2010-01-22, 20:08
Medlem
Cassandraas avatar
Hejsan, har börjat plugga på distans och måste öppna .doc dokument, och enligt apple ska det kunna gå att öppna i iwork 09, men det står bara att den inte kunde öppnas!

Vad är det för fel? Det sotd något om uppdatering när jag startade pages, men råkade tacka nej till verision 4.0.3, men nu kan jag inte få upp den igen, inte på programuppdateringen eller via pages..:!!

Hjälp!
Citera
2010-01-22, 20:23
Medlem
boostankans avatar
Om du inte får igång det kan du ju använda tex detta http://view.samurajdata.se/

En duglig tillfällig lösning.
Citera
2010-01-22, 20:24
Medlem
systems avatar
Ett vanligt .doc ska kunna öppnas av iWork – uppdaterat eller ej. Om du bara behöver texten kan du alltid öppna det i Textredigeraren istället (öppnar även .docx).

Jag undrar om det inte är fel på din .doc-fil.
Citera
2010-01-22, 20:25
Medlem
Cassandraas avatar
Behöver hela dokumentet, det är ett dokument där det är svarskolumner!
Citera
2010-01-23, 18:15
Medlem
Cassandraas avatar
Hej igen!

Vill bara berätta att det löste sig när jag fick installera office for mac på datorn i from av Word (och efter dom sedvanliga 205 uppdateringarna 'ala microsoft)...Men frågan är varför inte pages kan öppna detta .doc dokument?!
Citera
2010-01-24, 21:32
Medlem
Hade samma problem senast jag installerade om OS X. Jag för ivrig och drog bara snabbt in Pages för att sedan direkt försöka öppna en .doc-fil, men nej, det fungerade inte. Efter mycket googlande visade det sig att man måste uppdatera Pages, annars finns inte stödet för .doc.
Citera
2010-07-05, 01:13
Medlem
mr_fahrenheits avatar
Mitt jävla Office-paket ballade ur totalt när jag skulle uppdatera. Koden var inte giltig längre men jag kan inte skriva in något nytt så jag tankade iWork men jag kan inte öppna .docx-dokument. Är det möjligt eller måste jag ta en omväg?
Citera
2010-07-05, 10:59
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cassandraa
Hej igen!

Vill bara berätta att det löste sig när jag fick installera office for mac på datorn i from av Word (och efter dom sedvanliga 205 uppdateringarna 'ala microsoft)...Men frågan är varför inte pages kan öppna detta .doc dokument?!

Haft det problemet även jag. Jag gjorde så att jag bara ominstallerade iWorks och problem solved. Annars så rekommenderar jag Open Office stabilare än Word och mycket bättre rättstavningsprogram än vad iWorks. Kan vara bra för studier.
Citera
2010-07-06, 12:14
Medlem
mr_fahrenheits avatar
Tänkte slänga in en uppdatering hur jag fixade problemet. Jag tankade ner en ny torrent och den funkade perfekt så nu kan jag öppna .docx-filer!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in