• 2
  • 3
2011-10-26, 21:31
Medlem
SonicDances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Temp.User
https://www.flashback.org/t1694918

Bekräftar det vi spekulerade i. Sannolikt bara lista på och rapportera till modsen.

Bra sanningos härjar fortfarande på flashback. Han startade en tråd idag. Vad innehöll den? En länk till nyheter24 såklart.

https://www.flashback.org/t1696347

Om ni hittar andra som bara postar nyheter24 länkar så får ni gärna dela med er.
Citera
2012-07-10, 22:02
Medlem
jobbar i mediabranschen (reklamare) och har hört om omvägar det ni snackar om här. dvs att nyhyeter24's strategi har varit (eller vad tidigare iaf) att spamma internetforum o communities för att få 'traction' i antal besökare/sidvisningar..

idag hörde att att jack werner ska bli ny nyhetsreporter efter eric rosén...
Citera
2012-07-18, 22:19
Medlem
SonicDances avatar
Nya fenomenet är att skriva något uppseendeväckande och sen länka det på flashback. Sett en del trådar på ''heta ämne'' med bara en länk till en nyheter24 artikel.
Citera
2012-08-21, 00:15
Medlem
SonicDances avatar
Då var det dags igen. De tar kontakt med flickan som skapade en tråd på flashback om pojkvän som blivit våldtagen, skriver ihop en snabb artikel sen får deras waterboys spamma länken på flashback.
Citera
2012-08-21, 21:04
Medlem
Ass.Parades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SonicDance
Då var det dags igen. De tar kontakt med flickan som skapade en tråd på flashback om pojkvän som blivit våldtagen, skriver ihop en snabb artikel sen får deras waterboys spamma länken på flashback.
Låt de spamma då? Vad gör det oss?

Dom är pengakåta horor precis som alla andra i denna värld är.
Jag förstår samtidigt din "ilska" över det dock.
Citera
2012-08-26, 15:00
Medlem
MindreModigMans avatar
Jack Werner förnekar sig inte:

http://nyheter24.se/nyheter/internet...-for-nagonting
Citera
2012-12-07, 04:57
Medlem
birgerburgers avatar
Så gott som samtliga företag inom Nyheter 24-gruppen verkar gå med förlust:
Nyheter24
Lunarstorm
Dayviews (Gamla bilddagboken)
Tyda.se

Har koncernen som affärsidé att köpa upp sjunkande skepp och sedan... ja vad ska man med dem till? Vilka är det som pumpar in pengar i verksamheten och av vilka skäl gör man det?

Har verkligen Douglas Roos åstakommit något affärsmässiga resultat någonsin?
Citera
2013-02-24, 12:02
Medlem
IngenEinsteins avatar
Ja man blir vansinnig
har ni,av att läsa detta, samma med tidningen i Stockholm med..
Värkar som Cheferna har fullt ut med att ge samhället dåligt samvete..
medans dom själva drar in storkosan.?
Allt ta mig F** handlar om pengar,
Detta medans dagligen slås familjer
fysiskt psykiskt och, utsatta, Och hemlösheten ökar ännu mer
Vart F**n är man på väg..
Finns inga pengar för ungar ungdomar vuxna ??
Vad händer,runt oss

I NYA faktum nu...
Brev till samhället

2013/01/23

Faktum #124, Ledare

Kära Samhälle!
Januari är, som Du ju vet, årets fattigaste månad. Och Dina allra mest prövade medlemmar har det nu som svårast. Faktumförsäljarna är exempelvis inte riktigt lika omhuldade som inför jul. Många har helt enkelt inte råd att bidra.
Bästa Samhälle, det blåser snålt över dina gator så här års. Det är dags att täppa till inte bara den egna plånboken, utan också se över våra gemensamma kostnader. Så jag tänkte passa på att ställa några kontrollfrågor till Dig. Vilket pris betalar Du till exempel för utanförskapet? Varje år föds ungefär 110 000 barn i Sverige och av dem hamnar i snitt 13 procent utanför, enligt försäkringsbolaget Skandias uträkning. Enligt rapporten Utanförskapets pris kostar ett livslångt utanförskap samhället mellan 10 och 15 miljoner kronor årligen – per utsatt person.
Ännu ett spörsmål: Vad kostar det att bedriva kritiskt granskande journalistik i Sverige i dag? Du kanske tycker att jag med den frågan avslöjar mig som den navelskådande journalist jag är. Men den är aktuell inte bara för den krisande tidningsbranschen utan i förlängningen för hela Dig, bästa Samhälle.
För oss på Faktum fick den härförleden ett mycket konkret svar. Har vi någonting att tacka kommunalrådet Dario Espiga för, han är ordförande i Social resurs-nämnd, är det att han satt en prislapp på kritisk granskning. Vi ville ta reda på vilken storstadskommun som är sämst på att ta hand om sina hemlösa, sina fattiga barnfamiljer, missbrukarna – alla som befinner i akut utanförskap. I Faktumindex 2012 (se sidan 36) kom Göteborg sist av Sveriges tre storstäder. Dario Espiga vägrade kommentera vår utanförskapsrankning.
Reaktionen kom i stället som ett brev på posten ett par veckor senare när Social resurs i Göteborg kapade bidraget till Faktum med 100 000 kronor. Pengar som inte ens går till tidningen, utan till vår sociala verksamhet gentemot försäljarna, ute i distributionen. Dario Espiga stal alltså de hemlösas stålar. Det är också ett svar. Och ett högt pris.
Vi hör honom, men vi har inte råd att lyssna. Priset för fortsatt utanförskap är nämligen ännu högre. Så bästa Samhälle, låt mig föreslå ett lämpligt nyårslöfte. Gör Din röst hörd. Få politikerna att ta utanförskapet på allvar. Det är årets bästa spartips.

Aaron Israelson
chefredaktör
http://twitter.com/aaronisraelson
Senast redigerad av IngenEinstein 2013-02-24 kl. 12:04. Anledning: felskrivet
Citera
2014-11-21, 20:33
Medlem
Flashbackministerns avatar
Skvaller om svinen bakom hemsidan har jag inte men dom har endel tvivelaktiga som skriver för dom...

....
Den feministiske Nyheter24-profilen Mohamed Touzari dömdes 2010 efter att han stulit pengar från en tiggare i Gävle. Fria Tider har tidigare uppmärksammat att Touzari även är dömd för kvinnomisshandel, ofredande och sexuellt ofredande.
....

http://www.friatider.se/nyheter24-pr...l-fr-n-tiggare
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här