2010-02-18, 22:20
Medlem
Spår av nötters avatar
Lite OT

Är det Mars jag ser högt upp i ~söder dessa nätter? Säker på att det är en planet, den är rätt röd och har ett väldigt konstant ljus.
Citera
2010-02-20, 20:56
Medlem
moliss avatar
Det kan också vara stoft från asteroider som får det att se ut som att stjärnorna blinkar.
Citera
2010-03-30, 22:30
Avstängd
makduis avatar
själv har ja inte sett stjärnor på ett helt år nu kanske mer varför ser man dom inte längre?
Citera
2010-03-31, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av makdui
själv har ja inte sett stjärnor på ett helt år nu kanske mer varför ser man dom inte längre?

Otur med moln eller så bor du i ett väldigt belyst område. Det försvårar en hel del. Eller så är det dags att byta glasögon.
Citera
2010-03-31, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spår av nötter
Lite OT

Är det Mars jag ser högt upp i ~söder dessa nätter? Säker på att det är en planet, den är rätt röd och har ett väldigt konstant ljus.

Om du bor i Göteborg och skådade himlavalvet kl 22.45 så kan det mycket väl ha varit mars du såg. Den stod väldigt högt i söder då.

Vet inte om länken fungerar men.
http://rl.se/posdetalj.php?sht=2010-02-18

Skitbra sida iallafall!
Citera
2010-03-31, 16:52
Avstängd
makduis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fromseedtoweed
Otur med moln eller så bor du i ett väldigt belyst område. Det försvårar en hel del. Eller så är det dags att byta glasögon.

Jaha ja när såg du stjärnorna senast
Citera
2010-04-01, 13:13
Medlem
Citat:
Jaha ja när såg du stjärnorna senast

Det var för 10-12 dagar sedan ungefär. Det har varit riktigt dåligt, inte ens bekymrat mig med att skåda uppåt senaste veckan. Mycket moln. Men jag lovar dig att de allra flesta finns kvar De har inte slocknat haha.
Citera
2010-04-02, 18:17
Avstängd
makduis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fromseedtoweed
Det var för 10-12 dagar sedan ungefär. Det har varit riktigt dåligt, inte ens bekymrat mig med att skåda uppåt senaste veckan. Mycket moln. Men jag lovar dig att de allra flesta finns kvar De har inte slocknat haha.

Varför ljuger du för
Citera
2010-04-02, 18:25
Medlem
Krafses avatar
Citat:
Varför ljuger du för

Menar du på fullt allvar att du inte har sett några stjärnor?

Själv har jag sett dem. Tror jag. Eller jag vet inte, men är rätt säker på att jag såg Orions stjärnbild och Sirius häromdan. Fast det kanske var en vecka sen eller mer, vem vet?

Nåja, jag ska hålla utkik, men stjärnorna finns med största sannolikhet kvar hur man än vrider och vänder på det.
Citera
2010-04-02, 18:36
Avstängd
makduis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krafse
Menar du på fullt allvar att du inte har sett några stjärnor?

Själv har jag sett dem. Tror jag. Eller jag vet inte, men är rätt säker på att jag såg Orions stjärnbild och Sirius häromdan. Fast det kanske var en vecka sen eller mer, vem vet?

Nåja, jag ska hålla utkik, men stjärnorna finns med största sannolikhet kvar hur man än vrider och vänder på det.

Här har vi en till mytoman tjeeeena myten
Citera
2010-04-02, 19:29
Medlem
Krafses avatar
Citat:
Här har vi en till mytoman tjeeeena myten

Okej. Någon ondförsåtare har plockat bort alla stjärnor.

Kan meddela att jag utan någon som helst tvivel har sett både stjärnor och månen under år 2010. Men jag ljuger ju så atteh..
Citera
2010-04-02, 19:39
Avstängd
makduis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krafse
Okej. Någon ondförsåtare har plockat bort alla stjärnor.

Kan meddela att jag utan någon som helst tvivel har sett både stjärnor och månen under år 2010. Men jag ljuger ju så atteh..

Nej målnen har glidi över sverige far too long för att du ska kunna sett stjärnorna
förresten så påminner din avatarbild lite om en mytoman som bor här i trakten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in