2010-01-26, 18:57
Medlem
Alteregorandoms avatar
Hejsan

jag byggde ihop en dator i helgen men den verkar inte vilja ge bild. Jag har försäkrat mig om att jag kopplat allting rätt, alla sladdar i. Jag har testat med 2 st olika skärmar (båda funkar) testat med grafikkortet som sitter i min nuvarande dator.

läste felsöknings faq var det ett seriöst svar att trycka på nordbryggan? (fast jag har ju ändå testat med ett annat gk så behövs nog ej)

Nätagget är nyköppt men ett udda märke (430 w för en gammal amd 64+ rigg) kan det vara det som spökar?

Jag behöver få igång denna så snabbt som möjligt så vore kannon om jag kunde få alla tips och tricks agående detta.
Citera
2010-01-26, 20:23
Medlem
Vilket grafik kort är det? 100% på at 12V sladden är i moderkortet?(hade ett jäkligt stort problem med det när jag byggde min dator)
Citera
2010-01-26, 23:22
Medlem
Brittmaries avatar
Fel grafikkorts typ till modekortet? Eller sitter det inte i ordentligt kanske?
Citera
2010-01-27, 07:41
Medlem
Alteregorandoms avatar
Ett äldre grafikkort så det behövs ingen extra ström källa. Det är självklart inte fel grafikkorts typ.
Citera
2010-01-27, 18:26
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Tråd -> Hårdvara

//Mod
Citera
2010-02-01, 07:23
Medlem
Alteregorandoms avatar
Jag har fortfarande inte fått igång datorn, snälla mera tips? jag var verkligen provat allt jag kan och sökt massa men hittar inga mera felsöknings tips.
Citera
2010-02-01, 14:16
Medlem
MrInnocents avatar
Skriv gärna vad det är för delar du har i datorn blir ganska svårt att lista ut annars, men en sak jag själv gjort fel en gång var att jag glömde öppna bygeln dom låser fast processorn innan jag satte dit den.
Citera
2010-02-01, 15:55
Medlem
Alteregorandoms avatar
yes kan ej i huvudet ska hem och kolla exakta fabrikat, märken.
Citera
2010-02-02, 19:03
Medlem
Har du testat att "starta" upp datorn på golvet/ i en kartong, annars kan det ju vara så att den jordar i chassit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in