2004-03-27, 10:02
Citat:
Ursprungligen postat av CorpusC
Dolcontins verksamma substans är morfinsulfat, ett 'rent' morfinsalt, dock besitter det bara 3/4-delar av styrkan i morfinhydroklorid, men det är dock ändå rent morfin. Och att påstå att dolcontin och morfin bioglan är de ända tabletterna man blir riktigt moffad av så är du fan helt ute och cyklar.
Metadon, Ketogan, Oxycontin, Subutex/temgesic, Opidol bara för att nämna några exempel på andra tunga opiater/opioider i tablettform som man blir riktigt moffad av.
Ifall man inte har någon tolerans så fungerar även Tramadol(tiparol, nobligan, tradolan), Kodein(Kodein recip, citodon, Treo comp), Dextropropoxyfen(Doloxene, Dexofen, Distalgesic, Paraflex comp) och t.o.m Etylmorfin(Cocillana-Etyfin, Lepheton) att bli moffad på.
Peace!
Metadon, Ketogan, Oxycontin, Subutex/temgesic, Opidol bara för att nämna några exempel på andra tunga opiater/opioider i tablettform som man blir riktigt moffad av.
Ifall man inte har någon tolerans så fungerar även Tramadol(tiparol, nobligan, tradolan), Kodein(Kodein recip, citodon, Treo comp), Dextropropoxyfen(Doloxene, Dexofen, Distalgesic, Paraflex comp) och t.o.m Etylmorfin(Cocillana-Etyfin, Lepheton) att bli moffad på.
Peace!
Ketogan innehåller ketmobidon. Oxycontin innehåller oxykodon. Opidol innehåller hydromorfon. Subutex innehåller buprenorfin. Tänkte bara reda ut lite då det verkar råda lite begreppsförviring vad som är läkemedelsnamn och vad som är varumärkesnamn

Citat:
Ursprungligen postat av tim_hedlund
Jag tror inte att de som "vet" tycker at buprenorfin är likvärdigt med morfin. Inte vad jag erfarit på olika forum i alla fall. Själv är jag ej opietolerant och känner mig helbäng på subutex eller temgesic men också på tramadol. Ganska likartade "rus". Tycker temgesic eller subutex och tramadol ger ett likvärdigt rus. Dvs ganska långvariga, typ 5-6 timmar, som innebär att man känner sg jävligt flummig och skön och har en massa konstiga drömmar, men också (tyvärr) ofta ett lätt illamående.
Jag tycker absolut inte buprenorfin (subutex, temegesic) är likvärdigt med morfin självklart blir man bäng på subutex MEN det ger inte samma eufori som b.la morfin.