Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-03-23, 10:49
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cheeff
Använder IE (jaja spotta på mej om ni vill) och nu helt plötsligt har toppmenyn slutat att följa med. Hade inte rört några inställningar men har försökt växla lite fram och tillbaka mellan dom för att se om det löste något utan resultat. Även testat att starta om IE utan resultat. Och jag som just börjat lära mej att faktiskt använda toppmenyn
Jag har haft samma problem i någon vecka, innan dess fungerade det utmärkt.
Har skrivit om det här i tråden men inte sett någon lösning.
Mycket irriterande med en mycket bra funktion som plötsligt inte fungerar längre.
2010-03-23, 16:51
Medlem
cheeffs avatar
Ok då är jag inte ensam alltså. Har testat andra läsare och då har det funkat så antar att det är något med IE då. Och jag antar att det gammla "men byt läsare då" men IE duger gott åt mej och man tycker ju att det borde funka. Var som sagt helt plötsligt det slutade att funka.

Kan även tillägga att min scrollningstid ökat med ungefär 3568% och hur mycket tid jag förlorar på detta i det långa loppet vill jag inte ens föreställa mej
2010-03-27, 15:16
Medlem
cheeffs avatar
Tror jag löste problemet med att toppmenyn inte följde med. Klickade på kompatibilitetsvy och då började toppmenyn hänga med. Tack... mej själv.
2010-03-28, 12:35
Medlem
antagonistens avatar
Jag använder automatisk inställning av sommartid men klockan verkar inte ha ställts fram. Det kanske måste ändras manuellt...?
2010-03-28, 12:37
Medlem
R.Rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antagonisten
Jag använder automatisk inställning av sommartid men klockan verkar inte ha ställts fram. Det kanske måste ändras manuellt...?
'
Samma här och det är noterat nu iallafall, åtgärdas snart förhoppningsvis.
2010-03-28, 13:03
Medlem
Sådana här fina sträck får jag i Google Chrome när jag scrollar : http://omploader.org/vM3lxdw

Oftast blir det mycket värre varpå jag får uppdatera sidan för att de ska försvinna.
Skärmupplösning 1440*900 om det är till någon hjälp.
2010-03-28, 14:23
Medlem
The Crashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zuiq
Sådana här fina sträck får jag i Google Chrome när jag scrollar : http://omploader.org/vM3lxdw

Oftast blir det mycket värre varpå jag får uppdatera sidan för att de ska försvinna.
Skärmupplösning 1440*900 om det är till någon hjälp.
Provat med en annan webbläsare? Är det bara så på Flashback? Annars skulle jag tro att det är grafikdrivrutinerna som behöver uppgraderas.
2010-03-28, 14:23
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cheeff
Tror jag löste problemet med att toppmenyn inte följde med. Klickade på kompatibilitetsvy och då började toppmenyn hänga med. Tack... mej själv.

Och jag tackar för tipset.
Nu fungerar det även för mig!
2010-03-28, 14:51
Moderator
Arne.Ankas avatar
Går inte ändra tidszon till gmt+2 utan är låst till gmt+1!
2010-03-28, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The Crash
Provat med en annan webbläsare? Är det bara så på Flashback? Annars skulle jag tro att det är grafikdrivrutinerna som behöver uppgraderas.

Det är enbart i Chrome jag har det problemet, inte i FireFox eller Internet Explorer och det är bara på Flashback som dessa trevliga linjer uppenbarar sig.
2010-03-28, 15:16
Medlem
The Crashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zuiq
Det är enbart i Chrome jag har det problemet, inte i FireFox eller Internet Explorer och det är bara på Flashback som dessa trevliga linjer uppenbarar sig.
Då kan man ju skippa drivrutinslösningen. Tror inte det är nån annan med chrome som har det problemet. Kan ju bara mjukvarufel eller något. Prova installera om det. Tror inte det kommer funka, men värt ett försök.
2010-03-28, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The Crash
Då kan man ju skippa drivrutinslösningen. Tror inte det är nån annan med chrome som har det problemet. Kan ju bara mjukvarufel eller något. Prova installera om det. Tror inte det kommer funka, men värt ett försök.

Alltid värt ett försök . Får återkomma när jag har orkat mig på en ominstallation.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in