
Citera
2010-01-28, 12:49
Medlem
trass avatar
Citat:
Inte på något vis har du definierat/förklarat hur fortuynismen är sekterisk. Förstår du inte terminologin...eller vad är det frågan om?

Det är väl självklart att jag inte använder det i sträng bemärkelse (Hans Scheike, pastor Jones), utan metaforiskt, ungefär som vissa beskriver kpml(r) som en vänstersekt. På samma sätt är fortuynismen en liberal sekt. Politisk jargong har lånat en term från religionssociologin och använder den friare, än sen?

Blir queernationalismen bättre eller sämre av det?
Citera
2010-01-28, 13:03
Avslutad
Citat:
Det är väl självklart att jag inte använder det i sträng bemärkelse (Hans Scheike, pastor Jones), utan metaforiskt, ungefär som vissa beskriver kpml(r) som en vänstersekt. På samma sätt är fortuynismen en liberal sekt. Politisk jargong har lånat en term från religionssociologin och använder den friare, än sen?

Du använder dig naturligtvis medvetet av en terminologi som liberal sekterism, som har negativa konnotationer, istället för t ex liberal inriktning, som vore att föredra, eftersom du är negativ till liberalism och frihet. Din signatur antyder vidare att du är positiv till totalitär Islam, så det kanske förklarar saken...vad vet jag? Strunt samma, sekterism passar inte i sammanhanget enligt mig, men det gör det enligt dig, nåväl låt oss lämna det där.

Citat:
Blir queernationalismen bättre eller sämre av det?

Tramsig terminologi, som försöker flytta fokus från meta-ämnet till ett sekteriskt litet inslag i detsamma.

I huvudsak handlar fortuynism om frihet från förtryckande strukturer och ideologier som muhammedanism (och i mina ögon kristendom), nazism och kommunism.
Citera
2010-01-28, 14:25
Medlem
Det skulle vara en för stor skillnad för batongliberalerna i Folkpartiet, Piratpartiet däremot borde kunna gå mot det ultraliberala hållet.

Jag vet inte om man tjänar på att försöka föra exakt samma politik som de andra, då förlorar man väl röster för att partiledaren är skojigare f.eks. nej jag tror man tjänar på att sticka ut. Nu är de fyra i alliansen precis likadana, nyliberala antikonservativa. Inte konstigt att gammelmoderaterna Sverigedemokraterna seglar fram, de är helt ensamma på ett flertal tidigare högerområden som många anser viktiga.

Philip Wendahls inlägg är dock fullt av faktafel.
Citera
2010-01-28, 15:13
Medlem
trass avatar
Citat:
Du använder dig naturligtvis medvetet av en terminologi som liberal sekterism, som har negativa konnotationer, istället för t ex [b]liberal inriktning

Ja, självklart. De andra krokarna nappar jag inte på, de leder inte till någon konstruktiv diskussion. Vi har helt enkelt olika uppfattningar, och jag har svårt att diskutera den inriktningen utan att driva med den. Så det är bäst att låta bli.
Citera
2010-01-28, 15:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HjalmarStorm
Det skulle vara en för stor skillnad för batongliberalerna i Folkpartiet, Piratpartiet däremot borde kunna gå mot det ultraliberala hållet.

Jag vet inte om man tjänar på att försöka föra exakt samma politik som de andra, då förlorar man väl röster för att partiledaren är skojigare f.eks. nej jag tror man tjänar på att sticka ut. Nu är de fyra i alliansen precis likadana, nyliberala antikonservativa. Inte konstigt att gammelmoderaterna Sverigedemokraterna seglar fram, de är helt ensamma på ett flertal tidigare högerområden som många anser viktiga.

Philip Wendahls inlägg är dock fullt av faktafel.

Liberalism förutsätter en stark stat och utökade polisiära befogenheter. På vad vis menar du att fortuyanism inte detsamma som det du kallar "batongliberalism"? Det måste vara Folkpartiet eller någon utbrytarfalang ur Folkpartiet. Piratpartiet är ärligt talat ett skämt som inte existerar annat än i sinnevärlden. De får inte 1% i riksdagsvalet.
Citera
2010-01-28, 16:06
Avslutad
Citat:
Ja, självklart. De andra krokarna nappar jag inte på, de leder inte till någon konstruktiv diskussion. Vi har helt enkelt olika uppfattningar, och jag har svårt att diskutera den inriktningen utan att driva med den. Så det är bäst att låta bli.

Det är enbart naturligt att landa i den positionen från ditt håll emedan det naturligtvis är möjligt att driva mer gäck med din egen islamonazistiska inriktning, än med någon annan. Det är därför produktivt att du inser detta i tid och jag önskar dig således lycka till med islamonazismen framöver.
Citera
2010-01-28, 16:25
Medlem
trass avatar
Citat:
Det är enbart naturligt att landa i den positionen från ditt håll emedan det naturligtvis är möjligt att driva mer gäck med din egen islamonazistiska inriktning, än med någon annan. Det är därför produktivt att du inser detta i tid och jag önskar dig således lycka till med islamonazismen framöver.

Det där med islamonazism får du gärna förklara. Islam är inget värde i sig för mig, jag bara noterar hur den används av liberaler som retorisk figur. Nazism?
Citera
2010-01-28, 17:19
Avslutad
Citat:
Det där med islamonazism får du gärna förklara. Islam är inget värde i sig för mig, jag bara noterar hur den används av liberaler som retorisk figur. Nazism?

Den kroken nappar jag inte på, den leder inte till någon konstruktiv diskussion. Vi har helt enkelt olika uppfattningar om vad din inriktning (sekterism?) bör kallas, och jag har svårt att diskutera den inriktningen utan att driva med den. Så det är bäst att låta bli.

Skämt åsido, vart står du någonstans då?
Citera
2010-01-28, 19:33
Medlem
trass avatar
Citat:
Skämt åsido, vart står du någonstans då?

Identitärt influerad folkhemssosse

OT avslutat.
Citera
2010-01-29, 13:43
Medlem
Visst hade det varit fint med lite mer liberal invandringskritik. Men det är väl ytterst tveksamt huruvida Folkpartiet eller något annat etablerat parti kan driva det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in