2010-01-20, 20:11
Medlem
1588s avatar
Hej, jag undrar om ni som spelar i band vart med om att gitarrer etc. vart stulna ur logen eller bussen vid spelningar, hur vanligt är det? Hur bör man göra för att undvika att sånt händer en? Själv blev jag av med min beloved strata

framför allt är jag rädd att gitarrer ska bli stulna när man har dom stående i logen innan giget, man har ju sällan någon vidare koll på vad som pågår då, mellan souncheck, när man är och käkar, etc, etc, ni vet.

Mycket tacksam för svar, viktig grej att hålla koll på!
Citera
2010-01-20, 20:17
Medlem
Din strata!? Jag tycker synd om dig, jag älskar min och skull inte förstå hur det skulle vara utan den.
Citera
2010-01-20, 20:17
Medlem
brajzillas avatar
man bör se till att slå sönder alla instrument efter varje spelning det förhindrar stölder, alt ha större koll på grejerna och slå på käften om det behövs
Citera
2010-01-20, 20:46
Medlem
BrownEyedBoys avatar
Jag har aldrig varit med om instrumentstöld, menn wah-wah pedaler,sladdar och dylikt bör du inte lämna på scen eller loge utan uppsikt.
Citera
2010-01-20, 22:49
Medlem
Man ska alltid ha en revolver till hands under sound checken...

Annars är det att ställa stratan så att man ser den, och om man kan lämmna sladden i så hör man om någon skulle rycka den.
Jag har mina även dyraste pärlor bland samlingen försäkrade utifall att oturen skulle drabba mig! Nu skulle det bara ge en en ekonomisk lösning... Ett förlorat instrument går aldrig att ersätta...
Man har ju hört så många historier om stulna instrument och man bara hoppas att man slipper det...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in