Citat:
Ursprungligen postat av simonpimonpoo
Ja som du säger är det ganska enkelt. Vad är mest gynnsamt för Sverige? Har man att välja mellan flera alternativ så tar man självklart det bästa (vilket för mig är alternativet som gynnar landet mest i form av utveckling). Vissa kanske tycker att det viktigaste är att vi får en mångkulturell utveckling och då är ett val från en främmande kultur kanske det bästa. Enligt mig är det inte detta som ska eftersträvas, men jag kan förstå att det finns folk som tycker det och jag kan acceptera deras åsikter. Det jag inte accepterar är när man tycker det men ljuger om att valen man gjort är baserade på vad som är bäst för Sverige ur en ekonomisk synvinkel, vilket i princip alla partier och all media gör.
Det är inte konstigare än när man söker jobb, då anställer man den person som är bäst för företaget med bäst meriter/utbildning och som lättast kommer in i sin arbetsuppgift.
Jag antar att detta var riktat till mig eller? hursomhelst håller jag med dig,men det intressanta blir då att försöka lista ut varför dem ljuger om det och vad deras mål är..V och MPs inställning i frågan grundas nog på 99% idealism och det gäller nog till stor del sossarna också iallafall på gräsrotsnivå..Alliansen är lite knepigare det kanske mest är för att kunna få billigare arbetskraft?
För sossarna verkar massinvandringen vara guld värd om man tänker efter,dem kan pressa ner arbetarnas löner,öka antalet bidragstagare och därigenom öka chanserna för mer röster samtidigt som dem framstår som internationella och humanitära..