2010-01-31, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IbnHazm
Din gud ljuger. Muslimer har Allahs ord nedskrivna i koranen och där står det att de inte får attackera. Punkt

Sedan om anhängarna till Kriplop tänker attackera muslimer har muslimerna all rätt att försvara sig. Det är självklart.

Varför skulle Kriplop vilja ljuga? Han är precis lika allsmäktig som Allah. Hans ord står nedskrivna på ett bankomatkvitto och där står sanningen.
Om vi bortser från att Kriplop uppenbarade sig först igår och bara har en anhängare än så länge, så är ju min religion lika sann som Islam.
Citera
2010-02-01, 10:44
Medlem
IbnHazms avatar
Bismillah

Citat:
Ursprungligen postat av greenhorn
Jag förstår att islamsk logik säger att han blev en helt ny människa när han blev muslim. För en icke-troende så är inte detta lika självklart.

Jag tycker bara att det är intressant att islam bildades i en miljö av skamvåld. Detta går stick i stäv med vad man brukar säga om att islam inte kan sammankopplas med skamvåld.

Vad var det för skamvåld du talade om när Omar under hans ickemuslimska tid slog sin syster för att hon hade konverterat till islam? En kvinna som konverterade till islam blev slagen av sin ickemuslimske bror, var kom skamvåldet ifrån och vad har islam med det att göra?
Citera
2010-02-01, 10:45
Medlem
IbnHazms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strongbox
Varför skulle Kriplop vilja ljuga? Han är precis lika allsmäktig som Allah. Hans ord står nedskrivna på ett bankomatkvitto och där står sanningen.
Om vi bortser från att Kriplop uppenbarade sig först igår och bara har en anhängare än så länge, så är ju min religion lika sann som Islam.

Han ljög för att han inte läst koranen. Där står det att muslimerna inte får attackera. En sådan gud får du urinera på tycker jag, den är en lögnare.
Citera
2010-02-01, 16:05
Medlem
flygande mattans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tubbo
Alltså, för mig är inte Muhammed en profet. Oavsett vems lag Muhammed upprättade så bröt han emot den, som jag ser det. Annars är ju den enda logiska konsekvensen att det var ok för Muhammed( och därmed muslimer) att lönnmörda oliktänkande som stod utanför Guds lag.

Jag har kristna barn, förstår du ifall jag vill motverka Muhammeds inflytande i så fall?
Det förstår jag eftersom du är kristen, rätt logiskt.

För mig är Jesus (fvmh) en profet.
Vet du vad profeten Muhammad (fvmh) bl.a. sade om Jesus (fvmh)?

“I am the closest of all people to the son of Mary (Jesus). The prophets are paternal brothers, their mothers are different, but their religion is one.” Finns i al-Bukhari och Muslim.

Jag vet faktiskt inte vad det är för fall som du talar om, därför har jag inte kommenterat det.

På vilket sätt menar du att dina barn påverkas av en muslim, om du då inte väljer att umgås med muslimer kanske, för då kommer man ju varandra lite närmare och kan ta intryck av varandra, men utgår du från att det bara vore negativt? Jag tycker det är lite vanskeligt att så att säga isolera sig från andra, räcker ju rätt långt att man lär sina barn vad man själv tror på och tycker är rätt, och att det finns andra som tycker annat. Behöver inte bli så stor affär då.
Citera
2010-02-02, 12:58
Medlem
Grisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flygande mattan
Och då kan du inte ens fundera på att det handlar om att folk inte lever som de borde och lär?

Så folk gillar uppenbarligen att hålla fast vid 'traditioner' än att följa vad Allah (swt) säger. Det är ju ett val - 'det finns inget tvång i religionen'.

När något dåligt sker bland muslimer är det människornas fel, om människorna mot förmodan gör något bra så är det tack vare islam
Citera
2010-02-02, 13:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av flygande mattan
Det förstår jag eftersom du är kristen, rätt logiskt.

För mig är Jesus (fvmh) en profet.
Vet du vad profeten Muhammad (fvmh) bl.a. sade om Jesus (fvmh)?

“I am the closest of all people to the son of Mary (Jesus). The prophets are paternal brothers, their mothers are different, but their religion is one.” Finns i al-Bukhari och Muslim.

Jag vet faktiskt inte vad det är för fall som du talar om, därför har jag inte kommenterat det.

På vilket sätt menar du att dina barn påverkas av en muslim, om du då inte väljer att umgås med muslimer kanske, för då kommer man ju varandra lite närmare och kan ta intryck av varandra, men utgår du från att det bara vore negativt? Jag tycker det är lite vanskeligt att så att säga isolera sig från andra, räcker ju rätt långt att man lär sina barn vad man själv tror på och tycker är rätt, och att det finns andra som tycker annat. Behöver inte bli så stor affär då.

Oooooj vad jag yrade när jag skrev det där. Var full som fan..

Hur som helst, exemplet jag tänkte på var lönnmordet på Ka'b ibn al-Ashraf. Vad jag menade med det där med mina kristna barn var att jag vill motverka att de hamnar under Shariah, eftersom de då skulle diskrimineras för sin tro.

Hur som helst, när jag nu i nyktert tillstånd ser tillbaka på det jag skrev så känns det avlägset att Shariah skulle införas i Sverige( även om det är tänkvärt att Mosa Sayed i fredags lade fram en avhandling i rättsvetenskap, där han pläderar för att islamisk arvsrätt bör tillämpas i Sverige).

Hur som helst, jag inser att jag kladdat ner tråden tillräckligt med mitt OT-trams, och drar mig därför ur..
Citera
2010-02-02, 20:06
Medlem
flygande mattans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grison
När något dåligt sker bland muslimer är det människornas fel, om människorna mot förmodan gör något bra så är det tack vare islam
Jag ser det så här. Det som händer det händer. Och vare sig det är bra eller dåligt, så säger jag alhamdulillah.
Citera
2010-02-02, 20:08
Medlem
flygande mattans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tubbo
Oooooj vad jag yrade när jag skrev det där. Var full som fan..

Hur som helst, exemplet jag tänkte på var lönnmordet på Ka'b ibn al-Ashraf. Vad jag menade med det där med mina kristna barn var att jag vill motverka att de hamnar under Shariah, eftersom de då skulle diskrimineras för sin tro.

Hur som helst, när jag nu i nyktert tillstånd ser tillbaka på det jag skrev så känns det avlägset att Shariah skulle införas i Sverige( även om det är tänkvärt att Mosa Sayed i fredags lade fram en avhandling i rättsvetenskap, där han pläderar för att islamisk arvsrätt bör tillämpas i Sverige).

Hur som helst, jag inser att jag kladdat ner tråden tillräckligt med mitt OT-trams, och drar mig därför ur..
Fast det mordet har vi redan diskuterat Tubbo i en annan tråd, och vi kom så långt som vi kunde så för min del orkar jag inte traggla igenom samma igen.

Ok, kul du mår bättre idag.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in