• 2
  • 3
2010-01-27, 01:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sk0gen
Får jag ge bort 50 mg-kapslar med tramadol? (de är ej narkotikaklassade)
Dem är narkotikaklassade, torskade på det i höstas.
Citera
2010-01-27, 07:23
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psychopatic
Via PM är det tillåtet att göra affärer, undantaget narkotika.
Jag vill inte röra till det men är det verkligen så?
Om någon vill sälja något till mig via PM så har jag uppfattat det som att det är 1.01.
Likaså om jag vill sälja något via PM så har jag uppfattat det som att det är 1.01.

Nu bygger ju detta på hur den som får PM:et uppfattar det och hur denne reagerar på det samma.

EDIT
Ja det verkar som att annonsering är tillåten via PM.
Senast redigerad av epost72 2010-01-27 kl. 07:28.
Citera
2010-01-27, 14:26
Medlem
sk0gens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandoz

Med läkemedel förstås väl rimligtvis ämnen som är godkända av Läkemedelsverket för försäljning på den svenska marknaden, varför skulle inte penicillin och tramadol betraktas som läkemedel?

Jag tänkte att det var någon oklarhet i beskrivningen, och att man utgått från att det handlade om specifikt narkotikaklassade läkemedel utan att specificera det.

Det är det jag undrar : det är alltså olagligt i "recykle"-forumet att skänka bort en ask alvedon (eller andra icke narkotikaklassade läkemedel)?
Citera
2010-01-27, 15:48
Moderator
WirelessGkit2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sk0gen
Jag tänkte att det var någon oklarhet i beskrivningen, och att man utgått från att det handlade om specifikt narkotikaklassade läkemedel utan att specificera det.

Det är det jag undrar : det är alltså olagligt i "recykle"-forumet att skänka bort en ask alvedon (eller andra icke narkotikaklassade läkemedel)?

Ja.
Citera
2010-01-27, 19:51
Medlem
Kortfattat:
Det är INTE tillåtet att skicka PM om köp/sälj av OLAGLIGA droger.
Det ÄR tillåtet att skicka PM om köp/sälj av LAGLIGA droger & icke-narkotikaklassade mediciner.

Gäller dock INTE i RYS.

Har jag rätt för mig?
Citera
2010-01-27, 20:07
Medlem
Ett Hunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tukotih
Kortfattat:
Det är INTE tillåtet att skicka PM om köp/sälj av OLAGLIGA droger.
Det ÄR tillåtet att skicka PM om köp/sälj av LAGLIGA droger & icke-narkotikaklassade mediciner.

Gäller dock INTE i RYS.

Har jag rätt för mig?

Ja.

Så länge man inte spammar andra i PM så är det OK. Det finns inget i regel 1.01 som förbjuder köp och sälj i PM.
Citera
2010-01-27, 20:27
Medlem
antagonistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ett Hund
Så länge man inte spammar andra i PM så är det OK. Det finns inget i regel 1.01 som förbjuder köp och sälj i PM.
Så om det inte uttryckligen står att det är förbjudet via PM så är det per automatik tillåtet?
I sådana fall borde det väl även vara fullt tillåtet att diskutera byte av barnporr, delning av dreamboxar m.m. via PM...?
Citera
2010-01-27, 20:53
Medlem
Ett Hunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antagonisten
Så om det inte uttryckligen står att det är förbjudet via PM så är det per automatik tillåtet?
I sådana fall borde det väl även vara fullt tillåtet att diskutera byte av barnporr, delning av dreamboxar m.m. via PM...?

Det är en viss skillnad i att sälja och köpa lagliga saker och att sprida barnporr.

Rent juridiskt har Flashback ingen skyldighet att hålla koll på vad som skrivs i PM eftersom det inte är öppet för alla andra att se. De regler som även gäller i PM finns där för att det är admins beslut att det ska vara otillåtet - för forumets eget bästa.

Självklart kan jag inte ge ett svar som säger att alla regler som inte uttryckligen förbjuder något i PM per automatik gör det tillåtet, det bedöms från fall till fall.

Men jag har svårt att se att vi skulle ingripa ifall någon säljer någon enstaka grej över PM. Men rör det sig om spam så är det en helt annan femma.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in