2010-01-21, 16:50
Medlem
Jag ska söka till en vuxenutbildning men har inte bestämt mig för vilken ännu. Jag lutar åt larminstallatör, men jag är tidigare straffad. Jag vill inte utbilda mig för att sedan upptäcka att jag inte kan få anställning pga mitt förflutna.

Någon med erfarenhet och insikt i saken som kan upplysa mig om hur det ligger till? Brukar firmorna kräva registerutdrag etc.
Citera
2010-01-21, 16:55
Medlem
Beror väl på vad du är straffad för?
Citera
2010-01-21, 17:02
Medlem
Inget grovt och inga inbrott eller stölder. Aldrig suttit på kåken.
Citera
2010-01-21, 17:04
Medlem
Då borde det inte påverka, tycker jag. Dock är jag ingen expert så jag skulle inte förlita mig enbart på mig om jag var du
Citera
2010-01-21, 17:39
Medlem
macknus avatar
Vet att de store kollar upp ditt straffregister men sen vad dom kan gå med på vet jag inte.
Varför inte ringa ett par personalchefer eller gå och hälsa på dom? Bästa svaret får du direkt från dem.
Citera
2010-01-21, 19:44
Medlem
Där jag jobbar skiter dom fullständigt i det. Eller det vet jag iof inte, dom har inte frågat något om det eller sagt något om det.

De har inte ens frågat vilken skola jag gått eller vilken utbildning jag har.

Då jobbar jag endå på ett av de större medelstoraföretagen i Sthlm i branshen som har 40 anställda.

Om jag kommer ihåg rätt från skolan var jag personligen tvungen att skicka ett brev till "polis-blabla" i Kiruna typ och sedan får JAG tillbaka ett brev. Så tror inte företaget i sig kan skicka efter det utan att DU måste göra det.
Citera
2010-01-21, 22:37
Medlem
Nänujävlars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baconaboo
Om jag kommer ihåg rätt från skolan var jag personligen tvungen att skicka ett brev till "polis-blabla" i Kiruna typ och sedan får JAG tillbaka ett brev. Så tror inte företaget i sig kan skicka efter det utan att DU måste göra det.
Nej, men de kan låta bli att anställa dig om du inte överlämnar detta brev oöppnat till dem.
Citera
2010-01-22, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baconaboo
Där jag jobbar skiter dom fullständigt i det. Eller det vet jag iof inte, dom har inte frågat något om det eller sagt något om det.

De har inte ens frågat vilken skola jag gått eller vilken utbildning jag har.

Då jobbar jag endå på ett av de större medelstoraföretagen i Sthlm i branshen som har 40 anställda.

Låter bra, tack för svaret.
Citera
2010-01-22, 13:20
Medlem
mudpacs avatar
Maila de som håller i utbildningen och fråga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in