2010-01-21, 21:54
Medlem
Hejsan, Jag har fått en dator för att den bara har stått i nån månad och samlat damm. Nu när jag skulle sätta igång datorn så startar datorn men skärmen är fortfarande svart! Har kopplat om allting och samma problem uppstår. Har även provat att ta ut batteriet för att sedan starta upp och se men inget händer! Datorn har ingen "port" för ett grafikkort heller vilket verkar skumt. Vad i helvete är det som är galet? kan hårddisken vara tom och utan operativsystem? datorn borde väl ändå starta skärmen?

Jag önskar att någon vänlig själ kan hjälpa mig med detta. Tack på förhand!
Citera
2010-01-21, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toppisar
Hejsan, Jag har fått en dator för att den bara har stått i nån månad och samlat damm. Nu när jag skulle sätta igång datorn så startar datorn men skärmen är fortfarande svart! Har kopplat om allting och samma problem uppstår. Har även provat att ta ut batteriet för att sedan starta upp och se men inget händer! Datorn har ingen "port" för ett grafikkort heller vilket verkar skumt. Vad i helvete är det som är galet? kan hårddisken vara tom och utan operativsystem? datorn borde väl ändå starta skärmen?

Har du tryckt igång skärmen då? Den kanske är tömd och du behöver en start-cd så du kommer igång att lägga in systemen.
Senast redigerad av skellefteewa 2010-01-21 kl. 22:08.
Citera
2010-01-21, 22:07
Medlem
epost72s avatar
Citat:

Det låter som om det handlar om en laptop?
Ibland sitter uttaget för extern skärm dolt bakom någon lite lucka.
Lite info om datorn kan vara till hjälp.
Citera
2010-01-21, 22:24
Medlem
ja, vafan skärmen är på.. Nej, det är ingen laptop! Startcd? kan jag ta en vanlig xpskiva eller behövs det någon speciell skiva?
Citera
2010-01-21, 22:29
Medlem
epost72s avatar
Citat:
ja, vafan skärmen är på.. Nej, det är ingen laptop! Startcd? kan jag ta en vanlig xpskiva eller behövs det någon speciell skiva?

Har du testat den skärmen på någon annan dator?

Vad menar du med "Datorn har ingen "port" för ett grafikkort heller"?
Citera
2010-01-21, 22:30
Medlem
Mr.nice.guys avatar
Det kanske är B.I.O.S som knasar??
Citera
2010-01-21, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Har du testat den skärmen på någon annan dator?

Vad menar du med "Datorn har ingen "port" för ett grafikkort heller"?

Den har inte pci slot för graffikortet, jag har provat med denna skärmen och den fungerar ju! Jag hör heller inte det pipljudet som kommer när man startar datorn heller.. Bios kan det vara men jag har provat ta ut batteriet som resetar bios right?
Citera
2010-01-21, 22:45
Medlem
LightClouds avatar
Det berodde för min del på grund av felaktiga drivrutiner.
Citera
2010-01-21, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LightCloud
Det berodde för min del på grund av felaktiga drivrutiner.
Hur löste du detta?
Citera
2010-01-21, 23:12
Medlem
Cdn fungerar inte heller, ska kolla om nätagget kanske har pajat på något vänster.. men datorn startar ju så fattar inte..
Citera
2010-01-21, 23:41
Medlem
Jag tror det är nätagget som har pajat, ska försöka få tag i en ny och sedan prova!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in