• 2
  • 3
2010-11-04, 01:59
Bannlyst
Hmm kommer inte ihåg hur det kom sig att jag la av helt med det beteendet. Tycker det är sjukt äckligt, kanske kan ha bidragit att någon berättade för mig att det är snuskigare än att slicka på toalettstolen. Numera har jag en liten nyckel som jag brukar riva bort naglarna med om jag inte har något bättre för mig. Det ger mig den där tillfredställelsen jag fick från att bita på naglarna, naglarna blir faktist rätt snygga, om man som jag har skills. Det är kul tycker jag börja med det istället
Citera
2011-01-26, 13:06
Medlem
lighten-ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeonBlank
Jag bet på naglarna i över tjugo år - inte bara naglarna heller utan på köttet runt naglarna - men slutade helt omedvetet med det efter att jag börjat meditera regelbundet. Helt plötsligt hade jag så långa naglar att saxen kom fram och jag har inte sedan dess bitit, eller haft något sug till det heller.

True story.

Hur lärde du dig att meditera? Jag funderar på att lära mig det.
Citera
2011-01-26, 20:28
Medlem
Slapsticks avatar
Har också detta jävla problem. Har hållit på nu i ca 18 år. Jag kan sluta i perioder (någon/några veckor), men när naglarna blir "för långa" tänker jag att jag bara ska ansa dem lite och vips har jag bitit sönder dem totalt och gått ned mig i nagelknarkarträsket igen. Och när naglarna tar slut blir det så klart att man biter på skinnet och nagelbanden istället. Kommer inte ihåg när senast fingrarna inte var såriga och fula.

Är inne i en av mina uppehållsperioder nu. Får se hur länge det håller. Har gett mig faan på att sluta denna gång. (Som alla gånger innan...) Fattar inte att det kan vara så svårt att sluta.
Citera
2011-11-17, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tachi
Lider av samma problem och har gjort det så länge jag kan minnas. Minns när jag var liten, ca 10 år då skulle jag sluta bita på naglarna under 1 år och få 500 kronor av pappa för det. Jag lyckades men vanan kom tillbaka efter några månader..
Nu har det gått 10 år av dagligt bitande sedan den dagen och det måste nu ta stopp!
Mina naglar ser förjävliga ut och finns det inga naglar att bita på så biter jag på skinnet istället

Det värsta är att jag biter på dom för att "forma dom snyggare" eller vad man ska säga och det blir en stor jävla ond cirkel då det aldrig blir snyggt och jag istället biter tills hela fingrarna är förstörda. För er som vet vad jag pratar om är ju det värsta när man biter och sen så måste man "Dra nageln" så man drar med allt skin längs med sidorna av nageln och det börjar blöda som fan

I need help

Edit: Kände mig tvungen att göra något åt saken så tejpade alla mina fingrar så nu varje gång jag försöker bita omedvetet kommer jag bli stoppad Hoppas det håller. kommer ju se lite konstigt ut med tejp runt fingrarna på jobbet

Har exakt samma problem som du beskriver. Kan absolut inte få ett stopp på detta
Citera
2011-12-09, 21:21
Medlem
Era inlägg får mig att inse att min kollegas ständiga bitande på naglarna är djupare rotat än jag trodde.

Är det psykologiskt artat? På möten kan han inte sitta still. Har jag roat mig att räkna hans tix.
5 sekunder av stillhet klarar han, sedan är händerna på huvudet, händerna bakom huvudet. Torka sig i ansiktet med händerna, gnugga gnugga. Sedan bita på fingrarna, gnaga gnaga gnaga.

Gnaga gnaga gnaga, sedan stilla 3-5 sekunder, gnaga, tugga tugga tugga, händerna på huvudet, gnugga sig i ansiktet. Stilla.

Titta på fingrarna, tugga tugga. Om och om och om igen.

Först funderade jag på att fråga om han visste vad han håller på med.
Men han är ju snäll och ingen man kan ogilla, lite egen. Men detta tuggande.

Det måste ju vara ett jätteproblem för stackaren! Hur ska jag hjälpa honom?
Citera
2011-12-09, 21:24
Medlem
Hej,

Prova att köpa en nagelsax.
Och en vanlig liten sax med kniv, sedan kan du tälja bort allt skit som stör.

Avsluta med att tvätta händerna i vatten, torka och smörj in dem med fet kräm.

Ha alltid kniv och sax med dig, de är bättre verktyg än dina äckliga tänder.
Citera
2014-10-11, 13:37
Medlem
Tar upp en gammal tråd här.

Är själv en EXTREM nagelbitare. Varit i alla tider. (Är 20+ nu).

MEN.... De senaste åren biter jag i stort sett bara på naglarna när jag kollar film/serier.

Ju mer intressant / spännande / djup filmen är desto mer intensivt blir bitandet.

Problemet är att jag kollar film flera timmar varje dygn och med andra ord biter på naglarna flera timmar varje dygn, helt utan vetskap om det, förrän det börjar göra riktigt ont på ALLA fingrar...

Någon som känner igen sig i filmtittandet / bitandet? Hur kan det hänga ihop?
Citera
2014-10-13, 07:45
Medlem
Jag bet på naglarna fram tills jag var ungefär 15 år. Då insåg jag hur pass mycket finare det var med längre naglar som inte bara var trasiga. Jag slutade helt tvärt
Citera
2014-10-13, 15:48
Medlem
Biter på naglarna omedvetet. Har svårt att sluta med det.
Citera
2014-10-13, 16:19
Medlem
Aa jo, om någon har något mirakeltips vore det skönt.... Jag köpte "stop and grow" på apoteket, funkade i nåt dygn, sen efteråt så bet jag på naglarna ändå. trots smaken. för jag kände att det var värt det
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in