2010-01-25, 09:36
Medlem
Fiskmånglarens avatar
Hej alla Flashbackare. Jag tänkte göra en del renoveringar hemma och fick idén
att ta bort alla telefonjack när jag ändå är i farten.
Själv ringer jag mest via mobil eller den fasta telefonen som är kopplad till modemet.
Är det inte så att fast telefon är utdöende och att husen man bygger i framtiden kommer att vara utan telefonjack?
Skaffar man överhuvudtaget fast telefon när man flyttar hemifrån?
Vad tror ni, gör jag bort mig eller gör jag rätt om jag tar bort dom?
Citera
2010-01-25, 09:51
Medlem
Carbonites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskmånglaren
Hej alla Flashbackare. Jag tänkte göra en del renoveringar hemma och fick idén
att ta bort alla telefonjack när jag ändå är i farten.
Själv ringer jag mest via mobil eller den fasta telefonen som är kopplad till modemet.
Är det inte så att fast telefon är utdöende och att husen man bygger i framtiden kommer att vara utan telefonjack?
Skaffar man överhuvudtaget fast telefon när man flyttar hemifrån?
Vad tror ni, gör jag bort mig eller gör jag rätt om jag tar bort dom?
Det är bara att göra som på tre reklamerna, fram med släggan bara. Allt kommer väl att matas in via fiber i alla hus snart så men när det eller mobilen har tagit över är svårt att säga. Jag skulle nog gjort det, om man låter sladdarna ligga kvar finns ju fortfarande möjligheten att riva ut dem igen.
Citera
2010-01-25, 09:51
Medlem
Ta inte bort dem.
Citera
2010-01-25, 09:57
Medlem
Fiskmånglarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carbonite
Det är bara att göra som på tre reklamerna, fram med släggan bara. Allt kommer väl att matas in via fiber i alla hus snart så men när det eller mobilen har tagit över är svårt att säga. Jag skulle nog gjort det, om man låter sladdarna ligga kvar finns ju fortfarande möjligheten att riva ut dem igen.
Precis min tanke. Det jag funderade lite över var framför allt om man sänker värdet vid en ev. försäljning.
Citera
2010-01-25, 10:07
Bannlyst
Citat:
Precis min tanke. Det jag funderade lite över var framför allt om man sänker värdet vid en ev. försäljning.

Så kan det säkert vara. Är dom ivägen för dig på något sätt? Annars - låt dom sitta kvar.
Citera
2010-01-25, 10:09
Medlem
Carbonites avatar
Citat:
Förmodligen om du säljer inom 5 år, eller vad ska man gissa? Då borde det inte vara standard längre tycker jag.
Citera
2010-01-25, 11:16
Medlem
morkfromorks avatar
Vissa saker kräver väl ett riktigt jack, tex. en fax.
Citera
2010-01-25, 11:22
Medlem
Carbonites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morkfromork
Finns det fortfarande? trodde att mejlandet hade tagit över helt jag...
Citera
2010-01-25, 12:03
Bannlyst
Det är inte ofta fax används i dagsläget.
Vissa statliga instutitioner använder det dock. Dokument underskrivna och skickade med fax är godkända och det blir således mer smidigt att faxa än att posta ett signerat dokument.

Även tyskarna använder fax till en viss utsträckningar har jag hört.

För övrigt kan TS alltid ta bort själva jacket och spackla igen hålet men låta linan vara kvar.
Citera
2010-01-25, 13:25
Medlem
Tänk på att om du använder adsl så får du betala en extra avgift oftast om du inte har fast telefoni
Citera
2010-01-25, 18:45
Medlem
Fiskmånglarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morkfromork
Jag har fax och kan faktiskt koppla ihop den med modemet som har en sladd med ett telejack på.
Glömde säga det men jag har naturligtvis kabelmodem eftersom jag tänkte sätta för jacken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in