Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2010-01-25, 11:37
Medlem
B4rrets avatar
Jag skulle vilja göra en av mina HDD/en partition till en server så jag kan nå alla filer och program från skolan. Jag måste springa till en lektion nu, skriver mer utförligt sen. Skriv vad ni har för förslag!

Mvh.
Citera
2010-01-25, 11:41
Medlem
SinXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B4rret
Jag skulle vilja göra en av mina HDD/en partition till en server så jag kan nå alla filer och program från skolan. Jag måste springa till en lektion nu, skriver mer utförligt sen. Skriv vad ni har för förslag!

Mvh.

Humpf!

Om jag förstår dig rätt vill du ha en burk hemma som du kommer åt från exempelvis skolan? Finns massor av sådana lösningar. På mac ingår det i operativet och tar ca 10 sekunder att aktivera. Är dock osäker på hur det är i Windoze, och om det är lika enkelt. Sök på VNC så kommer du få mer info.
Citera
2010-01-25, 12:03
Medlem
cannaBes avatar
En enkel lösning är att sätta upp en ftpserver hemma på din dator.
Om inte skolans nät tillåter det så kan du kolla om du kan installera TeamViewer på skoldatorn, isåfall installera du det på datorn hemma också. Sen startar du programmet hemma och skriver upp ID och Password som du sen knappar in på datorn i skolan. Då kan du både styra din dator och skicka/ta emot filer.

TeamViewer körs på port 80 (samma som vanligt HTTP-trafik) så det fungerar. Kräver som sagt att du kan installera programmet i skolan också.
Citera
2010-01-25, 13:47
Medlem
B4rrets avatar
Jag kan inte installera någonting över huvud taget, det är tom blockerat när man ska ladda ner filer. Jag har lyckats få in spotify, men då installerade jag det hemma på ett USB och drog över filerna till min mapp i skolan. Jag tror jag vet hur man får admin rättigheter på datorn, men är inte helt säker... Trorniatt det tar bort blockeringen att man inte kan ladda ner/installera?
Citera
2010-01-25, 15:16
Medlem
B4rrets avatar
Är något av programmen ett program där man fjärrstyr datorn man har hemma? För det kan väll vara en lösning?
Citera
2010-01-25, 15:56
Medlem
SinXs avatar
Citat:
Jag kan inte installera någonting över huvud taget, det är tom blockerat när man ska ladda ner filer. Jag har lyckats få in spotify, men då installerade jag det hemma på ett USB och drog över filerna till min mapp i skolan. Jag tror jag vet hur man får admin rättigheter på datorn, men är inte helt säker... Trorniatt det tar bort blockeringen att man inte kan ladda ner/installera?

Att få adminrättigheter lokalt på en windozedator är som att sno godis från ett barn. Kommer ni åt CD-rom enheten på burken?
Citera
2010-01-25, 16:03
Medlem
B4rrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SinX
Att få adminrättigheter lokalt på en windozedator är som att sno godis från ett barn. Kommer ni åt CD-rom enheten på burken?
Ja det gör vi, vi kan även använda Usb osv.
Citera
2010-01-25, 16:25
Medlem
SinXs avatar
Citat:
Ja det gör vi, vi kan även använda Usb osv.

Kopiera SAM-filen och knäck den.
Citera
2010-01-25, 16:30
Medlem
B4rrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SinX
Kopiera SAM-filen och knäck den.
SAM-fil? Vart ligger den i datorn och hur knäcker man den? Vilka program osv..
Citera
2010-01-25, 17:56
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Antar att TS syftar på Windows -> Tråd -> Support då detta är ingen diskussion utan en supportfråga.

//Mod
Citera
2010-01-25, 18:56
Medlem
cannaBes avatar
Kommer du åt cmd? Isåfall skriver du net user Administrator * och trycker enter.
Sen skriver du in ett nytt lösenord (du ser inte vad du skriver men det skrivs) och sen kan du logga in på adminkontot och installera stuff.
Citera
2010-01-25, 19:12
Medlem
B4rrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cannaBe
Kommer du åt cmd? Isåfall skriver du net user Administrator * och trycker enter.
Sen skriver du in ett nytt lösenord (du ser inte vad du skriver men det skrivs) och sen kan du logga in på adminkontot och installera stuff.
Det kan jag nog göra, men vad ska jag ha för användarnamn när jag loggar in? Är det inte stor risk att jag bli bannad? :O

Men vad är en SAM-fil?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in