• 1
  • 2
2010-01-28, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erkanperkan
Är inte krokodilkött ganska segt och smaklöst?

Vet inte än jag får komma med edit!
Citera
2010-01-28, 11:34
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moredots
Vet inte än jag får komma med edit!
Smakar som ett mellanting mellan kyckling och fisk. Något fastare i konsistensen än båda. Annan konsistens m a o.

~Paul~
Citera
2014-12-29, 07:21
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erkanperkan
Är inte krokodilkött ganska segt och smaklöst?
Jag åt det färskt tillagat, lite á la pyttipanna, aningen salt men helt ok. I ett Zoo i Palawan, Filippinerna, som serverade efter att man studerat odjuren i parken.

Har testat grillad hund, och kobra också, klart sämre val. Inte katt (ännu), det låter lite för segt s a s. Men 'allt' finns, särskilt när man vistas bland landsortsbefolkningen på vischan, dom är inte sparsmakade.
Citera
2015-08-06, 18:46
Köpte mig en krokodil-burgare idag, den var helt ok. Smakade lite mindre än nöt-kött, o hade en konsistens som om den var kokt istället för stekt. Hade de inte varit så satans dyra hade jag testat en känguru-burgare också. Kanske gör jag det i morgon.
Citera
2015-08-21, 17:47
Medlem
Kariminells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
Köpte mig en krokodil-burgare idag, den var helt ok. Smakade lite mindre än nöt-kött, o hade en konsistens som om den var kokt istället för stekt. Hade de inte varit så satans dyra hade jag testat en känguru-burgare också. Kanske gör jag det i morgon.

Känguru-börjare var tyvärr inget att hänga i julgranen, det låter bara häftigt men förvänta dig ingen smaksensation.
Köttet var tråkigt, en aning svårtuggat också.
Citera
2015-08-21, 19:51
Citat:
Ursprungligen postat av Kariminell
Känguru-börjare var tyvärr inget att hänga i julgranen, det låter bara häftigt men förvänta dig ingen smaksensation.
Köttet var tråkigt, en aning svårtuggat också.
Jo, det blev en känguruburgare också. Men precis som du säger, den var lite seg jämfört med andra burgare. Smaken var väl rätt neutral. Gillade krokodilen bättre!
Citera
2015-08-21, 21:57
Medlem
RoyJoness avatar
Känguru är skitkött. Säljs för vrakpriser i Australien.
Citera
2015-08-24, 21:06
Medlem
Jag har krokodilfobi och vill gärna få dem utrotade. Skall man äta och uppmana andra att äta så att fanskapet skjuts av, eller kommer ökad efterfrågan leda till ökat utbud?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in