2007-03-03, 05:49
Medlem
Cisoles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stipkovic
har du testat med vita rizla? dom tycker jag r bst. lagom "smala"

Vet inte riktigt vad vita rizla r fr nra? det jag letar efter r ju smala filter(smalare n de john silver filter som finns att kpa i pse) och sdana har jag ju som sagt icke sett
Citera
2007-03-04, 11:09
Medlem
Ambiens avatar
pazyryk.co.uk sljer smala cigarettfilter. Kp en hel butiksfrpackning s r det vrt det, hyfsat billigt inklusive frakt och rcker frbannat lnge, och passa p att kpa lite roliga rullpapper eller nt nr du nd r p gng.
Skeppas frn Storbritannien, dom r i regel en smula sega men paketen kommer alltid fram & i perfekt skick. Aldrig missnjd nr jag bestllt saker drifrn.
Citera
2007-03-04, 11:15
Medlem
Cisoles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ambien
pazyryk.co.uk sljer smala cigarettfilter. Kp en hel butiksfrpackning s r det vrt det, hyfsat billigt inklusive frakt och rcker frbannat lnge, och passa p att kpa lite roliga rullpapper eller nt nr du nd r p gng.
Skeppas frn Storbritannien, dom r i regel en smula sega men paketen kommer alltid fram & i perfekt skick. Aldrig missnjd nr jag bestllt saker drifrn.

Tack fr tipset, verkar finnas en hel del alternativ att vlja p. Ungefr hur lng tid brukar det ta innan det levereras??
Citera
2007-03-04, 11:28
Hej!
Jag fick fr mig att bli ekonomisk och brja rulla runt 2002... det varade 3 mnader sen gav jag upp.

Ja kom fram till att det inte lna sig att rulla cigg, tycker ni det lnar sig? Jag kper Prince Light for 25kr packen. Och vlja mellan det och halvrullna cigg + jobbet - det r inte va vrt dom 2 kronorna...
Citera
2007-03-04, 11:39
Medlem
Ambiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cisole
Tack fr tipset, verkar finnas en hel del alternativ att vlja p. Ungefr hur lng tid brukar det ta innan det levereras??

Sist jag handlade var dom i och fr sig otroligt snabba, det tog kanske en vecka att f hem grejerna (en Zippo + lite rullpapper), men annars har det gtt upp till tv-tre veckor frn bestllning till leverans. Det var i och fr sig i samband med julhelgen det tog s okristligt lng tid... men rkna med kanske en-tv veckor, jag kan inte sga mer exakt n s tyvrr.
Citera
2007-03-04, 13:02
Medlem
Cisoles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ambien
Sist jag handlade var dom i och fr sig otroligt snabba, det tog kanske en vecka att f hem grejerna (en Zippo + lite rullpapper), men annars har det gtt upp till tv-tre veckor frn bestllning till leverans. Det var i och fr sig i samband med julhelgen det tog s okristligt lng tid... men rkna med kanske en-tv veckor, jag kan inte sga mer exakt n s tyvrr.

Okej, det lter ju rimligt, r inte i ngon brdska just nu iaf. Bara det inte rr sig om mnader s r det ko-lugnt!
Citera
2007-03-04, 13:05
Medlem
Cisoles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eggshells
Hej!
Jag fick fr mig att bli ekonomisk och brja rulla runt 2002... det varade 3 mnader sen gav jag upp.

Ja kom fram till att det inte lna sig att rulla cigg, tycker ni det lnar sig? Jag kper Prince Light for 25kr packen. Och vlja mellan det och halvrullna cigg + jobbet - det r inte va vrt dom 2 kronorna...

Fr mig har det lnat sig, satte mig och rknade fr ngra r sedan hur lng tid det tog att rka upp ett paket tobak och jmfrde sedan med hur mnga paket cigg jag vanligtvis rkte p den tiden. Och ja, kom d fram till att det blev billigare att rulla!
Citera
2010-02-05, 17:20
Medlem
knekt sparvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tim_hedlund
Kp en rullmaskin och kp frdiga papper och filter (hylsor) som sitter ihop s ser det lite proffsigare ut. Att rulla direkt med bara rullpapper och en pse tobak (eventuellt lsa filter) ger lite uteliggar / poetbohem -vibbar
Bumpar med att sga emot tim_hedlund. Jag tycker faktiskt egenrullat ger bra vibbar. Det r exotiskt p ngot vis. Nu rker jag d inte sjlv, men en vn till mig som hller p som en skorsten rullar ibland sina egna. Det ger en skn knsla. Han kr inte allt fr sllan med cigarettmunstycke. Det, mina vnner, r snyggt p riktigt.
Citera
2010-02-05, 17:50
Medlem
atomicos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knekt sparv
Bumpar med att sga emot tim_hedlund. Jag tycker faktiskt egenrullat ger bra vibbar. Det r exotiskt p ngot vis. Nu rker jag d inte sjlv, men en vn till mig som hller p som en skorsten rullar ibland sina egna. Det ger en skn knsla. Han kr inte allt fr sllan med cigarettmunstycke. Det, mina vnner, r snyggt p riktigt.

Klart det blir billigare och godare att rulla egna cigg. Knns mer frskt ocks. Som fregende talare, ett snyggt cigarettmunstycke r snyggt.
Citera
2012-01-17, 13:03
Medlem
Jag bumpar denna d jag sjlv vill testa p att rulla egna cigg.

Rker inte s vldigt ofta, knappt ett paket p tv veckor. Varierade mrken, Camel, Lucky Strike, Prince osv.

Tnkte bara kolla upp vilket sorts tobak man ska kpa? Har aldrig rullat egna tidigare, och tycker om smaken som Camel (filters/gul) har mest.

Samt hur mycket kan man tnkas behva punga ut fr en pse tobak + papper + filter?
Citera
2012-01-20, 02:22
Medlem
En pse tobak kostar ungefr en hundring, rcker till ungefr 50-60 cigg. Papper kostar ngra kronor, filter typ en 10-20 spnn.
Citera
2012-01-20, 18:06
Medlem
Vad finns det fr olika sorters tobak att kpa d?

Knns bttre att veta lite i frvg n att i blindo g och frga han i kassan "har ni snt dr tobak, du vet, som man rullar cigaretter av".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in