• 3
  • 4
2013-01-13, 01:38
Medlem
Sudersvinets avatar
De kanske inte vill skylta med sin judiska bakgrund för att slippa få hakkors målade på sina dörrar av AFA-huliganer eller muslimer.
För övrigt har jag fördomen att judar är skickliga artister och skådespelare.
Citera
2013-01-13, 10:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sudersvinet
De kanske inte vill skylta med sin judiska bakgrund för att slippa få hakkors målade på sina dörrar av AFA-huliganer eller muslimer.
För övrigt har jag fördomen att judar är skickliga artister och skådespelare.

det brukar ju vara beskaffat med de där hakkorsen på samma vis som i fallet med er kille david von arnold antoni
Citera
2013-01-13, 10:19
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amor
Han åt skaldjur i stjärnorna på slottet, det är väl inte Kosher?
Intressant. Kanske hans judiskhet som han skröt om på 90-talet mest var nån tillfällig nyck inspirerad av äktenskapet med Bier? De är väl inte ihop längre va?
Citera
2013-01-13, 12:24
Medlem
Mollgans avatar
Tydligen blev han dumpad av Susanne Bier senare enl. Anders Björkman. Det snackades det inget om i Stjärnorna på slottet. Undrar varför.
Citera
2013-01-13, 14:19
Medlem
Kobolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Intressant. Kanske hans judiskhet som han skröt om på 90-talet mest var nån tillfällig nyck inspirerad av äktenskapet med Bier? De är väl inte ihop längre va?

De flesta religiösa människor lever inte efter all vidskeplighet som religionen påbjuder. Jag känner muslimer som äter fläsk.
Citera
2013-01-13, 15:59
Medlem
Slog upp Philip Zanden på ratsit.

Visar att på samma adress, samma lgh-nummer bor också:

M*ri*m Jal*l El-S*rr*j

Judinna? Muslim?
Citera
2013-01-13, 21:20
Medlem
Philip född 1954 och kvinnan som bor i samma lägenhet född 1990.Ganska stor åldersskillnad
Citera
2013-05-19, 10:33
Medlem
Pixelmans avatar
Jag kan berätta att uppbrottet med Filippa som han har Max och Adrian med berodde på en sjukligt hög grad av otrohet. Jag är förvånad att ingen nämnt detta. Han satte under ett par års tid på allt av kvinnligt kön som rörde sig samtidigt som han var gift. Detta kom som en chock för exfrun och det tog många år innan hon var sig själv igen.
Han har numera en faiblesse till yngre kvinnor, mycket yngre.

Tja, det var det jag vet om bocken Zandén. :)
Citera
2013-06-16, 12:09
Medlem
GLYKOZs avatar
Såg när Philip kom ut från stadshuset i stockholm igår med Maria Salomaa, som nygifta!
Citera
2013-06-16, 17:21
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kobold
De flesta religiösa människor lever inte efter all vidskeplighet som religionen påbjuder. Jag känner muslimer som äter fläsk.

Precis. Syskonen Zandén är äckligt teatrala och deras religiösa fix var och är nog i mångt och mycket ett koketterande på tillställningar och kanske vid någon "alla ska krama fattiga barn"-gala om att alla är stackare. Som estet ska man ju minsann haft ett hårt liv och känt sig ensam och vilsen.

Att man sedan får gratis käk av SVT när man öppnar upp sig får FB:s antisemiter fundera vidare på. Jag tycker mest det är kul när ord som gratis, förtjänst eller rabatt hamnar i samma mening som jude.
Citera
2013-06-16, 19:52
Medlem
derwagens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snusse
Slog upp Philip Zanden på ratsit.

Visar att på samma adress, samma lgh-nummer bor också:

M*ri*m Jal*l El-S*rr*j

Judinna? Muslim?

Han verkar hyra ut den till en studenska. Philip är idag gift och bor på annan adress.
Dock är han skriven på adressen du menar, då det är en hyresrätt i ett relativt attraktivt område.
Han kanske inte vill släppa kontraktet än, då han är väldigt nygift?
Citera
2021-08-22, 17:19
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Ett helt OT-skvaller är att han som 13-årig i sjätte klass Engelbrektsskolan vann en uppsatstävling på temat "Min syn på polisen".

Han berättar att han som liten var mycket rädd för polisen, men "numera", alltså 1967, anser att alla poliser över hela världen är till för att hjälpa folk och ställa allt till rätta. Och att man kan kalla alla poliser över hela världen för jordens hjälpredor. Själv är han skolpolis och det är bra att man inte får gå mot röd gubbe.

Det var tydligen precis vad kvarterspoliserna på Östermalm ville läsa och gav honom första pris och bjöd på kaka och coca cola.

Källa Polistidningen 6-7 1967.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in