• 1
  • 2
2010-11-01, 13:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kanelipulla
Stämmer det verkligen att alla går upp i vikt när dom slutar..??
Haha NEJ hur skulle det kunna stämma? Du omsätter ju fortfarande iaf 2000kcal per dag, minst, käka bara lite snålare och/eller träna så ska du se att du inte går upp några fettkilon.
Citera
2010-11-01, 14:05
Bannlyst
Man går inte upp i vikt bara för man slutar röka. Däremot kan man börja käka mer för att stilla abstinensen. Det är samma med narkomaner som slutar, dom brukar ochså gå upp i vikt.

Allt är bättre än att röka, så du kan ju börja snusa i en övergångsperiod. Det är nog ochså billigare än nikotinplåster.
Citera
2011-07-02, 20:14
Medlem
Frijss avatar
Nu har jag en fråga här. Min mor har slutat röka och hon säger att man kan gå upp 12 kg i vätska på grund av att man slutar att röka. Detta har hon läst på internet och jag har sagt till henne att detta låter verkligen osannolikt, men hon lyssnar inte (Väldigt ignorant människa). Är det någon som kan visa en källa som visar sanningen.
Citera
2011-07-02, 20:19
Medlem
Sheiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frijs
Nu har jag en fråga här. Min mor har slutat röka och hon säger att man kan gå upp 12 kg i vätska på grund av att man slutar att röka. Detta har hon läst på internet och jag har sagt till henne att detta låter verkligen osannolikt, men hon lyssnar inte (Väldigt ignorant människa). Är det någon som kan visa en källa som visar sanningen.

Hon kommer inte gå upp 12 kilo i vätska för att hon slutar röka. Möjligtvis i fett, men då beror det på att hon kommer börja småäta istället för att röka.
Citera
2011-07-02, 22:04
Medlem
DRPOEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sun-beam
edit: efter 30 minuters googlesökande kom jag fram till att jag hellre är smal och glad några år mindre än olycklig och fet i några år mer.

Har du lite tur, så får du ju cancer och då blir det inga problem att gå ner i vikt.

Citat:
Ursprungligen postat av kanelipulla
Stämmer det verkligen att alla går upp i vikt när dom slutar..??

Det är faktiskt ganska vanligt att folk slutar när dom får cancer. Dom känner sig risiga och bestämmer sig till sist för att sluta röka. Tyvärr går risigheten inte över, så när dom söker ett par månader senare, så kan man se fläckarna på lungrtg och som sagt, sedan går det fort att gå ner i vikt.

BTW. Medianöverlevnad på icke operabel lungcancer(nästan alla), är tretton månader.
Citera
2011-07-03, 20:22
Medlem
tglrs avatar
Man behöver inte gå upp i vikt om man slutar röka. Bara att hålla koll på kalorierna och tänka på att man förmodligen förbränner ungefär 10-20% mindre, eftersom nikotin höjer förbränningen.
Citera
2011-07-04, 16:30
Bannlyst
Jag gick inte upp ett kilo efter att jag slutade röka. Trodde jag skulle göra det, men nej - konditionen blev bara bättre.
Citera
2011-10-13, 19:13
Medlem
MyRealitys avatar
Faktiskt är det så att det är ett ämne i rökningen som påverkar vätskebalansen i kroppen.. så de som vet säger att man kan samla på sig vätska, men att det oftast går över efter 6 månader. Jag är själv rökare och är livrädd att gå upp i vikt. Låter helt sjukt men det är den nakna sanningen. Och så påstår folk att man ska äta mindre än va man gjorde när man rökte, för att slippa gå upp i vikt. Men hallå, jag lever på kaffe och cigaretter. Äter typ naaadaa. Ska jag sluta äta helt då för att inte gå upp kilona? Hmmm.. Jag vet att det låter helt idiotiskt.
Citera
2011-10-13, 19:16
Medlem
Har försökt att sluta snusa tidigare, det resulterar bara i att jag får ont i huvudet och bara sover hela tiden... snus is what keeps me going.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in