2010-01-20, 14:12
Medlem
Snöblinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle E
Man ska nog va jävligt nöjd med att det finns folk som ställer upp på att försöka hjälpa andra.

Ni som nu tycker detta är roligt att skämta om är med otroligt stor sannolikhet småpojkar som inte förstår bättre helt enkelt. Man kan ju hoppas att även de växer upp och skäms vad de gjorde som små.

Ja, jävlar vad tacksam jag är över att folk känner orken att klicka. Är det att ställa upp och försöka hjälpa andra?

Jag hatar hela den här "hjälpa till för att det ser bra ut"-kulturen vi har. Man skänker pengar till rosa bandet när Hasse Aro säger det, visst. Och det är ju bekvämt som fan att lyckas hjälpa ungarna i Haiti genom att bara sitta och klicka lite.. Frågan är hur många av er som gjort något på riktigt? Skänkt blod, donerar era organ när ni dör, skänkt pengar till något som inte haft en kampanj på TV3? Eller bara brytt er om nån av samhällets utslagna utan att TV sa åt er att göra det?

Kombinationen av detta fenomen och att folk är dumma nog att tro att det skulle finnas pengar att bara ge ut beroende på hur många som klickar på en jävla knapp gör det här sinnessjukt roligt. Media vill ha det till att det är FBs fel att det över huvud taget hände ju..
Citera
2010-01-20, 14:13
Medlem
Pumpkings avatar
Citat:
Man ska nog va jävligt nöjd med att det finns folk som ställer upp på att försöka hjälpa andra.

Ni som nu tycker detta är roligt att skämta om är med otroligt stor sannolikhet småpojkar som inte förstår bättre helt enkelt. Man kan ju hoppas att även de växer upp och skäms vad de gjorde som små.

Så hur fan hjälper egentligen du till genom att gå med i en Facebook-grupp? Om du verkligen är intresserad av att hjälpa offrena i Haiti så finns det ju en drös seriösa organisationer att stötta och bidra till..

Att gå med i denna typ av grupper på typ facebook handlar ju endast om att mätta det egna egot och få en själv att tro att "nu gör jag något bra, nu är jag med och stöttar" när de egentligen inte ens tagit reda på VAD det är de stöttar och vad de nu anmält sig till.
De tyder ju på att de egentligen inte bryr sig, utan endast går med för att det får dem att känna sig bra och duktiga.

Hade de verkligen varit engagerade och benägna om att deras hjälp kom fram, hade de ju inte bara klickat in sig utan att tänka efter 1 sekund, utan faktiskt undersökt saker och ting lite närmre.
Citera
2010-01-20, 14:16
Medlem
Pumpkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snöblind
Ja, jävlar vad tacksam jag är över att folk känner orken att klicka. Är det att ställa upp och försöka hjälpa andra?

Jag hatar hela den här "hjälpa till för att det ser bra ut"-kulturen vi har. Man skänker pengar till rosa bandet när Hasse Aro säger det, visst. Och det är ju bekvämt som fan att lyckas hjälpa ungarna i Haiti genom att bara sitta och klicka lite.. Frågan är hur många av er som gjort något på riktigt? Skänkt blod, donerar era organ när ni dör, skänkt pengar till något som inte haft en kampanj på TV3? Eller bara brytt er om nån av samhällets utslagna utan att TV sa åt er att göra det?

Kombinationen av detta fenomen och att folk är dumma nog att tro att det skulle finnas pengar att bara ge ut beroende på hur många som klickar på en jävla knapp gör det här sinnessjukt roligt. Media vill ha det till att det är FBs fel att det över huvud taget hände ju..

Precis. Det handlar ju bara om att folk vill känna sig hjälpsamma, när de i själva verket skiter i den faktiska hjälpen.

De kan gå med i en grupp som symboliserar något, men hur många hade t ex kunnat tänka sig att ha en Haitier boende hemma hos sig i ett halvår under tiden som de bygger upp sitt hem? Förmodligen inte en jävel.
Citera
2010-01-20, 14:22
Medlem
ErikJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pumpking
Precis. Det handlar ju bara om att folk vill känna sig hjälpsamma, när de i själva verket skiter i den faktiska hjälpen.

De kan gå med i en grupp som symboliserar något, men hur många hade t ex kunnat tänka sig att ha en Haitier boende hemma hos sig i ett halvår under tiden som de bygger upp sitt hem? Förmodligen inte en jävel.

