2010-01-22, 21:06
Medlem
simonpimonpoos avatar
Ja som du säger är det ganska enkelt. Vad är mest gynnsamt för Sverige? Har man att välja mellan flera alternativ så tar man självklart det bästa (vilket för mig är alternativet som gynnar landet mest i form av utveckling). Vissa kanske tycker att det viktigaste är att vi får en mångkulturell utveckling och då är ett val från en främmande kultur kanske det bästa. Enligt mig är det inte detta som ska eftersträvas, men jag kan förstå att det finns folk som tycker det och jag kan acceptera deras åsikter. Det jag inte accepterar är när man tycker det men ljuger om att valen man gjort är baserade på vad som är bäst för Sverige ur en ekonomisk synvinkel, vilket i princip alla partier och all media gör.

Det är inte konstigare än när man söker jobb, då anställer man den person som är bäst för företaget med bäst meriter/utbildning och som lättast kommer in i sin arbetsuppgift.
Citera
2010-01-23, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nicke1
svenskar är germaner och Sverige tillhörde en gång i tiden Germanien
Så Norrmän, Danskar, Finnar o.s.v är så välkomna

dock så är ju finnar inte germaner.. deras språk är inte ens indoeuropeisk. Så att man vill ha in finnar i Sverige men tackar nej till andra folkslag som även är europeiska är ju rätt lustigt.
Citera
2010-01-23, 02:06
Medlem
http://twobluecrabs.com/?p=436

Vad kan afrikaner bidra med till det svenska samhället? En utbildning i hur man bygger hyddor?
Citera
2010-01-23, 02:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RedHound
dock så är ju finnar inte germaner.. deras språk är inte ens indoeuropeisk. Så att man vill ha in finnar i Sverige men tackar nej till andra folkslag som även är europeiska är ju rätt lustigt.

okej då, vita europeer är välkomna , då vi står varandra nära i kultur, seder, utseende m.m
Citera
2010-01-23, 03:16
Medlem
SFC1977s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fusilier
Känslorna? Nej samhörigheten. Då dessa är lättare att assimilera.

Snälla, Politiker heter det...."politeker" vad är det för trams.

Det är Södertälje dialekt!
Citera
2010-01-23, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nicke1
okej då, vita europeer är välkomna , då vi står varandra nära i kultur, seder, utseende m.m

Det låter bättre, men "vita européer" är det alla etniska folkslag i Europa då som får invandra till Svealand? eller hur definieras en "vit europé"?
Citera
2010-01-23, 18:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RedHound
Det låter bättre, men "vita européer" är det alla etniska folkslag i Europa då som får invandra till Svealand? eller hur definieras en "vit europé"?

gränsen är bort mot Balkan : Slovenien,Kroatien;Serbien,Makedonien dom trakterna, sen tar det stopp

albanien och kosovo albaner ,bosnien,turkiet räknar jag inte som länder med vita europeer
Senast redigerad av Nicke1 2010-01-23 kl. 18:13.
Citera
2010-01-23, 18:28
Medlem
Mad monks avatar
Dom här balkan-varelserna. Varför finns dom egentligen? Bara en spontan tanke.

Självklart är det mer ok, att ta emot folk som är mer lika oss själva utseendemässigt , tankemässigt och kulturellt. Det leder till ett tryggare och mer hållbart samhälle. Negrer förstör, vita bygger upp. Haiti någon?
Citera
2010-01-27, 00:12
Medlem
wuuaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonpimonpoo
Ja som du säger är det ganska enkelt. Vad är mest gynnsamt för Sverige? Har man att välja mellan flera alternativ så tar man självklart det bästa (vilket för mig är alternativet som gynnar landet mest i form av utveckling). Vissa kanske tycker att det viktigaste är att vi får en mångkulturell utveckling och då är ett val från en främmande kultur kanske det bästa. Enligt mig är det inte detta som ska eftersträvas, men jag kan förstå att det finns folk som tycker det och jag kan acceptera deras åsikter. Det jag inte accepterar är när man tycker det men ljuger om att valen man gjort är baserade på vad som är bäst för Sverige ur en ekonomisk synvinkel, vilket i princip alla partier och all media gör.

