• 1
  • 2
2010-01-22, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SMD FB
De är lätta att lista ut.
De riktigt roliga lådorna har lås på sig.

haha ja det var exakt det jag försökte med, men min hjärna verkar vara ganska trög (fick säkert ett måndagsexemplar) eftersom jag inte lyckas förstå mig på dom.. :S
Citera
2010-01-22, 17:04
Medlem
Robbadobbs avatar
Mediciner i klass med tradolan och citodon har de inte inlåsta (iaf inte i kassaskåp utan bara i "byrålåder") och deras system är såpass enkelt att tradolan är under"T" och citodon under "C". Iaf på mina lokala apotek. Och ja jag har tittat då de hämtat .

Dessa lådor är försedda med ett enkelt lås och kan lätt brytas med en kofot eller liknande. Men jag kan lova dej att 5-10 minuter efter att du smashat rutan har du ett gäng väktare efter dej då de förmodligen både har larm på fönstren och IR-larm inne på apoteket.
Lättast är nog att råna precis vid öppning. Då kan du få även de roligare grejjorna
Alternativt gör du en smash n grab med en stulen volvo 240 kombi.

Ja, jag skämtar
Senast redigerad av Robbadobb 2010-01-22 kl. 17:07.
Citera
2010-01-22, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robbadobb
Mediciner i klass med tradolan och citodon har de inte inlåsta (iaf inte i kassaskåp utan bara i "byrålåder") och deras system är såpass enkelt att tradolan är under"T" och citodon under "C". Iaf på mina lokala apotek. Och ja jag har tittat då de hämtat .

Dessa lådor är försedda med ett enkelt lås och kan lätt brytas med en kofot eller liknande. Men jag kan lova dej att 5-10 minuter efter att du smashat rutan har du ett gäng väktare efter dej då de förmodligen både har larm på fönstren och IR-larm inne på apoteket.
Lättast är nog att råna precis vid öppning. Då kan du få även de roligare grejjorna

Ja, jag skämtar

Leveranserna kommer ju på natten....en ensam snubbe med någon slags budlastbil. Det jobbet hade jag INTE velat ha.
Citera
2010-01-22, 23:09
Medlem
Robbadobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sessish
Leveranserna kommer ju på natten....en ensam snubbe med någon slags budlastbil. Det jobbet hade jag INTE velat ha.

Jag hade definitvt velat ha det jobbet
Citera
2010-01-22, 23:10
Bannlyst
Jag också
Citera
2010-01-23, 15:48
Medlem
Bgubbes avatar
Hm, det här måste vara den dummaste frågan i flashbacks historia.

Du kunde lika gärna frågat om tomten finns!!
Citera
2010-01-23, 17:05
Medlem
Robbadobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bgubbe

Så dum var den inte. Däremot hada han kunnat kolla upp det själv.
Citera
2010-01-23, 18:12
Medlem
Citat:

Ja, jag skämtar

Ett stort tack till dig! Du var förövrigt den enda som förstod och kunde svara på min fråga.

Flashback har ju förövrigt blivit ett jävla trollforum..
Citera
2010-01-23, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bgubbe

Det här är nog det dummaste inlägg jag någonsin läst på flashback..

får man inte fråga här på flashback längre? Hm måste över till IT avdelningen och varna alla!
Alla kanske inte är insatta hur apoteket fungerar. Hur många nojjar inte över polisen osv i drogakuten?
Citera
2010-01-23, 18:29
Medlem
GaiNs avatar
Citat:

Ja, jag skämtar

Jopp, men när du kommer till de roligare sakerna och i större volym kan jag lova att de är inlåsta i ett icke-kofotsvänligt skåp. Psychopatic har visat bild på hur detta kan se ut. De bilderna var förvisso tagna i ett Norskt apotek - men det fungerar likadant här.

Läkemedel för destruktion lär däremot inte vara inlåsta vidare väl och således ett tänkbart objekt vid ev. inbrott. Men en god lokalkännedom är ju inte dum att ha. Visst har de även en del bensodiazepiner ute i "lådorna med lås" - men det är knappast några större mängder och som redan påpekats så är väktare/polis tämligen omgående på plats enligt vad jag indirekt fått uppleva genom visst umgänge med "buset" i en av Sveriges minsta städer kontra en av Sveriges största.

Det finns betydligt bättre ställen än Apoteken att fokusera på om man vill ha medicin, i stora lådor, i pallar, i II-klass. ;- )

Rekomenderar dock ingen att göra någonting brottsligt. Medicinen du stjäl kan vara livsnödvändig för Karl-Oskar, 82år, nästkommande dag. Även om det inte är narkotika.

Som sagts, ATC-koder används nog i huvudsak.
http://sv.wikipedia.org/wiki/ATC-kod

...och alla regler har ju som bekant undantag.

Må väl
GaiN
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här