2010-01-20, 00:32
Medlem
micaeles avatar
Yo!

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6455189.ab

Någon som kan tänkas veta vilka detta rör sig om?
Jag har mina aningar, men är osäker. I vilket fall är det ett intressant fall då en ungdom har angivit sin fader som skyldig - högst komprometterande.
Citera
2010-01-20, 00:41
Medlem
micro113s avatar
Det känns ju helt okej -- lär man sina barn, tillåter dem, och medverkar till att de, begår brott -- så skall man självklart kunna åtalas och straffas för det.

En förälders uppgift är ju att motverka allt det där.
Citera
2010-01-20, 00:45
Medlem
Stuuuuutes avatar
Faktiskt bra att de tar tag i det där med trimmade mopeder, en 15årig hjärna tänker inte så långt i 90km/h.
Citera
2010-01-20, 00:55
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det känns ju helt okej -- lär man sina barn, tillåter dem, och medverkar till att de, begår brott -- så skall man självklart kunna åtalas och straffas för det.
Absolut, det är helt ok att pappan åtalas då det är han som står för brottet. Dock vill jag ha mer information om vilka berörda parter det innefattar.

Jag har mina starka aningar om att personerna det gäller bor i Granloholm, men skulle gärna se att personer boende i trakten kunde komma med 100%-ig information.
Citera
2010-01-20, 02:36
Medlem
sommarlovs avatar
Det står inte hur stort ingrepp pappan gjorde.

I princip varje ingrepp på en moped räknas som trimning, den behöver inte ens gå fortare, det är ingreppet som räknas!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in