Flashback bygger pepparkakshus!
2010-01-19, 23:15
Medlem
Det jag undrar är hur dessa två skulle reagera. Jag vet att många tar Concerta medans dom står på Citalopram.
Men vad jag funderar över är OM det skulle reagera annorlunda när jag injicerar 20-40mg Metylfenidat på en gång.

40mg Citalopram/dagen förövrigt.

Läste någonstans att Metylfenidat skulle öka den antidepressiva effekten utav Citalopram, vet inte om det var någon forskningsrapport eller liknande
och då tänker jag givetvis om receptorerna skulle aktiveras/för mycket serotonin skulle skickas runt och allvarliga bieffekter skulle framstå som tex.... serotonine syndrome.

Så tänkte vända mig till er i det här fallet, någon som har något att tillägga?
Någon kanske har gjort ovanstående själv.

Har förövrigt injicerat Metylfenidat flera gånger tidigare så jag är välkännd i den processen men inte hur IV fungerar när man äter SSRI.
Citera
2010-01-20, 02:14
Medlem
KaptenProblems avatar
Intressant.
I min bubbla som jag kallar verklighet så skulle jag inte damma något SSRI.
Nej, tror inte på det helt enkelt.

Det som skulle kunna hända är t du just som du skriver att du drabbas av serotonine syndrome. Men det skall nog mer till än 40mg Citalopram.

Inte för att jag någonstans på denna planet tror att du skulle få en skjuts av SSRI...
Citera
2010-01-20, 02:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenProblem
Intressant.
I min bubbla som jag kallar verklighet så skulle jag inte damma något SSRI.
Nej, tror inte på det helt enkelt.

Det som skulle kunna hända är t du just som du skriver att du drabbas av serotonine syndrome. Men det skall nog mer till än 40mg Citalopram.

Inte för att jag någonstans på denna planet tror att du skulle få en skjuts av SSRI...
Tack för ditt svar.

Nej nej ska inte injicera SSRI utan jag går på SSRI=Citalopram dagligen 40mg och har gjort det några veckor.
Det är Metylfenidat jag ska injicera och vill verkligen veta riskerna ordentligt, OM det kan påverka serotoninet på något sätt och riskera serotonine syndrome osv.
Citera
2010-01-20, 02:24
Medlem
CoupDeGraces avatar
Borde inte vara någon fara då metylfenidat enbart påverkar dopaminet och noradrenalinet. Vet folk som skjutit det och gått på ssri samtidigt.

För övrigt är det väldigt trevligt att skjuta, däremot är ju concertan ganska svår att lösa, men om den extraheras blir det ju enklare och säkrare, enligt vissa mer viktpotent dessutom.
Citera
2010-01-20, 02:52
Bannlyst
Varför skjuter ni metylfiendat? För att hålla det lagligt eller för att det är gratis?
Citera
2010-01-20, 02:54
Medlem
Benyameans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Obliver
Varför skjuter ni metylfiendat? För att hålla det lagligt eller för att det är gratis?
Min fråga är hur skjuter ni metylfiendat?
Concerta är ju omöjliga att lösa upp...
Citera
2010-01-20, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benyamean
Min fråga är hur skjuter ni metylfiendat?
Concerta är ju omöjliga att lösa upp...

Metylfenidat går att extrahera från Concerta/Ritalin med flera olika metoder, har läst om människor som andvänt sig av amoniak, vatten, och sprit.

Då får man rent Metylfenidat som går att skjuta, men det verkar inte vara så populärt i Sverige - här skjuter man dem med bindemedel o allt .
Citera
2010-01-20, 11:59
Medlem
BigFatCones avatar
Jag tycker att det verkar hejdundrande jobbigt att extrahera metylfenidat, nästan så att man bör vara påtänd redan innan man börjar med det projektet.
Citera
2010-01-20, 12:34
Medlem
Jag har alltid använt Isopropylalkohol för att extrahera Metylfenidat ur Concerta, Concerta 54mg - då först krossat den vita delen innanför skalet då den bruna är innaktiv.
Väldigt enkelt att extrahera med isoprop. ivartfall.

Och anledning till att jag injicerar Metylfenidat är att rushen och påslaget är rätt skönt, sitta och dricka brännvin och ha en hög med extraherat Metylfen. på ett fat och lösa upp när det behagar är riktigt kul.

Tack för svaren.
Citera
2010-01-20, 12:45
Medlem
Ursäkta sidospåret.

Hur är metylfenidat administrertat rektalt om man jämnför med iv?

Ponera att iv är 100%, vad är då rektalt?

(nålrädd)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in