Citat:
Ursprungligen postat av Tubbo
Alltså, för mig är inte Muhammed en profet. Oavsett vems lag Muhammed upprättade så bröt han emot den, som jag ser det. Annars är ju den enda logiska konsekvensen att det var ok för Muhammed( och därmed muslimer) att lönnmörda oliktänkande som stod utanför Guds lag.
Jag har kristna barn, förstår du ifall jag vill motverka Muhammeds inflytande i så fall?
Det förstår jag eftersom du är kristen, rätt logiskt.
För mig är Jesus (fvmh) en profet.
Vet du vad profeten Muhammad (fvmh) bl.a. sade om Jesus (fvmh)?
“I am the closest of all people to the son of Mary (Jesus). The prophets are paternal brothers, their mothers are different, but their religion is one.” Finns i al-Bukhari och Muslim.
Jag vet faktiskt inte vad det är för fall som du talar om, därför har jag inte kommenterat det.
På vilket sätt menar du att dina barn påverkas av en muslim, om du då inte väljer att umgås med muslimer kanske, för då kommer man ju varandra lite närmare och kan ta intryck av varandra, men utgår du från att det bara vore negativt? Jag tycker det är lite vanskeligt att så att säga isolera sig från andra, räcker ju rätt långt att man lär sina barn vad man själv tror på och tycker är rätt, och att det finns andra som tycker annat. Behöver inte bli så stor affär då.