2010-01-21, 00:00
Medlem
Otroligt jobbigt med alla studenter som är ute och drar runt i Lund. Är det någon som vet något ställe där det är 25+? Jag är och hälsar på en bekant denna vecka, därför jag inte har så stor koll.

// INGASVORDOMAR

Citera
2010-01-21, 22:58
Medlem
Kan du inte fråga den bekante?
Citera
2010-01-21, 23:45
Medlem
Nu var det ett par år sen jag bodde i Lund men John Bull och Bishops Arms var rätt trevliga pubar.
Citera
2010-01-21, 23:56
Medlem
EugeneHutzs avatar
Är ju ingen speciellt stor stad så en liten promenad så har du kollat in dem flesta ställena. Studenterna går väl mest på nationerna och dem är inte svåra att undvika om man inte är student.
Vet inte om du ska öla eller käka, vid centralstation finns Viggos som gör egna riktigt goda burgare och säljer öl till. Annars finns väl dem flesta ställen antinge på vägen ungefär mittemot centralstation eller runt stortorget och mårtenstorget.
Nu var det två år sen jag bodde i lund men stället "högst" upp på stortorget är ju schysst att både ta en bira på och käka på, finns annars två bra krogar vid mårtentorget.
Och en lite undagömt ställer om det finns kvar är ett österrikiskt ölhak i en källar lokal nån gata bakom AF-borgen om jag inte minns fel.

Tips: Fråga lokalbefolkningen när du är på plats, om du förstår vad dem säger
Citera
2010-01-25, 09:21
Medlem
Det österrikiska stället heter Rauhrackel och är mer en resturang med mycket öl än ett ölhak. Sen finns cafe Arimans vid domkyrkan för folk i alla åldrar, från 18-åriga studenter till gamla, gamla män och kvinnor (gubben som haltar runt och ramlar på folk). Värt att notera är även den slitna botulfspuben som har öppet till 2 alla dagar i veckan.
Citera
2010-01-25, 09:59
Medlem
T.T.S.Ss avatar
Rauhrackel är lagom ställe om du bara ska sänka några öl.
Det är en tysk/österrikisk pub som ligger i en källare, dem har ett stort ölsortiment med bland annat "1 meter öl" du får en träplanka som är en meter lång och på den är det uppradat öl (10 st tro jag det är) från ljus till mörk öl.
Stället är jävligt schysst men det stänger nog redan vid tolv.
Det brukar vara fritt från studenter också!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in