2010-01-19, 22:57
Medlem
antiadmins avatar
Hörde att det finns ett program där man gör en exakt kopia av windowsinstallationen med installerade program, så om datorn krashar så är det bara stoppa i skivan så får man datorn som den var när man kopierade installationen.
Någon som vet vad detta program heter? Det jag tänker på skulle vara gratis, men det finns säkert bättre..

Tack i förhand!
Citera
2010-01-19, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antiadmin
Hörde att det finns ett program där man gör en exakt kopia av windowsinstallationen med installerade program, så om datorn krashar så är det bara stoppa i skivan så får man datorn som den var när man kopierade installationen.
Någon som vet vad detta program heter? Det jag tänker på skulle vara gratis, men det finns säkert bättre..

Tack i förhand!
Vissa märkesdatorer har redan detta via förinstallerad mjukvara, tex Acer mfl. Har du märkesdator så kolla manualen eller hemsida.
Annars kanske du redan har det, finns inbyggt i vissa nyare OS här kan du läsa lite:
http://www.microsoft.com/windows/win...es/backup.aspx
Citera
2010-01-19, 23:57
Moderator
Protons avatar
Norton Ghost klarar sådant med
Citera
2010-01-20, 01:29
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proton
Norton Ghost klarar sådant med
Och eftersom Norton Ghost krånglar som fanken (åtminstone gjorde det det förr) så valde jag att "anlita" Acronis True Image istället.

Detta programs Disk imaging* är mycket lättanvänt och mycket praktiskt, även om jag dessbättre inte haft någon egentlig praktisk nytta utav avbildningen.

*) Funktionen avbildar förresten även partitioner.
Citera
2010-01-20, 05:19
Medlem
Norrmannens avatar
Använd Acronis.

Mycket enkelt och pålitligt program
Citera
2010-01-20, 17:58
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Mer support än en diskussion. Tråd -> Support

//Mod