2013-06-11, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZebraslaktarN
Är lite konfunderad. Logiken i mig säger att ej uppge sitt riktiga namn, förutom till säljaren. Innan har jag alltid betalt med spendon-kort (?) men nu köper jag från en annan sida, som vill ha pengarna insatta på ett konto.

För det första var det ett jävla bök och hitta en bank som ens tar emot kontanter Sen så var man tvungen att visa legg. Någon som vet om dessa uppgifter sparas hos banken?

Känns ju jävligt långsökt att farbror blå skulle haffa säljaren, kolla kontohistoriken, följa upp en insättning på några tusen, kolla med banken vem som har satt in den, sen knacka på dörren.. Men lite nojjig blir man ju. Är det lika för er andra?

Forex Bank ber inte om leg för kontantinsättning. Gå dit med jämna pengar, fyll i blanketten med rätt bank#, skriv dit något random namn på insättare, lämna in lappen och pengarna vid disken, vänta tills du får kvittot, finito
Citera
2013-06-14, 00:14
Medlem
Dags att bli av med dessa frågor som har spökat i mitt huvud ett tag.

- När man betalar genom att skicka pengar i brev kan man då ta ett vanligt brev, slå in pengarna i folie och endast skriva adressen som försäljaren angivit på brevet och lägga ner i en vanlig gul postbox?

- Är det många av er som använder rek?

Mvh, Drumlin
Citera
2013-06-14, 11:45
Medlem
svennerubinsfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drumlin
Dags att bli av med dessa frågor som har spökat i mitt huvud ett tag.

- När man betalar genom att skicka pengar i brev kan man då ta ett vanligt brev, slå in pengarna i folie och endast skriva adressen som försäljaren angivit på brevet och lägga ner i en vanlig gul postbox?

- Är det många av er som använder rek?

Mvh, Drumlin
du måste ju betala porto.

rek används ibland, det beror på vem som säljer.
Citera
2013-06-14, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svennerubinsfan
du måste ju betala porto.

rek används ibland, det beror på vem som säljer.

Jodå, det där med porto förstår jag. Tack för svar
Citera
2013-06-16, 23:27
Medlem
kungen1337s avatar
tänkte höra om någon vet hur det blir om jag gör på detta vis .

vi säger att jag heter kalle svensson och bor hemma, jag är inte under 18, bor tillfälligt hemma med päron. har ej tilliten till min mor att hon ger fanken i att kolla vad som finns i mina brev,

Till frågan , Kan jag beställa i mitt "riktiga" namn till en polares adress ? eller hamnar paketet där jag är skriven ?
Citera
2013-06-17, 12:06
Medlem
Schtinads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungen1337

vi säger att jag heter kalle svensson och bor hemma, jag är inte under 18, bor tillfälligt hemma med päron. har ej tilliten till min mor att hon ger fanken i att kolla vad som finns i mina brev,

Till frågan , Kan jag beställa i mitt "riktiga" namn till en polares adress ? eller hamnar paketet där jag är skriven ?

Om du är myndig ska hon ge fan i att bry sig om vad du sysslar med överhuvudtaget. Informera henne om att det är ett brott att kolla andras brev sålänge personen är över 15 år
Citera
2013-06-17, 12:07
Medlem
Schtinads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungen1337

Annars kan du ju bara beställa i kompisens namn om du nu får beställa hem till honom?
Citera
2013-06-17, 12:28
Medlem
KingLeBanners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schtinad
Om du är myndig ska hon ge fan i att bry sig om vad du sysslar med överhuvudtaget. Informera henne om att det är ett brott att kolla andras brev sålänge personen är över 15 år

så är det. men passar inte galosherna kan han flytta. hon har säkert sina anledningar o regler för att han ska få bo där. beställ i polarens namn till polarens adress om du får för honom
Citera
2013-06-19, 20:19
Medlem
ZebraslaktarNs avatar
BEHOV AV AKUT HJÄLP!
Beställt hem grejer till Sven Svensson på ankeborgsgatan 1. Denne har nu adressändrat till en annan adress. Kommer grejerna, som jag har skrivit ska skickas till ankeborgsgatan 1dit, eller kommer dom till den aktuella adressen? Tack för svar.

Mvh
Citera
2013-06-19, 21:45
Medlem
shady-basterds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZebraslaktarN
BEHOV AV AKUT HJÄLP!
Beställt hem grejer till Sven Svensson på ankeborgsgatan 1. Denne har nu adressändrat till en annan adress. Kommer grejerna, som jag har skrivit ska skickas till ankeborgsgatan 1dit, eller kommer dom till den aktuella adressen? Tack för svar.

Mvh

Beror väl lite på ifall adressändringen har slagit igenom,, annars är det risk att paketet skickas tillbaka till posten eftersom mottagare inte finns på den angivna adressen,

/shady
Citera
2013-06-20, 02:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shady-basterd
Beror väl lite på ifall adressändringen har slagit igenom,, annars är det risk att paketet skickas tillbaka till posten eftersom mottagare inte finns på den angivna adressen,

/shady

Finns 2 alternativ att göra i regel om du adressändrar.
Man kan göra som så att man byter vid ett viss datum och all post efter detta hamnar hos sändaren igen (om sådan finns).
Alternativ 2 som finns att göra är och ange sin nästa adress och klicka i "eftersändning" då sorteras det vidare till din nya adress
Citera
2013-09-26, 23:18
Medlem
Ok, förstår att det kan tagits upp 100 gånger innan..men jag vill vara 110% första gången.

När beställningen görs, kan jag skriva min adress men en annan persons namn?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in