• 1
  • 2
2010-01-26, 21:13
Medlem
doctor-0xEFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheVeryUberEnd
Du kan boota från en diskett som innehåller programmen för att sedan starta från USB. I Puppy Linux heter den "Wake Pup" Vet inte vad det finns för alternativ.
Jag har inga disketter som ligger och skräpar heller så det lutar åt att det blir en beställning från linuxcd.org imorgon. Passar på att beställa lite fler Linux distributioner så det ser lite bättre ut och jag kan låtsas kunna mer än vad jag kan
Citera
2010-01-26, 22:10
Medlem
TheVeryUberEnds avatar
Jag är lite osäker, men kan inte ett installerat GRUB boota från USB? Nu har säkert den gamla skitdatorn bara USB 1, men om du vill testa flera olika distar kan det vara värt att titta på det alternativet.
Citera
2010-01-28, 19:18
Medlem
doctor-0xEFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheVeryUberEnd
Jag är lite osäker, men kan inte ett installerat GRUB boota från USB? Nu har säkert den gamla skitdatorn bara USB 1, men om du vill testa flera olika distar kan det vara värt att titta på det alternativet.
Jag har beställt skivor, passade på att ta ett par andra distributioner så jag fick gratis frakt

Beställde även Arch Linux Manual genom den lokale bokhandlaren så jag skall ha lite att läsa om kvällarna.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in