Exakt samma filosofi är det ju med invandringen. I öppna diskussioner så säger alla att vi självklart ska ta in mer invandrare och låta bli att segregera. Men när man frågar om dessa flyktingbarn/invandrare får bosätta sig i deras grannskap då säger folk "nej men det finns väl massa andra platser som är lämpligare än just vid mig". Det är ju den största hycklerin. Min mamma och pappa är ungefär av den åsikten. Självklart ska vi värna om invandrarna och flyktingbarnen men dom får i helvete inte flytta in i vårt område...
Citera
2010-01-20, 14:36
Medlem
roobbes avatar
Citat:

Ja, fan vad man ställer upp via facebook. Tror alla drabbade haiter är överlyckliga av den generösa hjälpen från Sveriges olika facebookgrupper.

Vill man hjälpa till på riktigt så finns det otroligt många seriösa sätt, man går inte med i en facebookgrupp, där sponsorn är anonym. Då tänker man inte särskilt långt.
Citera
2010-01-20, 14:40
Medlem
Hirvis avatar
Fan vad jag stör mig på tönt och wannabe-sidan Existenz hur dom ska "ta på sig" saker och bara härma hela jävla tiden.
Citera
2010-01-20, 14:45
Medlem
Worriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SailerRipley
Tyst nu din cancerbuld..
Du är fel och jag är RÄTT!
Jag har alltid rätt förstår du...
Och alla andra har ALLTID fel,
förstår du nu vad som åberopas för det kanske kommer bli rätt tyst i luren snart..
(när jag i vilket fall som helst har rätt och det blir konsekvens 1+ åt sailerripley osv)

MEN du ska inte komma här och ta dig för av mina postilainen..
Jaja, jävla knarkare (nämen oj vadnu detta, vad är det jag beskyller dig för att vara?? En knarkare??
Nä men då måste jag ha fel dåra för det är du ju inte,... FAST NU ÄR DU ETT SVIN!)
Jaja och så vidare åberopas att relionenheterna för den procentiella koalitionsregeringen hade bestämt...
Jaha!?? Va klokt sagt!

.
Citera
2010-01-20, 14:46
Medlem
Orzions avatar
Citat:

Är nog snare småpojkar som gick med i gruppen till att börja med. har man en förmåga att analysera saker och tänka kritiskt förstår man ju direkt att gruppen inte var vad den utgav sig att vara. Små barn accepterar saker och ting vuxna människor ifrågasätter saker och gör inte något utan att förstå vad man ger sig in på och konsekvenserna av sitt handlande. De människor som gick med i gruppen saknar uppenbarligen denna förmåga och den enda rimliga slutsatsen måste då vara att de fortfarande tänker som ett litet barn och inte har kommit längre i sin utveckling.
Citera
2010-01-20, 14:52
Medlem
Pumpkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orzion
Är nog snare småpojkar som gick med i gruppen till att börja med. har man en förmåga att analysera saker och tänka kritiskt förstår man ju direkt att gruppen inte var vad den utgav sig att vara. Små barn accepterar saker och ting vuxna människor ifrågasätter saker och gör inte något utan att förstå vad man ger sig in på och konsekvenserna av sitt handlande. De människor som gick med i gruppen saknar uppenbarligen denna förmåga och den enda rimliga slutsatsen måste då vara att de fortfarande tänker som ett litet barn och inte har kommit längre i sin utveckling.

Och om de tänker som barn så bör de väl inte vara representativa för personer över 18 år.. Och därför bör även deras rösträtt avskaffas
Citera
2010-01-20, 15:07
Medlem
Orzions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pumpking
Och om de tänker som barn så bör de väl inte vara representativa för personer över 18 år.. Och därför bör även deras rösträtt avskaffas

Åtminstone utredas

Skämtosido alla skall självklart ha rösträtt men det är skrämmande att det finns så pass många människor som bara accepterade att gå med i gruppen utan att lägga en tanke bakom. Men jag antar att det förklarar hur vissa partier kan få så pass många röster.
Citera
2010-01-20, 15:20
Medlem
Asgarvads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orzion
Två 50+ gamla i min bekanskapskrets gick med, inte ungar direkt. Jag kollade sidan och såg genast texten om att de ville samla in lik till nekrofiler, garvade lite och sände iväg mess till vännerna och undrade vad det var för grupp de gått med i eller hade de fritidsintressen jag inte var medveten om.
Citera
2010-01-20, 15:23
Medlem
Orzions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asgarvad
Två 50+ gamla i min bekanskapskrets gick med, inte ungar direkt. Jag kollade sidan och såg genast texten om att de ville samla in lik till nekrofiler, garvade lite och sände iväg mess till vännerna och undrade vad det var för grupp de gått med i eller hade de fritidsintressen jag inte var medveten om.

Bara för de är 50+ betyder inte det att de mentalt sätt kan ha samma mentala förstånd som en 3 åring?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in