Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Som moderator i skvaller känner jag att det här angår mig, men jag är inte riktigt säker på vad som åsyftas. Visst startas det mycket skit i skvaller, men inte särskilt mycket av det är rena trolltrådar - och i de fallen brukar de stängas och slängas. Det mesta är fall där folk inte söker först (tråd finns), inte fattar vad skvaller handlar om (postar trådar om icke-kändisar) eller helt enkelt inte har en aning om vad de håller på med (postar trådar om grafikkort, medicinska besvär etc.). I de flesta fall slänger jag trådarna jag låser, där tråd finns sammanfogar jag om den nya har kommit igång eller trådstarten tillför något. Jag tar gärna emot bra exempel på den här uppsjön trolltrådar.
Ursäkta att jag inte svarade på ditt inlägg innan, på något sätt visades inte ditt inlägg tidigare på min dator, jag hade problem med uppkopplingen, det kan ha varit därför.
Jag åsyftar de trådarna om grafikkort, medicinska besvär et.c.! Du sköter det lysande enligt mig, för du papperskorgar dem, men dina kollegor bara låser dem. Hade de andra moderatorerna också gjort så så hade fenomenet med alla de där felpostade trådarna upphört. Nu är det inte bara uppenbart felpostade trådar utan också vissa trådar som startas på ett ämne som redan finns och som inte tillför diskussionen något alls, utan första inlägget är bara rent trams, tråden låses därför, men trådstartaren hinner posta fler inlägg i den, oftast one-liners.
Jag PM:ade dig om att jag misstänkte att vissa konton har samma fysiska användare och det här misstänker jag är är samma person det också. Jag vet att vissa av de här kontona tillhör den här personen eftersom jag har haft PM-kontakt, och känner vederbörande sedan innan, har haft e-mejl och telefonkontakt. Vid ett av de här telefonsamtalen berättade personen hur hon lyckades med att inte bli avslöjad och då sade hon att hon hade köpt en TELE2 dongle på ICA och hade runt tio olika SIMkort som hon växlade mellan kontona, men det kanske hon inte behöver för med trådlöst bredband så får hon nytt IP-nummer var gång, men å andra sidan har hon sju datorer hemma enligt egen utsago, så...
Så, nej, jag trollar inte! Jag är bara jäkligt less på att se alla trollerier i Skvaller. Allt sådant drar ner kvaliteten på forumet, att seriösa debattörer ser att här härjar trollen fritt, då bryr de sig inte om att posta intressanta saker för oss andra och det saknar jag. jag tycker kvaliteten på Skvalleravdelningen har sjunkit drastiskt på senare tid. Vad har hänt med alla lysande uppgiftslämnare? Varför har de tröttnat?