• 1
  • 2
2004-03-27, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CorpusC
Dolcontins verksamma substans är morfinsulfat, ett 'rent' morfinsalt, dock besitter det bara 3/4-delar av styrkan i morfinhydroklorid, men det är dock ändå rent morfin. Och att påstå att dolcontin och morfin bioglan är de ända tabletterna man blir riktigt moffad av så är du fan helt ute och cyklar.
Metadon, Ketogan, Oxycontin, Subutex/temgesic, Opidol bara för att nämna några exempel på andra tunga opiater/opioider i tablettform som man blir riktigt moffad av.
Ifall man inte har någon tolerans så fungerar även Tramadol(tiparol, nobligan, tradolan), Kodein(Kodein recip, citodon, Treo comp), Dextropropoxyfen(Doloxene, Dexofen, Distalgesic, Paraflex comp) och t.o.m Etylmorfin(Cocillana-Etyfin, Lepheton) att bli moffad på.

Peace!

Ketogan innehåller ketmobidon. Oxycontin innehåller oxykodon. Opidol innehåller hydromorfon. Subutex innehåller buprenorfin. Tänkte bara reda ut lite då det verkar råda lite begreppsförviring vad som är läkemedelsnamn och vad som är varumärkesnamn Och som sagt inte bara morfin man kan bli snurrig på oxykodon och hydromorfon är fan så mycket bättre än morfin.

Citat:
Ursprungligen postat av tim_hedlund
Jag tror inte att de som "vet" tycker at buprenorfin är likvärdigt med morfin. Inte vad jag erfarit på olika forum i alla fall. Själv är jag ej opietolerant och känner mig helbäng på subutex eller temgesic men också på tramadol. Ganska likartade "rus". Tycker temgesic eller subutex och tramadol ger ett likvärdigt rus. Dvs ganska långvariga, typ 5-6 timmar, som innebär att man känner sg jävligt flummig och skön och har en massa konstiga drömmar, men också (tyvärr) ofta ett lätt illamående.

Jag tycker absolut inte buprenorfin (subutex, temegesic) är likvärdigt med morfin självklart blir man bäng på subutex MEN det ger inte samma eufori som b.la morfin.
2004-05-08, 22:34
Medlem
Psykomans avatar
Hmm jag trodde morfin var sprutor? Hursomhelst vad måste man pröjsa för en spruta morfin då? Jag känner som sagt en som går i hemvärnet och där har dom morfin.. är det verkligen så billigt? Snälla berätta i klarspråk hur mycket t.ex en spruta morfin kan kosta.
2004-10-07, 23:03
Bannlyst
....

Alla ni här inne borde ta ett paket hårdbröd och äta upp det långsamt.
2004-10-07, 23:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av theft
Jag tycker absolut inte buprenorfin (subutex, temegesic) är likvärdigt med morfin .

Jag håller med. Jag har inte påstått motsatsen heller. Missförstånd kanske?
2004-10-10, 15:52
Avstängd
Lacerdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iostream
gatupriset är väl runt en krona /mg , men ett riktpris kan väl vara runt hälften av det!! beror ganska mycket på var man ska köpa!

/iostream

Gäller detta priset för Tramadol också?
Någon som vet?
2004-10-10, 16:03
Medlem
Sovas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lacerda
Gäller detta priset för Tramadol också?
Någon som vet?

Det är jag nästan säker på att det inte gör. 1mg tramadol är knappast lika starkt som 1mg morfin.
2004-10-11, 13:08
Medlem
Retwas avatar
Tramadol o tradolan 10:- per piller eller kapsel. Subitex 100-150:- per piller. Dolcantiner 50:-. Har inte koll på hur många mg de ligger på men ca 15 tradolan verkar som en subitex.
2025-03-31, 15:10
Medlem
Morfin alternova 10 mg vad kostar dom nu för tiden?
2025-03-31, 15:18
Moderator
Morfar-52s avatar
Fortsätt i (FB) Den stora "Vad kostar piller/droger?"-tråden (Prisfrågetråden) II /låst
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in