2010-01-25, 19:07
Medlem
Kyleys avatar
Hej

När jag satte på datorn idag kom det upp en ruta som jag aldrig har sätt förut. Stod något om Hardrive status bad och att man skulle trycka på f1 för att fortsätta. Tryckte f1 och tänkte inte mer på det.

Efter någon timmes surfning kom ett Windows error upp där det står "Ett problem med hårddisken upptäcktes. Säkerhetskopiera filerna genast så att ingen information går förlorad. Kontakta sedan datortillverkaren och ta reda på om disken måste repareras eller ersättas."
Sedan har jag två alternativ jag kan välja "Börja säkerhetskopieringen" eller "Fråga mig igen senare".

Är det något jag behöver oroa mig för? Xboxet fick rrod nyss, pallar fan inte att datorn går sönder också. Tycker det är skumt för allt fungerar som det ska, datorn är inte seg eller något och låter inte konstigt alls.

Tack på förhand,
//Kyley
Citera
2010-01-25, 19:12
Medlem
brianmolkos avatar
kopiera alla dina filer till USB, DVD eller så, alltså allt du vill ha kvar, som bilder mm, hm du kanske har mycket på din HD ?

låter som din hd gått sönder
Citera
2010-01-25, 19:48
Medlem
Kyleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
kopiera alla dina filer till USB, DVD eller så, alltså allt du vill ha kvar, som bilder mm, hm du kanske har mycket på din HD ?

låter som din hd gått sönder
Kan man ha för mycket på sin HD? Alltså jag har fullt på C och D men E har plats. Hittade "Detaljerad information" där det stog att det var på D det var fel.
Citera
2010-01-25, 21:11
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kyley
Kan man ha för mycket på sin HD? Alltså jag har fullt på C och D men E har plats. Hittade "Detaljerad information" där det stog att det var på D det var fel.

man ska iaf ha ca 10-15 % ledigt, är vad jag hört. Det behövs iaf om man ska defragmentera HDn som man gör ibland
Sen använder ju de flesta programmen en del utrymme temporärt när man arbetar med dem, Hm C:\ Är den del av HDn som sköter själva systemet.
Jag är inte insatt så mycket i detta men flytta det du har på D:\ till E:\
Det bästa vore om du får mer hjälp här eller om du går till en datorbutik i staden du bor (en mindre firma då så du får prata med dem som hjälper dig och de gör backup åt dig)
och sen installerar om windows och eventuellt byter din hårddisk ..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in