Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-01-19, 23:01
  #1
Medlem
Världens snabbaste bollsport med längst bolldueller förtjänar en egen tråd. Därför finns det anledning att diskutera ett och annat om den här sporten.

Tipsa gärna om bra rack och nyheter på marknaden. Vilka squashhallar är att rekomendera i er stad. Hur ofta lirar ni? Spelar ni i korpen divisionsspel?
Vem är den största squashspelaren genom alla tider?

Jag vill också passa på att tipsa om Case Swedish Open 2010 som hålls i Linköping från 4-7 februari. Finalspel spelas i Linköpings Sporthall på en fyra väggars glasbana.
Citera
2010-01-19, 23:34
  #2
Medlem
funktioners avatar
Squash är kul som satan! Någon som känner till någon bra anläggning i göteborg?
Citera
2010-01-19, 23:45
  #3
Medlem
Jag spelade junior sm i göteborg år 2000 och tror vi spelade tävlingen i landala squashhall. Där för övrigt Göteborgs squashklubb håller till. Vill minnas att det var trevlig atmosfär och många banor.
Citera
2010-01-20, 00:28
  #4
Medlem
blodpalts avatar
Har letat hall i Uppsala, någon som har några tips?
Citera
2010-01-20, 23:02
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blodpalt
Har letat hall i Uppsala, någon som har några tips?

UTK-hallen
Tennisvägen 1
754 28 UPPSALA
tel. 018-21 20 66
Klubb. Uppsala SRC
Antal banor. 2

Var i princip allt jag hittade. Uppsala verkar inte vara någon större squashstad.
Citera
2010-02-21, 21:03
  #6
Medlem
Drar en liten bump
Linköpings Squashcenter är riktigt grymt att spela på rätt bra priser också
De hade de flesta klasser förutom elit på case squash cup också:P
Citera
2010-03-12, 15:40
  #7
Medlem
rogggaas avatar
får man göra överhandsserve i squash? har letat men inte hittat några regler som säger varken ena eller andra
Citera
2010-03-13, 23:11
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rogggaa
får man göra överhandsserve i squash? har letat men inte hittat några regler som säger varken ena eller andra

Ja det får man.
Citera
2010-03-25, 21:52
  #9
Medlem
rogggaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ForseteII
Ja det får man.

Ok, tackar
Citera
2010-07-25, 22:58
  #10
Medlem
Herr Guldstjärns avatar
Inte så värst aktiv tråd!

HUr går det för alla FBs squashare?

Jag har flyttat hem till Umeå där de har något som heter IKSU sportcenter där de har squashallar. Bara man har ett träningskort får man lira hur mycket man vill. Jag försöker spela varje dag med en kompis som är lika bra. När jag spelade i Stockholm ca 1-2 gånger i veckan så gick vissa saker lite segt, men nu när man lirar varje dag så märker man verkligen att man blir bättre och hur mycket roligare sporten då också blir.

http://www.youtube.com/watch?v=KvtUevkIaeQ Bra kvalitet på klippet också, och som dom spelar! Jag blir alltid sjukt taggad när jag ser klipp på bra rallies! Undrar hur många poäng Sveriges bästa får mot dom där?
Citera
2010-07-30, 22:49
  #11
Medlem
Undrar om någon har en länk till uppvisningsmatchen på case 2010, den var ju grymt kul:P
Citera
2010-08-03, 17:19
  #12
Medlem
daicazzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rogggaa
får man göra överhandsserve i squash? har letat men inte hittat några regler som säger varken ena eller andra

ja, men det är bättre att serva "från sidan" med armen långt ut från kroppen, detta för att få bäst vinkel.

edit: har 2 wilson squashrackets. ett väger 145g och ett väger 120g kanske verkar helt ovesäntligt men man känner faktiskt stor skillnad. har inte bestämt mig vilket jag gillar bäst än.

vad föredrar ni för rackets?
__________________
Senast redigerad av daicazzo 2010-08-03 kl. 17:23.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback