2010-01-27, 08:34
Medlem
Sjveds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bloodsucker
För att de bakar iranska kakor?
För att inte kan baka gott bröd!
Mohammeds Bageri är säker bra på iranska kakor men t ex semlorna är torra som fnöske.
(Sedan att de har en europeisk mormor som logotyp är också frånstötande)
Citera
2010-01-27, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sjved
För att inte kan baka gott bröd!
Mohammeds Bageri är säker bra på iranska kakor men t ex semlorna är torra som fnöske.
(Sedan att de har en europeisk mormor som logotyp är också frånstötande)
För tio år sedan fanns det bara vanligt vitt bröd i Sverige. De var bl.a. Mormors bageri som började med att baka grekisk, italienskt & tysk bröd som nu finns i alla butiker.
Citera
2010-01-27, 20:36
Medlem
Sjveds avatar
Citat:
För tio år sedan fanns det bara vanligt vitt bröd i Sverige. De var bl.a. Mormors bageri som började med att baka grekisk, italienskt & tysk bröd som nu finns i alla butiker.
Källa eller hittade du på den där desinformationen själv?
Jag köpte BauernBrot, ett tyskt bondbröd, på Konsum/Domus för över tjugo år sedan och polskt bröd har man säkert kunna köpa länge i Malmö.
Citera
2010-01-27, 21:53
Medlem
Citat:
Källa eller hittade du på den där desinformationen själv?
Jag köpte BauernBrot, ett tyskt bondbröd, på Konsum/Domus för över tjugo år sedan och polskt bröd har man säkert kunna köpa länge i Malmö.
För tio år sedan sålde ICA och Konsum bara klassiskt svenskt bröd. I Lund var det definitivt Mormors bageri som började sälja mörkt bröd. Numera köper även ICA Tuna in från Mormors. Bra bröd var bristvara förr. Brukade alltid köpa fullkornsbröd när jag handlade i Tyskland
Citera
2010-01-27, 23:02
Medlem
Sjveds avatar
Citat:
För tio år sedan sålde ICA och Konsum bara klassiskt svenskt bröd. I Lund var det definitivt Mormors bageri som började sälja mörkt bröd. Numera köper även ICA Tuna in från Mormors. Bra bröd var bristvara förr. Brukade alltid köpa fullkornsbröd när jag handlade i Tyskland
Du har säkert rätt beträffande Lund men det samma gäller inte för övriga Sverige.
Studenterna i Lund har väl ätit sina makaroner med ketchup och inte frågat efter t ex danskt rågbröd.
På tal om Lund så skall väl stenugnsbageriet på Klostergatan vara populärt, men de kanske inte serverar frukost eller ens någonting?
Citera
2010-01-27, 23:16
Medlem
cljs avatar
Svårt att tro att t.ex. kavring inte skulle ha funnits i butikerna för 10 år sedan.
Citera
2010-01-27, 23:29
Medlem
Citat:
Du har säkert rätt beträffande Lund men det samma gäller inte för övriga Sverige.
Studenterna i Lund har väl ätit sina makaroner med ketchup och inte frågat efter t ex danskt rågbröd.
Måste vara så, ja

Citat:
På tal om Lund så skall väl stenugnsbageriet på Klostergatan vara populärt, men de kanske inte serverar frukost eller ens någonting?
Har aldrig varit där, men det sägs vara mycket populärt. Stötte på följande artikel i tidningen http://sydsvenskan.se/lund/article57...stergatan.html
Citera
2010-02-01, 13:28
Medlem
Visst brödsortimentet var mindre förr men så länge jag minns så visst fanns både grovt o kavring för 35år sen i Lund största felet med mormors bageri är att dom är snubblande nära att klassa in som fabriksbakatbröd Nä ska man ha gott bröd så är det Torna Hällestad som gäller
Citera
2010-02-01, 13:57
Medlem
StefanAJs avatar
Att ta sig en widerbergare på Widerbergs är aldrig fel. Dock får man ju leta efter ett ställe att förtära skiten på. Men det kan det vara värt.
Citera
2010-02-02, 00:19
Medlem
Patiseriet

There is no substitute.
Citera
2010-02-12, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StefanAJ
Att ta sig en widerbergare på Widerbergs är aldrig fel. Dock får man ju leta efter ett ställe att förtära skiten på. Men det kan det vara värt.

Elakt att tipsa folk om Widrigbergare. Ät inte den skiten. Det gör man bara om man måste, vilket man inte behöver. Ebbas frukost är också ganska trist och oprisvärd. Mitt tips blir nationerna på helgerna. man behöver ofta inte ens vara student, det är ingen som kollar.
Citera
2010-02-24, 00:50
Medlem
supreme100s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr_Joe_Falk
Patiseriet

There is no substitute.

Medhåll, gå till Patisseriet på Klostergatan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in