2010-01-26, 20:19
Medlem
sten.bs avatar
Mera kontrast på citatknappen.
I FF får jag känna mig fram som en blind. I IE är det lite bättre.
2010-01-26, 20:45
Medlem
TS förslag var ju fan internet 1.0 a la '95.... ni vet, när man stötte på hemmagjorda sidor om "mina kattungar" med pissfula lågupplösta gråa bakgrunder och spräcklig grön text i comic sans stil.

I övrigt är väl mycket sagt. möjligen om textrutorna kunde göras aningen bredare, helst att man kan välja det själv också. annars märks det att det hela tiden förbättras

EDIT: insett att det visst går att bredda sidbredden... bara gå upp i verktygsfliken däruppe...
Senast redigerad av Neku 2010-01-26 kl. 21:15.
2010-01-26, 20:52
Medlem
ganglere2s avatar
Skulle vara bra med en knapp så man kan rapportera en hel tråd, alltså inte bara enskilda inlägg. Har länge tyckt det skulle vara bra att ha till hands t.ex. när en tråd gått helt ot. I dagsläget måste man ta det genom att rapportera ett inlägg, känns ibland inte så bra när det inte är bara den personens inlägg man vill rapportera.
Alltså, inför knappen "rapportera tråd". Kanske det gör livet lättare för moderatorerna också om tråden kan styras upp innan det är massor med inlägg att radera.
2010-01-26, 20:55
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Skulle vara bra med en knapp så man kan rapportera en hel tråd, alltså inte bara enskilda inlägg. Har länge tyckt det skulle vara bra att ha till hands t.ex. när en tråd gått helt ot. I dagsläget måste man ta det genom att rapportera ett inlägg, känns ibland inte så bra när det inte är bara den personens inlägg man vill rapportera.
Alltså, inför knappen "rapportera tråd". Kanske det gör livet lättare för moderatorerna också om tråden kan styras upp innan det är massor med inlägg att radera.

Det har fungerat rätt länge...
Samma knapp motivera i fritext eller på rullisten precis som vanligt.
2010-01-26, 21:01
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Det har fungerat rätt länge...
Samma knapp motivera i fritext eller på rullisten precis som vanligt.

Kanske jag är sömnig men jag förstod inte det där. Om vi nu pratar om samma sak.
Samma rapporteringsknapp alltså?
2010-01-26, 21:04
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Kanske jag är sömnig men jag förstod inte det där. Om vi nu pratar om samma sak.
Samma rapporteringsknapp alltså?
Exakt du kan rapportera hela tråden med en och samma knapp, det har väl fungerat ända sedan rapporteringsfunktionen införde skulle jag tro.
2010-01-26, 21:25
Medlem
raggarsvins avatar
Topp-knappen borde finnas med på ALLA sidor, finns t.ex. inte på "Populära ämnen * Heta ämnen * Nya inlägg * Nya ämnen"
2010-01-26, 22:56
Medlem
ant's avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raggarsvin
Topp-knappen borde finnas med på ALLA sidor, finns t.ex. inte på "Populära ämnen * Heta ämnen * Nya inlägg * Nya ämnen"
Sökrutan borde också finnas på alla sidor! Tar ett extra klick att komma in i forumet igen om man vill söka.
2010-01-26, 23:00
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ant'
Sökrutan borde också finnas på alla sidor! Tar ett extra klick att komma in i forumet igen om man vill söka.

Har jag också påpekat.
Hatar när den är försvunnen!
2010-01-26, 23:42
Medlem
Von0bens avatar
Jag håller med om detta, sökrutan borde vara tillgänglig var man än befinner sig på forumet.
Som det är nu, om man t ex är i avdelningen "prenumerationer", eller i "populära" eller "heta" ämnen så finns det ingen sökruta till höger. Då måste man klickasig in i nån tråd eller annan forumdel innan man kan söka. Det är verkligen nåt som jag tycker de borde tänka över.
2010-01-26, 23:44
Medlem
Wosps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Von0ben
Jag håller med om detta, sökrutan borde vara tillgänglig var man än befinner sig på forumet.
Som det är nu, om man t ex är i avdelningen "prenumerationer", eller i "populära" eller "heta" ämnen så finns det ingen sökruta till höger. Då måste man klickasig in i nån tråd eller annan forumdel innan man kan söka. Det är verkligen nåt som jag tycker de borde tänka över.

Är de när du har något tema på med Stylish? Jag har sökrutan med mig både med och utan tema...
2010-01-26, 23:53
Medlem
Von0bens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wosp
Är de när du har något tema på med Stylish? Jag har sökrutan med mig både med och utan tema...

Nej! Ser du alltså sökrutan till höger även om du går in på "populära ämnen" eller "prenumerationer"?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in