2010-01-27, 08:40
Medlem
Walkman1337s avatar
Ja, som rubriken säger.

Har tidigare haft problem med Bluescreen som kommer fram i tid och otid. Bestämde mig till slut för att formatera om skiten. Bluescreenen har inte kommit tillbaka. Inte än så länge iaf.

Nu har istället ett nytt problem uppdagats och det är väldigt tur att det finns fler datorer här hemma.

Jag har formaterat, och datorn har åter startat upp. Det den nu gör att att den ska installera 25 nödvändiga processer för att allt ska vara klart för användning. Den fryser av någon anledning, varje gång (ja, jag har formaterat fler gånger dom senaste 24H), på process 9/25: winDVD. Sliter mitt hår över detta.

Ska väl ta och ringa till Acer, som för övrigt verkar vara den sämsta skiten på marknaden, och se vad dom kan göra åt saken. Måste jag skicka in den så är det andra gången på kort tid. Borde man inte kunna få någon form av kompensation för detta?

Är det någon som har varit med om något liknande någon gång?

Tacksam för svar
Citera
2010-01-27, 13:33
Medlem
Kompensation kan du få. Men de bästa du kan göra är att skita i acers recovery skiva och gör en egen "clean" windows skiva och installera den på burken me de program som DU vill ha, slipper du alla dom jävla testprogram som du får av acer.
Citera
2010-01-28, 20:37
Medlem
Walkman1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hiiish
Kompensation kan du få. Men de bästa du kan göra är att skita i acers recovery skiva och gör en egen "clean" windows skiva och installera den på burken me de program som DU vill ha, slipper du alla dom jävla testprogram som du får av acer.

Ja, det vet jag att man kan göra. Det tog visserligen inte så lång tid att ta bort dom, det är inte så många :P.

Jag ringde hursomhelst till återförsäljaren (Dustin) och förklarade att jag börjar att tröttna på burken som har fått åka på semester till Tyskland två gånger på mindre än ett år. Hon sa då att datorn måste vara inne två gånger, sen får man reklamera den. Jag hoppas därför att skiten går sönder igen så att jag kan få tillbaka dom 6 000:- jag gav för den och köpa en ny istället. Skulle vara sjukt skönt .

Den är som sagt på väg till Tyskland nu, orkade inte jävlas mer med den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in