Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2010-01-22, 15:06
Medlem
Spelvins avatar
Jag börjar tröttna på att hela tiden se trolltrådar startade i Skvaller! Eftersom jag vet vem som ligger bakom alla snart hundratalet nick som postar de här trådarna vet jag också syftet bakom. Det är att så snabbt som möjligt få en massa inlägg i sin profil för att få trovärdighet när det skall trollas i andra trådar. Problemet är att de flesta moderatorer bara låser trådarna utan att papperskorga dem, på så vis behåller trollet sin inlägg i sin profil. Kan det inte utfärdas någon form av moderatorvägledning att trolltrådarna i Skvaller skall papperskorgas så vi slipper dem i fortsättningen? Utan syftet för trolltrådarna (inläggsräkningen), inga fler trolltrådar! Så enkelt är det!
Citera
2010-01-22, 15:28
Medlem
Tyler89Durdens avatar
Allt är en komplott. Ett och samma troll som trollar
Citera
2010-01-22, 16:08
Medlem
Spelvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tyler89Durden
Allt är en komplott. Ett och samma troll som trollar
Ja, och inte blir det bättre med dumbommar som du! Jag kan inte skriva ut vem det är för det blir en 1.06 på mig då! Men moderatorerna borde fatta och göra något åt eländet!
Citera
2010-01-22, 16:30
Medlem
BePositives avatar
PMa en moderator som modererar skvaller om någon bryter mot någon regel.

MVH
Citera
2010-01-22, 16:32
Medlem
_abous avatar
Jag håller med, låsta trådar är till för att man ska kunna söka sig till dom, men en tramstråd i Skvaller har inget historiskt värde.
Så papperskorga away skiten.
Citera
2010-01-22, 17:08
Medlem
Spelvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BePositive
PMa en moderator som modererar skvaller om någon bryter mot någon regel.

MVH
Det har jag gjort, men det fungerade inte, vissa mods tror att de vet bäst! Att det skall vara så svårt att papperskorga skiten, ett klick extra bara så är vi snart av med ofoget!
Citera
2010-01-22, 18:14
Moderator
rotadents avatar
Som moderator i skvaller känner jag att det här angår mig, men jag är inte riktigt säker på vad som åsyftas. Visst startas det mycket skit i skvaller, men inte särskilt mycket av det är rena trolltrådar - och i de fallen brukar de stängas och slängas. Det mesta är fall där folk inte söker först (tråd finns), inte fattar vad skvaller handlar om (postar trådar om icke-kändisar) eller helt enkelt inte har en aning om vad de håller på med (postar trådar om grafikkort, medicinska besvär etc.). I de flesta fall slänger jag trådarna jag låser, där tråd finns sammanfogar jag om den nya har kommit igång eller trådstarten tillför något. Jag tar gärna emot bra exempel på den här uppsjön trolltrådar.
Citera
2010-01-22, 18:24
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spelvin
Jag börjar tröttna på att hela tiden se trolltrådar startade i Skvaller! Eftersom jag vet vem som ligger bakom alla snart hundratalet nick som postar de här trådarna vet jag också syftet bakom. Det är att så snabbt som möjligt få en massa inlägg i sin profil för att få trovärdighet när det skall trollas i andra trådar. Problemet är att de flesta moderatorer bara låser trådarna utan att papperskorga dem, på så vis behåller trollet sin inlägg i sin profil. Kan det inte utfärdas någon form av moderatorvägledning att trolltrådarna i Skvaller skall papperskorgas så vi slipper dem i fortsättningen? Utan syftet för trolltrådarna (inläggsräkningen), inga fler trolltrådar! Så enkelt är det!
Om man nu samlar "så snabbt som möjligt få en massa inlägg i sin profil för att få trovärdighet" så är det ju inte speciellt begåvat att sprida ut dessa inlägg på "snart hundratalet nick"...

Det fungerar som så att trådar som låses men kan ha ett värde för forumet stannar kvar, men finns det inget värde i dem hamnar de i papperskorgen.
Citera
2010-01-22, 19:54
Medlem
Spelvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX
Om man nu samlar "så snabbt som möjligt få en massa inlägg i sin profil för att få trovärdighet" så är det ju inte speciellt begåvat att sprida ut dessa inlägg på "snart hundratalet nick"...
Jodå, postar man runt 100 nonsens/idioti/trams-inlägg om dagen och sprider ut det på 10 trollkonton så kommer man snabbt upp i inlägg och har sedan en massa trollkonton att ha roligt att leka med. Tror du att den här människan som gör det här är frisk? Hon har dessutom tio olika betal-SIMkort (enligt egen utsaga) som hon byter ut mellan att hon loggar på med mobil bredbandsabonnemang och får hela tiden olika IP-nummer.

Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX
Det fungerar som så att trådar som låses men kan ha ett värde för forumet stannar kvar, men finns det inget värde i dem hamnar de i papperskorgen.
Det där är skitsnack och det vet du! Det beror på vilken moderator som gör åtgärden och hans/hennes vana/kompetens. Vissa moderatorer är dåliga på sitt jobb på det här forumet, men det här är ingen demokrati, så man kan inte få bort dem!
Citera
2010-01-22, 20:03
Medlem
_abous avatar
Citat:
...Hon har dessutom tio olika betal-SIMkort (enligt egen utsaga) som hon byter ut mellan att hon loggar på med mobil bredbandsabonnemang och får hela tiden olika IP-nummer..
Oj, det kändes som lite overkill för att trolla på Flashback
Trollar du nu?
Citera
2010-01-22, 23:26
Medlem
Spelvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Som moderator i skvaller känner jag att det här angår mig, men jag är inte riktigt säker på vad som åsyftas. Visst startas det mycket skit i skvaller, men inte särskilt mycket av det är rena trolltrådar - och i de fallen brukar de stängas och slängas. Det mesta är fall där folk inte söker först (tråd finns), inte fattar vad skvaller handlar om (postar trådar om icke-kändisar) eller helt enkelt inte har en aning om vad de håller på med (postar trådar om grafikkort, medicinska besvär etc.). I de flesta fall slänger jag trådarna jag låser, där tråd finns sammanfogar jag om den nya har kommit igång eller trådstarten tillför något. Jag tar gärna emot bra exempel på den här uppsjön trolltrådar.
Ursäkta att jag inte svarade på ditt inlägg innan, på något sätt visades inte ditt inlägg tidigare på min dator, jag hade problem med uppkopplingen, det kan ha varit därför.

Jag åsyftar de trådarna om grafikkort, medicinska besvär et.c.! Du sköter det lysande enligt mig, för du papperskorgar dem, men dina kollegor bara låser dem. Hade de andra moderatorerna också gjort så så hade fenomenet med alla de där felpostade trådarna upphört. Nu är det inte bara uppenbart felpostade trådar utan också vissa trådar som startas på ett ämne som redan finns och som inte tillför diskussionen något alls, utan första inlägget är bara rent trams, tråden låses därför, men trådstartaren hinner posta fler inlägg i den, oftast one-liners.

Jag PM:ade dig om att jag misstänkte att vissa konton har samma fysiska användare och det här misstänker jag är är samma person det också. Jag vet att vissa av de här kontona tillhör den här personen eftersom jag har haft PM-kontakt, och känner vederbörande sedan innan, har haft e-mejl och telefonkontakt. Vid ett av de här telefonsamtalen berättade personen hur hon lyckades med att inte bli avslöjad och då sade hon att hon hade köpt en TELE2 dongle på ICA och hade runt tio olika SIMkort som hon växlade mellan kontona, men det kanske hon inte behöver för med trådlöst bredband så får hon nytt IP-nummer var gång, men å andra sidan har hon sju datorer hemma enligt egen utsago, så...

Så, nej, jag trollar inte! Jag är bara jäkligt less på att se alla trollerier i Skvaller. Allt sådant drar ner kvaliteten på forumet, att seriösa debattörer ser att här härjar trollen fritt, då bryr de sig inte om att posta intressanta saker för oss andra och det saknar jag. jag tycker kvaliteten på Skvalleravdelningen har sjunkit drastiskt på senare tid. Vad har hänt med alla lysande uppgiftslämnare? Varför har de tröttnat?
Citera
2010-01-22, 23:48
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Så, nej, jag trollar inte! Jag är bara jäkligt less på att se alla trollerier i Skvaller. Allt sådant drar ner kvaliteten på forumet, att seriösa debattörer ser att här härjar trollen fritt, då bryr de sig inte om att posta intressanta saker för oss andra och det saknar jag. jag tycker kvaliteten på Skvalleravdelningen har sjunkit drastiskt på senare tid. Vad har hänt med alla lysande uppgiftslämnare? Varför har de tröttnat?
Min gissning är att antalet kvalitativa inlägg inte har minskat, men däremot har antalet skräpinlägg gjort det. Det innebär att de där riktigt bra trådarna och inläggen inte syns lika väl längre, och därför får man uppfattningen att de har försvunnit.

Vad det gäller dina trollmisstankar så är det egentligen inte svårare än att du kontaktar en annan moderator ifall du upplever att den förste du PM:at inte lyssnar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in