2010-01-26, 00:26
Medlem
MisstänktLymmels avatar
När man skriver i Word (eller på detta forum) tar det tid innan bokstäverna kommer. När man stänger av datorn tar det flera minuter innan den är färdig med avslutningen av Windows. Att köra flera program samtidigt är inte att tänka på.
Jag trodde jag fått virus och böt helt enkelt ut hårddisken till en ny. (Sata) Jag läste in windows, drivrutiner och office igen. Men till min förvåning är datorn lika seg fortfarande. Vad kan vara felet?
Citera
2010-01-26, 00:31
Medlem
sry läste galet..

Har du möjligen en massa windows updates som försöker laddas ner och installeras?
Senast redigerad av jolid 2010-01-26 kl. 00:33.
Citera
2010-01-26, 00:47
Medlem
MisstänktLymmels avatar
Nej, jag har kört färdigt drygt 60 uppdateringar och nu håller datorn sig lugn. Problemet kvarstår dock. Hårddisk lampan är släckt nästan hela tiden, vilket borde tyda på att den är overksam.
Citera
2010-01-26, 00:59
Medlem
Jag är egentligen inget vidare på det där, varför jag svarade var att jag har upplevt samma sak som du för ett tag sedan på en av datorerna här hemma. Försöker komma på vad jag gjorde då. Formaterade om, uppdaterade och sedan så tror jag att jag rensade registret också! kanske skulle pröva det?
Citera
2010-02-01, 21:18
Medlem
MisstänktLymmels avatar
Jag har kollat så inte Sata hårddisken går i PIO-läge, nej den går på "dma läge 6".
Jag har nu bytt minnet, men det hjälpte inte.
Jag har bytt hårddisk med en OK likadan dator, inte det heller hjälpte.
Har kört diagnosprogram i Bios, det hittade inga fel.
Det återstår i princip bara moderkort och processor att byta.

Sket i det och köpte ny dator istället....... Nu ska man börja kämpa mot Windows 7, jippee, precis när man började vänja sig med XP.
Citera
2010-02-02, 02:06
Medlem
hasenfrasens avatar
99% chans att det är en överhettad cpu som trottlar och det är din cpu-fläkt/kylare som förmodligen är igensatt eller att fläkten står still pga av allt damm.
Citera
2010-02-02, 02:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasenfrasen
99% chans att det är en överhettad cpu som trottlar och det är din cpu-fläkt/kylare som förmodligen är igensatt eller att fläkten står still pga av allt damm.
håller med, kan även va så att lagren i fläkten ; slut!
kolla det! finns att köpa sådant luft tryck i burk från Clas Ohlson
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in