Det är inte konstigare än när man söker jobb, då anställer man den person som är bäst för företaget med bäst meriter/utbildning och som lättast kommer in i sin arbetsuppgift.
Jag antar att detta var riktat till mig eller? hursomhelst håller jag med dig,men det intressanta blir då att försöka lista ut varför dem ljuger om det och vad deras mål är..V och MPs inställning i frågan grundas nog på 99% idealism och det gäller nog till stor del sossarna också iallafall på gräsrotsnivå..Alliansen är lite knepigare det kanske mest är för att kunna få billigare arbetskraft?

För sossarna verkar massinvandringen vara guld värd om man tänker efter,dem kan pressa ner arbetarnas löner,öka antalet bidragstagare och därigenom öka chanserna för mer röster samtidigt som dem framstår som internationella och humanitära..
Citera
2010-01-27, 01:00
Medlem
vargvids avatar
Ett enkelt svar varför man inte vill ha hit fler afrikaner/araber/muslimer än t.ex Vita är helt enkelt för att det finns dom invandrare som kom hit till sverige och började utnyttja vårat samhälla och försöka göra vårat samhälle till något annat, vilket förstör för folk som kommer till sverige för att fly ifrån ett samhälle (ett religöst styrt land, diktatur ect) och vill starta om ifrån början i ett land som accepterar folk för vem dom är och inte tvingar dom till att gifta sig med deras kusin, eller bli våldtagen dagligen. Eller bli avrättad för att vara homosexuel, kristen eller ha en annan politisk åsikt.

Det finns "fyra" invandrare och dom är : De seriösa flyktingar som söker nytt bra liv (såna som söker ett nytt land att bosätta sig i pågrund av hunger, diktatur, förföljelse, ect. Detta typ av invandring anpassar sig snabbt efter landets kultur och språk. Kan vara religösa men kräver inte så mycket när det gäller religion), Arbetskrafts invandrare (Folk som kommer till sverige för att arbeta som t.ex Läkare, anpassar sig till landets kultur och språk), parasiterna (dom som enbart kommer till sverige för att utnyttja vårat system och gästfrihet, anpassar sig inte till landets kultur eller språk) och sist halv seriösa invandrare. (typ extrem religösa, anpassar sig inte till landets kultur utan försöker göra om det till landet dom nyss flydde, dom här människorna kan envisas om att deras barn och barnbarn ska lära sig deras hemspråk eftersom att någon vacker dag så "flyttar vi hem igen". Och även införa en massa religiösa lagar.).

Ja det är väl dom 4 stereotypes ve säga.

Hade vi haft en strängare invandringspolitik ifrån börjar och tagigt reda på vem det är som kommer hit till sverige, vad för bakgrund och syfte har han/hon i sverige. Men man slängt in invandrare i "ghetton" och säger till dom att dom får ha kvar sin kultur eftersom vi är ett "mångkulturelt"-samhälle. (Det som misslyckas i det här är att invandrare inte lär sig språket och inte våran kultur, hur man beter sig och vad respekt/heder betyder i sverige. Det här är sverige inte pakistan/irak/somalien ect där man kan bete sig som en pajas.). Hade vi ifrån början plaserat ut invandrare taktiskt och slängt in dom på "sverige"-kurser om vad sverige är för ett land, vår historia, hur man beter sig i sverige, vad för regler och lagar som finns, högtider, anpassning och även att invandrare tog kontakt med svenskar ifrån början och lärde känna dom. (Ta en sväng till grannen och bjuda på te för att lära känna svensken och "se och lära" hur man beter sig).

Enligt mig är det en hel själv klar grej. Man lär ut för invandrare hur man lever, att få vänner som är svenskar som hjälper dig att klara av språket bättre, förstå varandra, lära ut och lära sig kulturer, religioner och traditioner.

Istället så slängde man ut invandrare i ghetton och sen pissade på dom, vi har rasism ifrån båda hållen och allt går åt helvete.
Senast redigerad av vargvid 2010-01-27 kl. 01:04.
Citera
2010-01-27, 01:11
Medlem
Mad monks avatar
Misstaget vi vitingar gjorde var att tro att dessa niggers och sand-niggers är som vi själva. Allt tyder dessvärre på motsatsen, man kan själv studera dessa olikheter på obehagligt nära håll.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in