2010-01-19, 22:15
Medlem
Gustapos avatar
Yes, jag och min sambo/flickvän har nu under ett års tid flyttat runt och bott där vi varit välkommna.

Men nu har vi äntligen hittat en lägenhet som vi verkar kunna flytta in i 1 feb.
Problemet är pengar, jag har inte haft inkomst sedan oktober 2009, (Arbetslöshetsersättning) och mina pengar är tvärslut, min flickvän har jobbat ungefär en månad, men är uppsagt och jobbar högst veckan ut. Innan dess hade hade inte heller hon haft inkomst sedan oktober-november 2009.

Vi har inga undangömda tillgångar eller skatter, dom ända pengarna vi "har" är lönen som min flickvän får denna månaden.

Hyran kommer ligga på ca. 5000;-

Vad finns det vi kan söka? Och hur mycket kan man räkna med att få ut?
Jag har varit på soc innan och bett om hjälp med boende, men då sa dom att jag/vi var tvunga att skaffa boende innan dom kunde hjälpa till..

Nu har vi som sagt boende, men jag är rädd att vi inte kommer få "tillräckligt" med pengar.. Det är ju inte direkt lätt att hitta boende, tar dom hänsyn till sånt?
Citera
2010-01-19, 22:22
Medlem
LiLWizs avatar
Förmodligen kommer ni att få grundbidraget av socialen för att överleva. Dvs hyran betald och någon tusenlapp över. Men jag rekommenderar er att söka jobb omgående för att slippa hamna i skiten.
Citera
2010-01-19, 23:09
Medlem
Gustapos avatar
Ja, självklart söker vi båda jobb, grejjen är den att vi flyttar från Småland till göteborg. Så vi behöver boende innan vi kan ta tag i arbetssökandet på allvar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in