2010-01-21, 19:21
Medlem
felstavadds avatar
Tjena
Har de senaste veckorna haft problem med att min airportexpress tappar anslutningen till datorn. Detta framförallt när Safari eller annan browser används. UTorrent fortsätter dock tanka hem så nätet fungerar ju på nåt sätt. Allt funkar när jag drar ut expressen och startar om det. Problemet är att den börjat tappa kontakten flera ggr i timmen så jag tryckte in återställningsknappen på den och startade om.

Nu hittar jag ett standardnamn "Apple Network GhRvR" typ. Den funkar men jag vill lösenordskydda den vilket verkar fullständigt jävla hopplöst. Har försökt med assistent samt manuellt men får fan inte lösenordet att "fastna" och bli kvar. När jag angett nytt lösenord, sparat samt valt utfört och stängt fönstret så är den lik förbannat utan WEP lösen i listan.

Nån som orkar förbarma sig? Gärna lite lättfattligt....
Senast redigerad av felstavadd 2010-01-21 kl. 19:23.
Citera
2010-01-21, 19:32
Bannlyst
Har du provat Airport-verktygets manuella läge?
Citera
2010-01-21, 19:46
Medlem
felstavadds avatar
Tack Emil, gjorde om allt igen och tog Airportverktyget, nu verkar det ha gått igenom.
Konstigt, jag var där och höll på innan också.

Jaja, nu är jag nöjd och du är en klippa .
Citera
2010-01-21, 19:50
Bannlyst
Det där assistentläget är inte alltid så bra. Det manuella är ofta bättre
För forumsökare så är ett tips att göra en "hard-reset" om inget annat fungerar. Dra ur airporten ur strömuttaget och håll in resetknappen på undersidan samtidigt som man trycker tillbaka den i strömmen. Sen väntar håller man in tills lampan blinkar!
Citera
2010-01-21, 19:55
Medlem
felstavadds avatar
Hmm, vad är det för skillnad på en "Hard-reset" och att låta den sitta kvar med ström och hålla den lilla knappen intryckt? Den började blinka på annat sätt än vanligt efter 7-10 sek.
Citera
2010-01-21, 20:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av felstavadd
Hmm, vad är det för skillnad på en "Hard-reset" och att låta den sitta kvar med ström och hålla den lilla knappen intryckt? Den började blinka på annat sätt än vanligt efter 7-10 sek.
Det är en soft reset, den tar bara bort ditt lösenord tillfälligt, medans en hard-reset tar bort alla inställningar.
Citat:
Ursprungligen postat av http://support.apple.com/kb/HT3728
Soft reset: Resets the AirPort Base Station or Time Capsule password and disables security for five minutes so that you can join the network to make changes.
Hard reset: Erases all user settings on the AirPort Base Station or Time Capsule but retains saved profiles*.
Factory default reset: The same as a hard reset but also removes any saved profiles*.
Citera
2010-01-21, 21:40
Medlem
Andreasvbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emilsund
Det är en soft reset, den tar bara bort ditt lösenord tillfälligt, medans en hard-reset tar bort alla inställningar.
Nästan.

Soft reset är om du håller in den 1 sekund.
Hard reset är om du håller in i ca 5-10 sekunder.
Factory reset är om du drar ur den från väggen först.
Citera
2010-01-21, 21:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Andreasvb
Nästan.

Soft reset är om du håller in den 1 sekund.
Hard reset är om du håller in i ca 5-10 sekunder.
Factory reset är om du drar ur den från väggen först.
Ah
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in