• 1
  • 2
2010-01-24, 03:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av The Crash
Du loggar in på admin på din dator.

Sitter på skolans dator och dom använder sig utav något jävla trustedinstaller med full behörighet.
Citera
2010-01-24, 03:28
Medlem
Logisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zaffe1337
Nej, man gör det för att fullborda sitt customization på temat.

1. Du vet knappast vad det är du gör.
2. Använd inte "1337" i ditt namn om du vill att folk ska tro att du är någorlunda seriös.
Citera
2010-01-24, 03:30
Medlem
The Crashs avatar
Citat:
Sitter på skolans dator och dom använder sig utav något jävla trustedinstaller med full behörighet.
Du får förklara lite mer ingående varför du ska byta namn på explorer.exe. På så sätt blir det lättare att hjälpa dig.
Citera
2010-01-24, 03:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av The Crash
Du får förklara lite mer ingående varför du ska byta namn på explorer.exe. På så sätt blir det lättare att hjälpa dig.
Jag vill flytta över en annan explorer.exe till Windows mappen men när jag ska ändra namnet på det nuvarande explorer.exe så behöver jag nån typ av behörighet som inte gick att fixa ifall ni tittar på bilden.
Citera
2010-01-24, 03:43
Medlem
The Crashs avatar
Citat:
Jag vill flytta över en annan explorer.exe till Windows mappen men när jag ska ändra namnet på det nuvarande explorer.exe så behöver jag nån typ av behörighet som inte gick att fixa ifall ni tittar på bilden.
Tror problemet ligger i att processen används. Starta kommandotolken och sedan stäng ner explorer.exe via aktivitetshanteraren. Har du någon kunskap om kommandona i kommandotolken ska det inte vara problem. Har du problem skriv /?
Osäker på vad ett kommando gör skriv kommando /?

Jag provade detta själv i kommandotolken(självklart gjorde jag backup på explorer.exe) och det fungerade att kopiera över explorer.exe.
Citera
2010-01-24, 03:48
Bannlyst
Tacksam om du skulle säga vad man ska skriva så det funkar
Citera
2010-01-24, 03:59
Medlem
The Crashs avatar
Citat:
Tacksam om du skulle säga vad man ska skriva så det funkar
skriv

copy c:\windows\explorer.exe c:\

sen

copy sökvägen till där du har din andra explorer.exe som du vill ersätta ditt explorer.exe med. Te.x c:\documents and settings\user\skrivbord\explorer.exe c:\windows

Sedan trycker du ctrl+alt+delete och inne på "program" trycker du "ny aktivitet" och skriver explorer.

Skulle något gå helt åt helvete skriver du:

copy c:\explorer.exe c:\windows\explorer.exe
Citera
2010-01-25, 17:07
Bannlyst
Funkade inte. :/
Citera
2010-01-25, 17:10
Medlem
The Crashs avatar
Citat: