2010-01-21, 21:35
Medlem
melus avatar
Hej, funderar på att köpa mina första kashmir tröjor nu. Men undrar, hur de ska användas, och hur man erhåller en fin kvalité på dem. Kan man tvätta dem(har för mig att detta inte går)?
Citera
2010-01-21, 21:43
Medlem
t4t5s avatar
Har hört att man alltid ska handtvätta Cashmere-tröjor, och endast i kallt vatten!
Sedan får man heller inte låta dem hänga på klädhängare enligt Ralph Laurens hemsida.
Citera
2010-01-22, 06:27
Medlem
melus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av t4t5
Har hört att man alltid ska handtvätta Cashmere-tröjor, och endast i kallt vatten!
Sedan får man heller inte låta dem hänga på klädhängare enligt Ralph Laurens hemsida.

Ok, jag hade t.o.m. hört att de inte fick tvättas. Men detta skall tas reda på.
Och som du säger om att de inte får hänga så stämmer det troligen bra. I teorin skulle tröjan få extremt dålig hållning med tanke på att den hängs endast från axlarna.
Nu då man tänker efter så ligger faktiskt alla kashmir tröjor jag sett även vikta på ett bord eller liknande och inte upphängda på klädhängare.
Citera
2010-01-22, 14:11
Medlem
Ulltröjor gör sig inte i maskin, även om vissa tillverkare kanske menar att deras klarar ullprogrammet. Säkrast är att handtvätta. Använd ljummet vatten och låt torka inrullad i tidning eller platt på golvet. Tröjor förvaras vikta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in