Nu har datorn ballat ur totalt, vet inte riktigt vad jag ska göra.
Ska väl först och främst ta och säga att jag absolut inte är någon expert på datorer så ifall ni försöker hjälpa skulle ni kunna förklara relativt enkelt

.
Hur som helst jag har 2 problem med datorn det första är med explorer.exe. När jag startar datorn så startas inte explorer utan det enda som kommer upp är min personliga mapp. Jag måste alltså starta explorer genom aktivitetshanteraren. Finns det någon bra lösning på det här problemet?
Det andra är angående nvcpl.dll som poppar upp som ett felmedellande att det inte kan startas när jag startar datorn. Det här kom för några dagar sen medans det andra har funnits rätt så länge så tveksamt att problemen har någon koppling. Det kommer först upp ett antal rutor med samma text när jag ska välja användare sen kommer det upp några mer rutor av samma text när jag startar explorer. Blir helt cp trött på datorn, funderar på att ominstallera hela windows men ifall det finns andra smidiga lösningar så blir det nog den sista utvägen.
Jag har installerat de nyaste drivrutinerna från nvidia och har även sökt på problemhjälp men har inte hittat något som funkat.
Tacksam för svar